Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2016, 21:55
mentalmess
mentalmess is offline
Hoi, ik doe 4 mavo heb over wat meer dan een maand mijn examens en daarna ben ik van plan om havo of mbo te doen. Ik wil liever toch havo doen maar ik moet natuurlijk ook een optie hebben voor mbo als ik havo niet kan halen.

Heb als mbo opleiding uiteindelijk besloten om ICT-beheerder niveau 4 te kiezen omdat het me het meest aansprak en ben ook vorige week aangenomen. Ik heb zelf echt helemaal geen ervaring met computers etc. maar het leek mij wel leuk om te doen. Ik wou vroeger ook altijd al ICT doen omdat mijn vader er altijd mee bezig was. Ik vind met computers werken zowiezo wel leuk maar weet niet echt technische dingen zeg maar en daarom zeggen sommige dat ik het beter niet moet doen maar dit is echt het enigste dat mij echt leuk lijkt.

Maarja mijn vraag is welke laptop ik nou moet kopen want ik heb echt geen idee.. Ik heb zelf een HP 15 Notebook en ik denk niet echt dat mijn laptop goed genoeg is. Zelf moet ik van mijn opleiding een laptop met de volgende specificaties :

- Processor: Quad core CPU met ondersteuning voor virtualisatie (intel I5 of I7, AMD A8/A10)
- Geheugen: 6-8 GB RAM geheugen
- Hard disk drive: 300 GB+ harde schijf
- Beeldscherm: 15,6" scherm
- Besturingssysteem: Windows 8.1 (64 bits)
+ Apple computers zijn niet geschikt vanwege het gebruik van Microsoft software.

Alvast bedankt voor de hulp want ik heb echt geen idee wat het allemaal betekent en wat ik moet doen haha.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2016, 22:33
Elin3
Elin3 is offline
Op sommige vergelijkingssites kan je gewoon selecteren op bijvoorbeeld de processor (i5 of i7), ook werkgeheugen (6-8 GB RAM) is een vrij normale eis om op te filteren. Opslaggeheugen HDD van meer dan 300 GB, beeldschermformaat en besturingssysteem spreken ook behoorlijk voor zich.

Bij jouw eigen laptop kan je ook de specificaties opzoeken via het configuratiescherm (als ik me niet vergis) of aan de hand van het exacte model online opzoeken.

Mogelijk kan je vader je hier ook een handje bij helpen, aangezien hij ook verstand heeft van computers.
Oud 27-03-2016, 14:43
Fool_
Fool_ is offline
In tegenstelling tot wat het gros van de mensen schijnt te denken heb je helemaal niet zo'n krachtige computer nodig voor een ICT-opleiding. Als je maar een laptop hebt die moderne programma's aankan(64 bits) en iets qua multiprocessing kan (dualcore+) zit je vaak wel goed.

Daarmee heb je ook niet zoveel eisen aan de laptop vanuit je opleiding(al kun je wellicht de site hiervan nog een keer checken, of ze bijzondere dingen eisen), maar komt het meer neer op wat je naast je opleiding met je laptop wilt doen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2016, 15:43
Megatron
Megatron is offline
Ik verwacht dat je niet zoveel bijzonders nodig hebt. Doe jezelf een lol en ga wel voor Intel's platform, een i5 of i7 met tenminste 8GB aan RAM. Voor de rest zal 't Office zijn, naast voornamelijk PuTTY en Terminals om remote te werken op servers. Voor een lokale development-omgeving zijn er situaties te bedenken dat een SSD prettig is maar over het algemeen zou dat niet echt een must zijn.
Oud 28-03-2016, 16:52
Verwijderd
Een SSD is een must. Mijn god wat een must. Evenals een 1080p scherm en 8GB geheugen. Processor kan me nooit zoveel bommen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2016, 07:10
Megatron
Megatron is offline
Oud 30-03-2016, 09:41
WolterB
WolterB is offline
SSD, Intel-processor (i3, i5, i7), 8GB RAM en een mat scherm zijn de dingen waar je in mijn ogen het meest aan hebt
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten