Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2016, 19:10
Verwijderd
Hee medeforumers,

Ik wordt over twee dagen geopereerd aan mijn liesbreuk, en ik heb een paar vragen aan jullie. De eerste vraag is mag ik mijn onderbroek aan houden? De tweede vraag is doet het pijn als je het prikje krijgt voor de narcose. De derde vraag is hoe voelen die elektroden die je op je borst krijgt? En de laatste vraag is hoe voelt zo'n knijper op je vinger aan? En wie heeft er nog meer ervaringen met een operatie. Ik vind het daarnaast ook nog heel spannend.

groetjes,
Sander (15 jaar)
Met citaat reageren
Oud 31-03-2016, 20:48
Pluis
Pluis is offline
Hoi Sander, ik ben dokter in een ziekenhuis dus ik kan je er wel wat over vertellen. Je onderbroek mag je aanhouden, die doen ze pas uit als je onder narcose bent dus daar merk jij niks van. Ik zou niet je mooiste aan doen, voor het geval hij vis wordt. De prik in je hand is even vervelend, maar daarna voel je niks meer. In een boel ziekenhuizen hebben ze ook een speciale verdovende zalf zodat je er nog minder van voelt, daar mag je best om vragen.

Van die elektrodes op je borst voel je niks, dat is net een gewone sticker. De knijper om je vinger voelt als een wasknijper, maar dan niet zo strak en ook niet pijnlijk.

Succes met de operatie!
Oud 31-03-2016, 21:51
blaches
blaches is offline
Ik zelf heb een scoliose operatie gehad, een goeie ook.
Ik moest dus naakt onder een bepaald groen short ofzo. Ze gaven mij wel in de ochtend een spuitje met vloeistof in de mond voor de stress. Werd echt rete bezopen voor mijn gevoel. Kan mijn narcose dus ook niet herinneren. Mijn moeder zei dat ik allemaal rare dingen zag wat ik niet kan herinneren. Na een goeie 10 uur operatie wakker geworden.

Maar ik verwacht dat je niet dat vloeistofje gaat krijgen. Toch moet je je nergens voor schamen. Ik werd ook gewassen en weet ik veel maar het is heel normaal. Je zal je meer druk moeten maken over het goed herstellen.

Succes! (ik was 16 trouwens in die tijd)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten