Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Als je goedkoop kunt vliegen en prioriteit legt bij reizen, weinig woonlasten hebt en wel een normaal inkomen... Mate waarin die mensen nog meebetalen aan studie van kinderen zal wel meeslepen.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Want betreffende sommige onderwerpen heb ik allicht een zwart gat in mijn kennis maar dat betekent niet dat men me op alle vlakken moet onderschatten ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat het allemaal met iemands referentiekader te maken heeft. Rijkdom is relatief. Er zullen genoeg mensen bestaan met weinig vaste lasten, die dit soort reisjes niet kunnen betalen omdat hun inkomen simpelweg te laag is. En er zullen tevens voorbeelden te vinden zijn van mensen met een vergelijkbaar inkomen als de ouders van Krista, die het zich niet kunnen veroorloven omdat ze te duur wonen, te duur rijden of andere liefhebberijen hebben.
Voor mij staat rijkdom synoniem aan vrijheid. Je bent rijk wanneer je op een willekeurig moment in je leven kunt zeggen: "Ik heb er genoeg van, ik stop met werken". Iemand met een kleine spaarrekening die het zich kan veroorloven om zijn hele resterende leven met een stacaravan op de Veluwe te staan en daar ultiem gelukkig mee is, is mijns inziens rijker dan een man die zijn hele werkzame moet blijven buffelen om zijn tweede vrouw, zijn enorme hypotheek, de hockeyles van zijn kinderen, vijf vakanties per jaar en zijn Porsche Cayenne op afbetaling te financieren, en daar doodongelukkig mee is. Je zou kunnen beargumenteren dat de persoon in het tweede voorbeeld comfortabeler leeft, maar als je evenveel gegijzeld wordt door je eigen behoeften als een modale Opel Astra rijder met Vinexwoning, wat is de intrinsieke waarde van rijkdom dan? Mijn ouders wonen ook relatief goedkoop, zijn absoluut niet statusgevoelig, werken hard en reizen graag veel. Er zijn voldoende mensen die ons rijk vinden, maar ik ken mensen die een stuk rijker zijn. Ik ben me er van bewust dat ik me in een bevoorrechte positie bevind en het is een prettig gevoel om je niet druk te hoeven maken over bepaalde zaken waar het gros van de mensen hoofdpijn van kan krijgen, maar ik zie mezelf niet als rijk. Enerzijds omdat ik net als iedereen verlangens, wensen en behoeften heb waar ik hard voor zal moeten werken om die te kunnen bekostigen en anderzijds omdat mijn achtergrond voor mijzelf de norm is. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |