Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2016, 09:57
queenb4
queenb4 is offline
Beste leden!

Ik heb eigenlijk een dringende vraag.. Op internet kan ik geen antwoord vinden dus ik dacht laat ik het hier proberen

Ik ben een meisje van 18 en ik doe de opleiding onderwijsassistent niveau 4, 2e jaars, roc midden Nederland.
Al vanaf het begin van het jaar voel ik me niet lekker en zit ik niet goed in mijn vel.
Hierdoor heb ik gemerkt dat ik niet echt mijn uiterste best heb gedaan voor dit schooljaar.
Ik heb zitten nadenken en ik ben er achter gekomen dat de school waar ik nu zit niks voor mij is, maar ik loop nu ook achter met sommige stageopdrachten, dus dit jaar afmaken en 3e leerjaar (examenjaar) op een andere school lijkt me lastig.
Hierbij de vraag:
Is het mogelijk om naar een andere school te gaan en daar het 2e jaar opnieuw? Ik kan nergens iets vinden over doubleren op het mbo
Ik wil dit zo graag weten en het zou mij echt geruststellen!

Hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen!

Liefs,
Y
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2016, 10:18
Axel11
Axel11 is offline
Mbo-instellingen mogen dit soort regels zelf vaststellen. Er zijn geen landelijke regels voor. Je zult het dus moeten vragen bij de nieuwe school/scholen van je keuze. Dat is de enige manier.

Verder kan ik je aanraden om nog eens goed na te denken of dezelfde opleiding op een andere school gaan doen echt de extra tijd en het extra geld waard is, zeker als je nu met harder werken toch nog kunt overgaan en slagen op je huidige school. Even door de zure appel heen bijten is misschien wel verstandiger! (Je weet ook niet hoe het precies op die andere school zal zijn.)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten