Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2016, 23:33
Wiggeltje
Wiggeltje is offline
Hoi iedereen, ik had een vraagje hier.

Ik was trampoline wezen springen en kwam met een mislukte salto op mijn stuitje terecht.
Gelukkig was er een beschermende mat (zoals logisch) maar ik voel het wel even. Al doet het niet zo'n zeer, het is slechts een klein plekje waar ik even wat druk moet ontwijken.

Overmorgen wil ik graag ergens anders weer sporten bij een proefles turnen en ik vroeg mij af of dit verstandig is? Alhoewel als ik niets meer voel doe ik dat uiteraard sowieso! Maar mijn vraag was dus eigenlijk, hoe geneest zoiets het meest snel? Of is het alleen rust?

(Ik heb daarnet yogurt met toevoeging van weipoeder (supereiwit) genomen).

Ik zou zeer dankbaar zijn voor alle tips en advies.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2016, 00:52
Eeuwigestudent
Eeuwigestudent is offline
Het proces van het herstellen van zo'n val is niet te versnellen. Het eten van eiwitten wordt wel eens aan bevolen voor een sneller herstel van spierschade.

Op het stuitje vallen voel je altijd een tijdje. Ik kan zo niet beoordelen hoe hard de val is geweest, maar ik denk niet zo snel dat het gekneusd of gebroken is. Dat plekje dat nog pijn doet is het plekje waar het meeste druk op gekomen is en daarom doet het langer pijn.

Ik denk wel dat je wel die proefles turnen kunt doen, moet je natuurlijk wel opletten als de pijn tot het onhoudbare toeneemt. Als deze pijn die je nu hebt aan blijft kun je gewoon door gaan met sporten.

Voor je pijn kun je natuurlijk paracetamol of dergelijke pijnstilling nemen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2016, 01:18
Wiggeltje
Wiggeltje is offline
Reuze bedankt voor je advies.

Zoals je het beschrijft lijkt me dit goed te kloppen en dit stelt mij ook een stuk meer gerust voor, zeg maar, overmorgen.

Het voelt inderdaad ook niet als gekneusd of gebroken, want dan zou ik er vast pijnlijker bij gelegen hebben. Ik was namelijk na een poosje zitten nog even kortstondig wezen springen. Alleen voelde ik mij na die val wat meer onzeker.

Ik doe het zonder paracetamol en dergelijke, dat de pijn slechts verdoezeld. Hopelijk is de pijndruk overmorgen een stuk meer afgenomen.

Nogmaals bedankt!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten