Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2016, 23:52
Helpmij123
Helpmij123 is offline
Hallo,

Ik vraag mij af of dit de juiste plaats is, en of er mensen op dit forum zijn die hier wat nuttigs over kunnen zeggen, maar ik ga het toch maar gewoon vragen.

Wat voor straf kun je krijgen als je door een boswachter betrapt word in het rustgebied en/of van de paden? Dat hij niet mals is weet ik, maar zijn er mensen die toevallig thuis zijn in die hoek met straffen en recht etc? En zou ik dan een fikse boete krijgen bijv. of moet ik dan ook echt voor de rechter komen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2016, 08:29
Axel11
Axel11 is offline
Je kunt een boete krijgen: hiervoor krijg je dan gewoon een acceptgiro thuis en als je die betaalt is daarmee de kous af. Het bedrag ligt ergens tussen de 50 en 100 euro.

Laatst gewijzigd op 16-03-2016 om 08:39.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2016, 16:48
Helpmij123
Helpmij123 is offline
Citaat:
Je kunt een boete krijgen: hiervoor krijg je dan gewoon een acceptgiro thuis en als je die betaalt is daarmee de kous af. Het bedrag ligt ergens tussen de 50 en 100 euro.
En is dit de maximale straf die je kunt krijgen als je in rustgebied word gezien door de boswachter? Had een stuk erger verwacht, heb wel eens bedragen van 3-400 euro of gehoord, of dat je zelfs voor de rechter mag verschijnen, maar is dat dus onzin?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2016, 19:31
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
En is dit de maximale straf die je kunt krijgen als je in rustgebied word gezien door de boswachter? Had een stuk erger verwacht, heb wel eens bedragen van 3-400 euro of gehoord, of dat je zelfs voor de rechter mag verschijnen, maar is dat dus onzin?
Als het enige wat je verkeerd doet is het toegestane pad verlaten, lijkt me dat onzin. Als je vuur gaat maken, struiken uit de grond gaat rukken, vogelnesten vernielt, of dieren gaat "pesten" kan dat anders zijn natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 16-03-2016, 19:36
Axel11
Axel11 is offline
Maar moet je nou echt per se een stuk bos in waar je niet mag komen?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2016, 00:00
Helpmij123
Helpmij123 is offline
Citaat:
Maar moet je nou echt per se een stuk bos in waar je niet mag komen?
Ja . Ik ga er geen vuurtje stoken maar wil wild observeren, en tja die zitten toch vaak in het rustgebied waar het rustig is...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2016, 08:14
feniks
feniks is offline
En dat kun je niet overleggen met de betreffende boswachter/staatsbosbeheer?
Als jij overlegt met hun over je bedoelingen, kunnen ze je misschien wel toestemming geven, of zelfs helpen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2016, 13:43
Helpmij123
Helpmij123 is offline
Citaat:
En dat kun je niet overleggen met de betreffende boswachter/staatsbosbeheer?
Als jij overlegt met hun over je bedoelingen, kunnen ze je misschien wel toestemming geven, of zelfs helpen.
Zit er niet in :l, rustgebieden moeten gesloten blijven voor publiek, ergens ook wel begrijpelijk zodat de dieren ook hun rust hebben... maargoed wel erg jammer .
Met citaat reageren
Oud 21-03-2016, 18:03
Verwijderd
In sommige rustgebieden hebben ze 'expedities', waar je dan dus wel het gebied in mag met een gids. Misschien kun je daarnaar informeren / Googelen voor jouw gebied.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten