Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2016, 10:04
kevink
kevink is offline
Hallo,

Ik heb een vraag over mijn huurcontract en de kosten van kabel tv + internet. In het studentenhuis waar ik zit hebben wij zelf een internetabonnement moeten afsluiten, deze zat niet in het huurcontract. Kabel tv zit wel in het huurcontract en kost mij 15,- p/m. Nu hebben wij laatst het internetabonnement gewijzigd en in dit contract zit kabel tv.
Mijn huurbaas betaalt Ziggo voor de kabel tv wat nu dus niet meer nodig is. Als hij het contract afzegt voor de kabel tv, bestaat er dan de mogelijkheid dat ik (en de rest v/h huis) niet meer die 15,- p/m moeten betalen of werkt dit niet zo.

Doordat het in het contract staat vraag ik mij dus af of je hier omheen kan. Ik zou zeggen dat het geen probleem moet zijn maar het staat wel in het contract en het internet hebben wij met het huis zelf afgesloten waardoor ik me kan voorstellen dat hij het niet is verplicht(15 scrappen uit het contract).
mvg kevin
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2016, 10:58
Axel11
Axel11 is offline
Voordat ik hier meer juridisch op in zou kunnen gaan:
1. Het zou niet moeten kunnen toch dat Ziggo meerdere abonnementen voor kabel-tv op hetzelfde adres levert? Aangezien er al een abonnement voor kabel-tv was, had je Ziggo ook kunnen vragen om dit alleen uit te breiden met internet? Of natuurlijk je huisbaas vragen dit te regelen. En dan aan hem hiervoor betalen.
2. Of vraag je huisbaas zijn kabelabonnement op te zeggen.

Deze opties lijken me allemaal vrij logisch om te proberen voordat je juridisch moeilijk gaat zitten doen
Met citaat reageren
Oud 01-04-2016, 11:04
kevink
kevink is offline
Citaat:
1. Het zou niet moeten kunnen toch dat Ziggo meerdere abonnementen voor kabel-tv op hetzelfde adres levert? Aangezien er al een abonnement voor kabel-tv was, had je Ziggo ook kunnen vragen om dit alleen uit te breiden met internet? Of natuurlijk je huisbaas vragen dit te regelen. En dan aan hem hiervoor betalen.
2. Of vraag je huisbaas zijn kabelabonnement op te zeggen.

Deze opties lijken me allemaal vrij logisch om te proberen voordat je juridisch moeilijk gaat zitten doen
1. Dit komt omdat, het kabel abonnement enkele jaren geleden is vastgesteld (7/8 ongeveer). Hierdoor lopen beide abonnementen op zijn naam maar de rekening is verschillend daardoor blijven beide abonnementen/rekeningen open.

Ik heb niet vermeld dat ik nog geen contact heb opgenomen, beetje stom.. Ik wilde voor de zekerheid wat bevestiging hebben. Ik dank dat het nu het beste is om even contact op te nemen en kijken wat hij zegt. Waar ik 'bang' voor ben is dat hij zijn abonnement met de kabel opzegt en wij blijven betalen. Ondanks dat dit misschien niet mag. Juridisch gedoe heb ik weinig zin in. Ik ga nu even een mail sturen/bellen en kijken wat hij erover te zeggen heeft.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2016, 11:54
Axel11
Axel11 is offline
Top, ik hoor het wel hier

(Zoals ik al zei kan een optie dus ook zijn dat hij zijn Ziggo-abonnement uitbreidt met internet, dat jullie jullie eigen Ziggo-abonnement opzeggen, en dat jullie voortaan voor internet aan hem betalen. Meest logisch was misschien om dit voordat jullie een eigen abonnement afsloten aan hem te vragen natuurlijk )
Met citaat reageren
Oud 01-04-2016, 13:30
Verwijderd
Citaat:
1. Het zou niet moeten kunnen toch dat Ziggo meerdere abonnementen voor kabel-tv op hetzelfde adres levert?
Het is Ziggo, die kunnen zelfs een abonnement op adres 1 hebben staan en leveren op adres 2. Ik heb hier jarenlang 2 kabelabonnementen gehad omdat een ex-huisgenoot zijn abonnement niet overgezet kreeg naar zijn nieuwe adres
Met citaat reageren
Oud 01-04-2016, 13:33
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Het is Ziggo, die kunnen zelfs een abonnement op adres 1 hebben staan en leveren op adres 2. Ik heb hier jarenlang 2 kabelabonnementen gehad omdat een ex-huisgenoot zijn abonnement niet overgezet kreeg naar zijn nieuwe adres
Vandaar de "zou" ja
Met citaat reageren
Oud 02-04-2016, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Vandaar de "zou" ja
Het is trouwens helemaal niet raar en ik denk dat je zelf wel kan bedenken waarom
Met citaat reageren
Oud 02-04-2016, 12:30
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Het is trouwens helemaal niet raar en ik denk dat je zelf wel kan bedenken waarom
Oké, je hebt gelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten