Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
't klinkt onlogisch...maar ik denk dat je er dan mee moet leren leven...en medicijnen gebruiken. 't lijkt me dat die wel helpen. 'k weenie wat dysthemie precies is, maar is dat dat je een stofje in je hersenen mist (dan is de depressie nl ook chronisch)? Dan zouden medicijnen een goede oplossing zijn.
Btw 'Dysthymie verhoogt het risico op depressie.' (http://www.jeunes-et-depression.org/...q_deboutte.htm). Het is dus geen chronische depressie, maar het verhoogt de kans er op (volgens die site). Laatst gewijzigd op 19-08-2002 om 06:47. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dysthyme stoornis Bij een dysthyme stoornis is er sprake van een langdurige (minstens twee jaar) milde depressie. Kenmerkend is dat een dysthyme stoornis in ernst kan wisselen: lange periodes waarin men somber is kunnen worden afgewisseld door korte periodes waarin het wat beter gaat. De ernst van deze depressie heeft dus vooral te maken met de lange duur. Overigens kan bij een dysthyme stoornis nog een ‘gewone’ depressieve stoornis komen. en je kunt er, op www.depressiestichting.nl ook nog een pdf docoumentje downloaden over deze stoornis. op de site die leonoor noemde staat dat 't gem. 4 jaar duurt.. sterkte d'rmee ![]() Laatst gewijzigd op 19-08-2002 om 08:43. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Behandeling een chronische depressie gaat niet vanzelf weer weg. hooguit voor een korte periode. ook is deze depressie moeilijker te behandelen dan andere depressies. het gebruik van medicijnen leidt vaak tot vermindering van de klachten maar neemt de depressie niet helemaal weg. de depressie kan wel als minder zwaar beleefd worden. ook door psychotherapie kan de depressie verminderen. door middel van de psychotherapie kunt u namelijk leren om de depressie in de hand te houden. in het dagelijks leven heeft u er dan minder last van. hier spreken ze dus over een chronische depressie en het kan hooguit verminderen of korte periodes verdwijnen maar het komt altijd weer terug... ik snap het niet meer.. alles spreekt elkaar tegen, iedereen legt het weer anders uit. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laat je niet de grond in boren met diagnoses en gezeik..
||
![]() |
Citaat:
Ik heb hier nog meer over te vertellen maar liever niet over het forum..
|
Verwijderd
|
het is niet gewoon maar een labeltje, want door dat labeltje weet ik hoe mijn toekomst er uit gaat zien, snapje?
je mag me altijd mailen als je daar behoefte aan hebt, en als je msn hebt mag je me ook aanmelden: me_blackrose@hotmail.com |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Lieve schat, ik heb nu niet veel tijd, maar k wil wel ff wa zeggen.
Dysthymie is iets waar je mee moet leren leven, daar kom je ook niet onderuit, als je er n eind aan maakt loop je alleen maar weg van je problemen. K zie je volgende week he! Kuzzje Laura
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Depressief Leeghoofd | 64 | 01-05-2005 10:45 | |
Psychologie |
Help mee aan het psychologische ABC!!! Miracle | 143 | 23-08-2004 10:00 | |
Psychologie |