Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2016, 10:39
Rixie1000
Rixie1000 is offline
Hey dus ik en mn vriend wilde een driehoeksrelatie beginnen. Het gaat niet zo goed tussen ons helaas maar we houden wel veel van elkaar. Dus ik dacht we kunnen iemand erbij vragen die ons helpt. Hij vond dat ook goed want praten helpt vaak niet en dan wilde we dat diegene ook deel uitmaakte van onze relatie. Als het misloopt dan kan die helpen met ons. Maar ik wil weten wat jullie ervan vinden?

Zou je open staan voor een driehoeksrelatie met een stel waar het slecht mee gaat om te helpen maar dat je dus ook deel gaat uitmaken van die relatie?

Hoop dat jullie het een beetje snappen we denken zelf dat het de enige manier is. We denken alleen nog na over seks want dat gaat soms ook niet goed en hoe zou het dan zijn als die ene erbij is om aanwijzingen te geven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2016, 10:42
Elin3
Elin3 is offline
Ik denk dat je eerder aan relatie-therapie kunt denken dan aan een driehoeks-relatie. Je bent namelijk vooral op zoek naar iemand die bemiddelt en tips geeft en niet naar iemand die volwaardig deel uitmaakt van de relatie. Of willen jullie met deze nieuwe persoon dezelfde intieme contacten, diepe gesprekken, etc.?
Oud 27-02-2016, 10:50
Rixie1000
Rixie1000 is offline
We denken zovan, dat we een maatje erbij hebben en therapie is niet echt iets wat we zouden willen. Want ik heb slechte ervaringen. We staan ergens wel open voor intiem contact maar we willen eerst kijken of het wat zou zijn. Diepe gesprekken willen wij wel heel graag hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2016, 11:04
Axel11
Axel11 is offline
Ik heb niks tegen wat je noemt een "driehoeksrelatie", sterker nog, ik sta er zelf ook wel open voor. Maar je kunt je ten eerste afvragen of het verstandig is zoiets te beginnen omdat het tussen jullie beiden (vaak) niet goed gaat. En ten tweede kun je je afvragen of zo'n driehoeksrelatie niet het doel zou moeten hebben van gelijkwaardigheid (bijv. "ergens wel openstaan voor intiem contact" is dan een beetje zwak uitgedrukt).

Maar uiteindelijk draait het er natuurlijk om dat ieder van de 3 gelukkig is met de relatie, dus beschouw mijn punten vooral als punten ter overdenking en niet als kritiek
Met citaat reageren
Oud 27-02-2016, 11:17
Rixie1000
Rixie1000 is offline
Het is ook wel spannend maar we willen iemand die er voor open staat en waar het mee klikt, als je zo in onze relatie komt dan moeten wij het ook prettig vinden en de ander ook. Dus dan groeit de gelijkwaardigheid toch? Dat het met ons niet goed gaat is omdat ik niet zo'n goede prater ben, dus als we ruzie ofzo hebben dan is het al te ver. We merken wel dat als er iemand bij is dat we ons beter inhouden en vaak achteraf niet zo hoefde. Maar als diegene weg is dan gaat het weer zoals altijd. We zoeken echt wel iemand die ons soort van wil versterken en dat kan gelijkwaardig worden.

Zou het kunnen dat als het gelijkwaardig is dat diegene tijdens seks aanwijzingen geeft?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2016, 11:37
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Zou het kunnen dat als het gelijkwaardig is dat diegene tijdens seks aanwijzingen geeft?
Het kan: voor sommige mensen zal het vast prima zijn.

Ik denk wel dat je de vijver zo nog kleiner maakt: ik denk dat de meeste mensen die überhaupt iets voelen voor zo'n driehoeksrelatie op z'n minst ook zelf seks met 1 van jullie zouden willen hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2016, 11:50
Rixie1000
Rixie1000 is offline
Maar dan zou je in het begin dus wel kunnen doen en dan later als we ons allemaal er prettig bij voelen met 1 van ons of samen. Ik wist niet of het raar zou zijn. We willen dus ergens wat je zegt gelijkwaardigheid maar ook zovan iemand die helpen wil. Denk je dat er veel mensen zouden zijn die ervoor open staan? We kennen niet echt iemand die dat zou willen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2016, 11:52
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Maar dan zou je in het begin dus wel kunnen doen en dan later als we ons allemaal er prettig bij voelen met 1 van ons of samen. Ik wist niet of het raar zou zijn. We willen dus ergens wat je zegt gelijkwaardigheid maar ook zovan iemand die helpen wil. Denk je dat er veel mensen zouden zijn die ervoor open staan? We kennen niet echt iemand die dat zou willen.
Het is niet raar.

Nee, niet veel mensen, maar ze zijn er wel. Praat er over met vrienden (of zij nog iemand weten), gebruik Tinder of datingsites om met mensen in contact te komen, etc.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2016, 13:15
Dekaloog
Dekaloog is offline
Relaties met stelletjes zijn leuk.

Relaties met stelletjes die niet met elkaar kunnen praten, en die niet stabiel zijn ten opzichte van elkaar, en die jou willen gebruiken om hun problemen te lijmen, en die enerzijds geen seks met je willen, maar anderzijds verwachten dat je hun kapotte seksleven op de rails krijgt, zijn een recept voor drama.

Een derde partner is geen therapeut of wondermiddel. Het is gewoon een mens waar je verliefd op wordt en waar je samen een leven mee opbouwt, net zoals met normale relaties. Waarom zou iemand geïnteresseerd zijn in een relatie die puur draait om 't oplossen van jullie problemen?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2016, 16:41
Verwijderd
Dit klinkt eigenlijk een beetje als "hey het gaat niet zo lekker laten we een kind nemen ofzo. Okay goed idee groetjes".

Denk niet dat het gaat werken.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2016, 16:45
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dit klinkt eigenlijk een beetje als "hey het gaat niet zo lekker laten we een kind nemen ofzo. Okay goed idee groetjes".

Denk niet dat het gaat werken.
Dat is precies wat ik dacht ja
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten