Hey,
Ik was aan het werk op mijn laptop en plotseling viel het scherm uit. De laptop bleef gewoon draaien. Ik dacht bij mezelf 'niks aan de hand, gewoon opnieuw aanzetten'. Tot mijn schrik had dit geen effect. Verder leek voor mijn gevoel de laptop gewoon op te starten, maar het scherm gaf geen kick. Mijn laptop heb ik hard nodig voor mijn applicatieontwikkeling opleiding en met een low-end laptop met maar 1.5gb aan ram red ik het sowieso niet (de leenlaptop die ik heb).
Mijn eigen laptop had 2 videokaarten, een amd met 2gb en een integrated intel hd graphics, 8gb ram en een i7, een hele goede laptop dus, ondertussen al wel 5 jaartjes oud maar hij werkte altijd prima.
Laptop aangesloten op hdmi en vga porten met externe monitors maar dat werkt ook niet. ram eruit gehaald en proberen op te starten maar hij gaat wel aan, zonder beepjes of andere meldingen te geven.
Vrienden zeggen dat waarschijnlijk het moederbord kapot is of de integrated intel videokaart overleden is (die op het moederbord zit). Nu moet ik dus op zoek naar een nieuwe laptop, die redelijk goed is voor mijn opleiding, maar niet duurder is dan zo'n 400/500 euro.
|