Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2016, 17:14
Verwijderd
Ik app: zijn jullie zondag thuis? Ik wil weer een keer langskomen

Mama: dan vliegen we

Ik: waarheen?

Papa: Naar Lapland

Mama: Wintersport met honden, rendieren en zo

W0000t dat vertellen ze ook niet even Ik ben op zich niet verbaasd van het feit dat ze weer eens op reis gaan, want dat is echt 6-7 keer per jaar, maar een wintersport met honden en rendieren en zo Daar zeurde ik altijd om toen ik nog thuiswoonde en nu gaan ze en vertellen ze het niet eens!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2016, 17:16
Verwijderd
Hahaha, Kristaco is ongewenst
Met citaat reageren
Oud 02-03-2016, 17:17
Verwijderd
Ja ik krijg ook nog de vraag: Waarom wilde je langskomen?

Nou gewoon.. gezellig of zo mijn ouders weer eens zien
Met citaat reageren
Oud 02-03-2016, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Ja ik krijg ook nog de vraag: Waarom wilde je langskomen?

Nou gewoon.. gezellig of zo mijn ouders weer eens zien
Ze vroegen zich vast af of ze zich schuldig moesten voelen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2016, 17:23
Verwijderd
plaatsen waar ze zo uit mijn hoofd de laatste jaren geweest zijn: Zuid Afrika, Thailand, Canada, VS, Gambia, Kaapverdie, Cuba, Curacao en dan vergeet ik nog wel een paar tropische bestemmingen. En dat is naast de standaardreisjes naar Italie of wintersport in Zwitserland of weekendje in Duitsland of Portugal wat er ook nog tussendoor komt

Maar goed, wel heel gaaf dat ze dat doen! En ze kunnen heel goedkoop vliegen dus waarom niet..
Met citaat reageren
Oud 02-03-2016, 18:58
Schrödinger
Schrödinger is offline
Wel even aan je ouders mededelen dat ze een fles Salmiakki Koskenkorva mee moeten nemen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2016, 19:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wel maf dat je het zo kort van tevoren niet weet.

En het lijkt me ook gaaf
Oud 02-03-2016, 19:29
Verwijderd
Weet je, ik denk dat je gewoon coole ouders hebt die er niet eens bij stilstaan dat zoiets best groot nieuws zou kunnen zijn voor anderen.

Australische vriend van me toen we in India waren, zijn moeder belde en op een gegevens moment zegt 'ie: "No no can't come over for dinnah, I'm in Indiah." Ik hoor z'n ma op twee meter afstand in het drukke verkeer antwoorden: "WHAT DO YOU MEAN YOU'RE IN INDIA?"
Voor hem is het gewoon redelijk normaal om op het laatste moment te besluiten om te gaan kamperen op de Kilimanjaro of naar een conferentie in India te gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2016, 19:30
claret
claret is offline
Kristaco heeft rijke ouders, ik snap hitz0r steeds beter...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 07:34
Verwijderd
Citaat:
Weet je, ik denk dat je gewoon coole ouders hebt die er niet eens bij stilstaan dat zoiets best groot nieuws zou kunnen zijn voor anderen.

Australische vriend van me toen we in India waren, zijn moeder belde en op een gegevens moment zegt 'ie: "No no can't come over for dinnah, I'm in Indiah." Ik hoor z'n ma op twee meter afstand in het drukke verkeer antwoorden: "WHAT DO YOU MEAN YOU'RE IN INDIA?"
Voor hem is het gewoon redelijk normaal om op het laatste moment te besluiten om te gaan kamperen op de Kilimanjaro of naar een conferentie in India te gaan.
Oh ja het gebeurt ook wel eens andersom hoor Anderhalve week geleden zat ik in Lissabon, daar waren zij dan weer verbaasd over. Dat was wel voor werk. Het lijkt gewoon bijna alsof ze vaker op vakantie gaan dan werken Maar ze werken er heel hard voor en zijn verder heel zuinig dus ze verdienen het zeker
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 07:46
Verwijderd
Ik heb ooit eens n dame met rijke ouders gedate. Wat een kutwijf was dat zeg. Krista is anders denk ik!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 07:47
Verwijderd
Zo rijk zijn mijn ouders niet hoor Iig niet vergeleken met veel vriendinnen van mij. Het is ook een kwestie van keuzes maken denk ik. Ze wonen al ruim 20 jaar in hetzelfde 2-onder-één kap huis dus die kosten zijn relatief laag bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 07:48
Verwijderd
En mijn vader werkt dus bij een vliegmaatschappij dus ze kunnen heel goedkoop vliegen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 07:49
Verwijderd
Citaat:
Zo rijk zijn mijn ouders niet hoor Iig niet vergeleken met veel vriendinnen van mij. Het is ook een kwestie van keuzes maken denk ik. Ze wonen al ruim 20 jaar in hetzelfde 2-onder-één kap huis dus die kosten zijn relatief laag bijvoorbeeld.
Wat ben je toch een naïef popje <3
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 08:13
Verwijderd
Citaat:
Wat ben je toch een naïef popje <3
Leuk he anderen napraten? Maar wat je zegt slaat in dit geval nergens op.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 08:14
Verwijderd
Citaat:
Leuk he anderen napraten? Maar wat je zegt slaat in dit geval nergens op.
Dat doe ik niet! En ik bedoel het ook niet gemeen!

Maar ik ken genoeg mensen van jouw ouders leeftijd met een afbetaald huis die al die reizen echt niet kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 08:20
Elin3
Elin3 is offline
Als je goedkoop kunt vliegen en prioriteit legt bij reizen, weinig woonlasten hebt en wel een normaal inkomen... Mate waarin die mensen nog meebetalen aan studie van kinderen zal wel meeslepen.
Oud 03-03-2016, 08:25
Verwijderd
Daar heb je wel gelijk in. Damn you.

Mn beste vriendin reist ook graag, verder koopt ze amper iets. Maar hoe doe je dat met kids? De mijne krijgen alles.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 08:29
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Mn beste vriendin reist ook graag, verder koopt ze amper iets. Maar hoe doe je dat met kids? De mijne krijgen alles.
Je hoeft je kinderen niet "alles" te geven
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Je hoeft je kinderen niet "alles" te geven
Daarmee bedoel ik niet alles qua geld. Maar alles qua liefde, zekerheid, etc. Maar ook studie(leningen), kleding, sport.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 09:48
Carn
Carn is offline
Citaat:
Als je goedkoop kunt vliegen en prioriteit legt bij reizen, weinig woonlasten hebt en wel een normaal inkomen... Mate waarin die mensen nog meebetalen aan studie van kinderen zal wel meeslepen.
of gewoon zorgen dat je tantoe veel geld hebt
Oud 03-03-2016, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Daarmee bedoel ik niet alles qua geld. Maar alles qua liefde, zekerheid, etc. Maar ook studie(leningen), kleding, sport.
Je bedoelt dat je bereid bent om je kinderen gewoon normaal op te voeden?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 10:15
claret
claret is offline
Citaat:
Je bedoelt dat je bereid bent om je kinderen gewoon normaal op te voeden?
Spawn bedoelt het ook hypothetisch, want voor kinderen moet je seks hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Dat doe ik niet! En ik bedoel het ook niet gemeen!

Maar ik ken genoeg mensen van jouw ouders leeftijd met een afbetaald huis die al die reizen echt niet kunnen doen.
Ik zeg ook nergens dat ze arm zijn of modaal verdienen. Maar 'rijke ouders' dat valt ook wel mee zoals ik wel zei, dat woord bewaar ik persoonlijk voor extremere gevallen. Alhoewel rijk natuurlijk altijd relatief is. Maar ik ben thuis nooit wat tekortgekomen en daar ben ik zeker blij mee. Ik snap nog steeds niet hoe dit mij een 'naief popje' maakt.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 10:18
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oud 03-03-2016, 10:20
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik snap nog steeds niet hoe dit mij een 'naief popje' maakt.
Ik denk dat het niet perse over dit onderwerp gaat meer meer in het algemeen! Je komt op het forum nogal vaak over alsof je net onder een steen vandaan komt gekropen.
Oud 03-03-2016, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het niet perse over dit onderwerp gaat meer meer in het algemeen! Je komt op het forum nogal vaak over alsof je net onder een steen vandaan komt gekropen.
Ja, ik weet dat dat hier het standaard grapje is, daarom zei ik dat spawn again geen mensen moet napraten.

Want betreffende sommige onderwerpen heb ik allicht een zwart gat in mijn kennis maar dat betekent niet dat men me op alle vlakken moet onderschatten En zoals ik zei slaat het in deze context uberhaupt nergens op. Ik doe al 3 jaar onderzoek naar inkomensgelijkheid, ik leef echt niet in een bubbel waarin ik denk dat iedereen een twee-onder-eenkap huis kan betalen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 10:28
Verwijderd
Sterker nog, ik heb zelfs opgezocht dat ik met mijn PhD loontje al tot de bestverdienende 0.92% van de wereldbevolking hoor. Dus als je het over de wereld bekijkt heb ik inderdaad rijke ouders!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 10:30
Carn
Carn is offline
het is die 1% die de wereld kapot maakt
Oud 03-03-2016, 10:33
Verwijderd
Als je vermogen meetelt ziet het plaatje er wel iets anders uit denk ik Maar nog steeds zullen de meeste Nederlanders bij de top paar-procenten horen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 10:49
Carn
Carn is offline
ik zat niet echt te wachten op een inhoudelijke reactie
Oud 03-03-2016, 10:50
Verwijderd
Je hoeft er ook niets mee te doen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 11:36
zion_temp
zion_temp is offline
Ik denk dat het allemaal met iemands referentiekader te maken heeft. Rijkdom is relatief. Er zullen genoeg mensen bestaan met weinig vaste lasten, die dit soort reisjes niet kunnen betalen omdat hun inkomen simpelweg te laag is. En er zullen tevens voorbeelden te vinden zijn van mensen met een vergelijkbaar inkomen als de ouders van Krista, die het zich niet kunnen veroorloven omdat ze te duur wonen, te duur rijden of andere liefhebberijen hebben.

Voor mij staat rijkdom synoniem aan vrijheid. Je bent rijk wanneer je op een willekeurig moment in je leven kunt zeggen: "Ik heb er genoeg van, ik stop met werken". Iemand met een kleine spaarrekening die het zich kan veroorloven om zijn hele resterende leven met een stacaravan op de Veluwe te staan en daar ultiem gelukkig mee is, is mijns inziens rijker dan een man die zijn hele werkzame moet blijven buffelen om zijn tweede vrouw, zijn enorme hypotheek, de hockeyles van zijn kinderen, vijf vakanties per jaar en zijn Porsche Cayenne op afbetaling te financieren, en daar doodongelukkig mee is.

Je zou kunnen beargumenteren dat de persoon in het tweede voorbeeld comfortabeler leeft, maar als je evenveel gegijzeld wordt door je eigen behoeften als een modale Opel Astra rijder met Vinexwoning, wat is de intrinsieke waarde van rijkdom dan?

Mijn ouders wonen ook relatief goedkoop, zijn absoluut niet statusgevoelig, werken hard en reizen graag veel. Er zijn voldoende mensen die ons rijk vinden, maar ik ken mensen die een stuk rijker zijn. Ik ben me er van bewust dat ik me in een bevoorrechte positie bevind en het is een prettig gevoel om je niet druk te hoeven maken over bepaalde zaken waar het gros van de mensen hoofdpijn van kan krijgen, maar ik zie mezelf niet als rijk. Enerzijds omdat ik net als iedereen verlangens, wensen en behoeften heb waar ik hard voor zal moeten werken om die te kunnen bekostigen en anderzijds omdat mijn achtergrond voor mijzelf de norm is.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2016, 11:36
Yne
Yne is offline
Citaat:
plaatsen waar ze zo uit mijn hoofd de laatste jaren geweest zijn: Zuid Afrika, Thailand, Canada, VS, Gambia, Kaapverdie, Cuba, Curacao en dan vergeet ik nog wel een paar tropische bestemmingen. En dat is naast de standaardreisjes naar Italie of wintersport in Zwitserland of weekendje in Duitsland of Portugal wat er ook nog tussendoor komt

Maar goed, wel heel gaaf dat ze dat doen! En ze kunnen heel goedkoop vliegen dus waarom niet..
Mijn moeder laat me al een paar weken van tevoren weten als ze naar Drenthe een weekend weg gaat En ik word ook ruim van tevoren ingelicht over hoeveel ze zin heeft in de week Limburg als ze in de zomervakantie eindelijk eens weg kan met mijn vader. Verschil moet er zijn.
Oud 03-03-2016, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het allemaal met iemands referentiekader te maken heeft. Rijkdom is relatief. Er zullen genoeg mensen bestaan met weinig vaste lasten, die dit soort reisjes niet kunnen betalen omdat hun inkomen simpelweg te laag is. En er zullen tevens voorbeelden te vinden zijn van mensen met een vergelijkbaar inkomen als de ouders van Krista, die het zich niet kunnen veroorloven omdat ze te duur wonen, te duur rijden of andere liefhebberijen hebben.

Voor mij staat rijkdom synoniem aan vrijheid. Je bent rijk wanneer je op een willekeurig moment in je leven kunt zeggen: "Ik heb er genoeg van, ik stop met werken". Iemand met een kleine spaarrekening die het zich kan veroorloven om zijn hele resterende leven met een stacaravan op de Veluwe te staan en daar ultiem gelukkig mee is, is mijns inziens rijker dan een man die zijn hele werkzame moet blijven buffelen om zijn tweede vrouw, zijn enorme hypotheek, de hockeyles van zijn kinderen, vijf vakanties per jaar en zijn Porsche Cayenne op afbetaling te financieren, en daar doodongelukkig mee is.

Je zou kunnen beargumenteren dat de persoon in het tweede voorbeeld comfortabeler leeft, maar als je evenveel gegijzeld wordt door je eigen behoeften als een modale Opel Astra rijder met Vinexwoning, wat is de intrinsieke waarde van rijkdom dan?

Mijn ouders wonen ook relatief goedkoop, zijn absoluut niet statusgevoelig, werken hard en reizen graag veel. Er zijn voldoende mensen die ons rijk vinden, maar ik ken mensen die een stuk rijker zijn. Ik ben me er van bewust dat ik me in een bevoorrechte positie bevind en het is een prettig gevoel om je niet druk te hoeven maken over bepaalde zaken waar het gros van de mensen hoofdpijn van kan krijgen, maar ik zie mezelf niet als rijk. Enerzijds omdat ik net als iedereen verlangens, wensen en behoeften heb waar ik hard voor zal moeten werken om die te kunnen bekostigen en anderzijds omdat mijn achtergrond voor mijzelf de norm is.
Eigenlijk helemaal mee eens!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2016, 17:12
Barbaard
Barbaard is offline
Waar ergens in Lapland?
Ik kom er namelijk net vandaan, en zo beetje ongeveer dezelfde activiteiten gedaan...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2016, 14:24
Verwijderd
Ik weet niet precies waar, mijn moeder zei dat het dezelfde plek was als waar ze met 50 ways to kill your mummy of zo, dat nieuwe programma op BNN, was.

Ze hebben al één pic van een wit rendier gestuurd iig
Met citaat reageren
Oud 10-03-2016, 14:13
Vlerkje
Vlerkje is offline
Citaat:

Dit is eigenlijk de enige post in dit topic die ergens op slaat.
Oud 10-03-2016, 14:14
Vlerkje
Vlerkje is offline
Citaat:
En deze uiteraard. 😁
Reageren

Regels voor berichten