Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2016, 14:54
Daantjer
Daantjer is offline
Sinds een paar maanden gebruik ik ritalin (10 mg). Nu merk ik dat als ik na 4 uur weer 10 mg in neem (als het voor mijn gevoel uitgewerkt is) mijn hartslag omhoog gaat naar 78 bpm voor ongeveer 10 minuten tot een kwartier. Normaal is dat bij mij in rust tussen de 50 en 60. Is dat normaal en is dit reden om mijn huisarts te bezoeken?
Oud 14-03-2016, 15:08
blaches
blaches is offline
Hee Daantjer,

Ik heb ook wel is methylfenidaat gebruikt (Ritalin, Medikinet CR, Concerta) dit wel is voor mijn toetsen.
Als ik er dan 2 peuken rook met een bakkie koffie krijg ik ook last van verhoogde hartslag en stevige hartklopping. Dit ook omdat ik het maar 1 á 2 keer per jaar gebruik en niet gewend aan ben.

Maar als jij al een paar maanden ritalin gebruikt moet je er wel gewend aan geraakt zijn. Ik zal het toch even met je huisarts bespreken. Het kan ook gewoon een bijwerking van Ritalin zijn maar een bezoekje kan nooit kwaad.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2016, 15:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Veranderingen in hartfrequentie worden genoemd als bijwerking dus het lijkt me niet abnormaal.
Oud 14-03-2016, 15:11
Lotje1996
Lotje1996 is offline
78 bpm is nu ook weer niet heel gek hoog. Als je pijn hebt zal ik zeker gaan, aangezien dat de voorgeschreven dosering is neem ik aan? Het is en blijft een stimulerend middel.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2016, 16:59
Daantjer
Daantjer is offline
Ik vond het bpm ook niet echt hoog, maar omdat mijn hartslag in rust normaal gesproken erg laag is merkte ik het wel.
Oud 16-03-2016, 20:16
Fool_
Fool_ is offline
Dit is normaal en 78 bpm is ook niets om je druk over te maken. Mocht je je er toch niet helemaal goed bij voelen kun je altijd een telefoontje naar de arts doen, of, als je nog vervolgafspraken bij de voorschrijvende dokter hebt het tijdens zo'n afspraak vragen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten