Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2016, 22:35
driesjulie
driesjulie is offline
Hallo,

Mijn vriendin (bijna 17) en ik (20) twijfelen of mijn vriendin zwanger is. Zij neemt de pil (daphne) en had voor de eerste keer haar pil doorgenomen tijdens de stopweek. In het midden van die stopweek is er geslachtsgemeenschap geweest, de eerste keer met condoom, de tweede keer zonder. Nu ondervindt zij na 1/2 weken sommige symptonen van een zwangerschap, maar niet allemaal. Ze heeft de illusie dat ze vaker moet plassen en dat ze een droge huid heeft. Ook zegt ze dat haar bh's harder spannen, maar ze is ook een beetje bijgekomen. De geslachtsgemeenschap was 14 mei. Donderdag 21 april is ze begonnen met de pil te nemen na haar normale menstruatie. Vanaf dan heeft ze elke dag een pil genomen tot op heden. Donderdag 2 juni neemt ze haar laatste pil in en normaal zou nu zaterdag of zondag (4/5 juni) de menstruatie beginnen. Is het mogelijk om toch zwanger te worden door de pil uit? Tevens had ze voor de geslachtsgemeenschap al 3 en halve week haar pil genomen. De kans lijkt mij redelijk klein, maar ik zou graag uitsluitsel willen.

Alvast bedankt!
Dries en Julie
Met citaat reageren
Oud 29-05-2016, 23:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Alles is mogelijk, want de pil is niet 100% veilig. Maar als ze hem braaf elke dag geslikt heeft, lijkt het me sterk. De enige manier om erachter te komen, is een testje te doen (gewoon die van de Kruidvat/huismerk zijn prima).

Symptomen kunnen tussen je oren zitten, juist omdat je er bang voor bent. Ik weet niet hoe lang ze al aan de pil is, maar mijn borsten zijn echt nog jaren daarna aan het groeien geweest, dus het zou best kunnen dat ze groter zijn geworden. Dit kun je even laten meten in een lingeriewinkel, zoals Livera. Ook als je wat aangekomen bent en alleen de band knelt, kunnen zij zien of je een andere maat nodig hebt.
Oud 29-05-2016, 23:48
Elin3
Elin3 is offline
Wat ik zelf ook nog wel eens heb bij het doorslikken van de pil is dat mijn borsten na verloop van tijd wat gevoeliger worden. Gevoelige borsten of wat gewichtstoename kan ook komen door het uitstellen van de stopweek.
Oud 29-05-2016, 23:51
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik slik altijd maanden door en daar heb ik nooit last van (gelukkig). Het verschilt heel erg per persoon en per pil. Haal morgen gewoon een test, dan weet je het gelijk.
Oud 30-05-2016, 08:08
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Haal morgen gewoon een test, dan weet je het gelijk.
Test is pas zinvol vanaf een dag overtijd. Als het gaat om de "verdachte" geslachtsgemeenschap op 14 mei, dan dus testen vanaf 6 juni.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2016, 08:22
driesjulie
driesjulie is offline
Citaat:
Test is pas zinvol vanaf een dag overtijd. Als het gaat om de "verdachte" geslachtsgemeenschap op 14 mei, dan dus testen vanaf 6 juni.
Ik weet dat dat dan pas zinvol is. Ze gaat vandaag stoppen met de pil en tegen donderdag/vrijdag weten we al meer. Ik schat de kans zeer klein, mede doordat ik denk dat het meer psychologisch is. Toch gaan we geen risico lopen, dus nu wachten tot het einde van de week.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2016, 19:01
Verwijderd
Ik denk eerder dat het komt door het doorslikken van de pil. Maar een testje kun je natuurlijk gewoon doen. Aangezien de gemeenschap meer dan 2 wkn geleden is en ze symptomen denkt te hebben, zou ik nu al een testje doen. Is die negatief, kun je altijd over bv twee weken nog een keer testen. Bij Kruidvat heb je twee testjes voor 5 euro, die zijn erg fijn.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2016, 10:15
driesjulie
driesjulie is offline
Citaat:
Hallo,

Mijn vriendin (bijna 17) en ik (20) twijfelen of mijn vriendin zwanger is. Zij neemt de pil (daphne) en had voor de eerste keer haar pil doorgenomen tijdens de stopweek. In het midden van die stopweek is er geslachtsgemeenschap geweest, de eerste keer met condoom, de tweede keer zonder. Nu ondervindt zij na 1/2 weken sommige symptonen van een zwangerschap, maar niet allemaal. Ze heeft de illusie dat ze vaker moet plassen en dat ze een droge huid heeft. Ook zegt ze dat haar bh's harder spannen, maar ze is ook een beetje bijgekomen. De geslachtsgemeenschap was 14 mei. Donderdag 21 april is ze begonnen met de pil te nemen na haar normale menstruatie. Vanaf dan heeft ze elke dag een pil genomen tot op heden. Donderdag 2 juni neemt ze haar laatste pil in en normaal zou nu zaterdag of zondag (4/5 juni) de menstruatie beginnen. Is het mogelijk om toch zwanger te worden door de pil uit? Tevens had ze voor de geslachtsgemeenschap al 3 en halve week haar pil genomen. De kans lijkt mij redelijk klein, maar ik zou graag uitsluitsel willen.

Alvast bedankt!
Dries en Julie
Test was negatief, dus hetgene wat ik dacht
Met citaat reageren
Oud 03-06-2016, 11:41
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Test was negatief, dus hetgene wat ik dacht
Eerder vond je het nu nog te vroeg voor een (betrouwbare) test
Met citaat reageren
Oud 03-06-2016, 12:15
driesjulie
driesjulie is offline
Citaat:
Eerder vond je het nu nog te vroeg voor een (betrouwbare) test
Ze heeft zondag haar laatste pil ingenomen, en gisteren zijn haar regels doorgebroken en vandaag de test gedaan.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2016, 12:21
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ze heeft zondag haar laatste pil ingenomen, en gisteren zijn haar regels doorgebroken en vandaag de test gedaan.
Dan snap ik het min of meer
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten