Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2016, 11:48
Bookloverano
Bookloverano is offline
Hoi allemaal, dit is voor het eerst dat ik wat op het forum zet en hoop echt dat iemand tips heeft hiermee!

Ik heb 1,5 jaar een vriend gehad en dat is eigenlijk door slechte communicatie en domheid uit gegaan. Ik heb daar in het begin enorm veel moeite mee gehad maar naar een tijdje leerde ik iemand anders kennen en begon me eindelijk beter te voelen. Toen kwam mijn ex dat hij me heel graag terug wou en toen realiseerde ik me dat ik hem ook nog enorm miste. Een tijdje verstreek en toen had ik het uiteindelijk toch uitgemaakt met mijn nieuwe vriend omdat ik nog teveel hield van mijn ex.

Toen ik tegen mijn ex vertelde dat ik het uitgemaakt had hij weer een nieuwe vriendin (liep dus steeds enorm langs elkaar af) Hij beloofde me meerdere keren het uit te maken en gaf me allemaal beloftes waar eigenlijk niks vanaf kwam. Er is toen nog heel veel gebeurd en hij heeft zoveel gelogen en me echt door een hell laten gaan. Op en duur kon ik niet meer verder zo, want ik was maar continu op hem aan het wachten eigenlijk terwijl hij het steeds maar niet uitmaakte met haar (wat hij dus wel zou doen zei die steeds).

Nu heb ik zeker 4/5 maanden geen contact meer met hem gehad. Nu kreeg ik donderdag een enorm lang bericht van hem dat het uit was met zijn vriendin omdat hij het niet langer met haar kon omdat hij teveel mij miste en me nog steeds dus terug wou.
Ik ben enorm boos om alles wat gebeurd is, maar hou wel nog steeds heel veel van hem en wil hem nog steeds graag terug maar weet niet of hij dat wel verdiend na alles en of dat wel allemaal slim is.

Het probleem is ook mijn ouders, want die weten van bijna alles en haten hem enorm en ben bang dat als ik hem nog een kans geef dat ze mij ook gaan haten. En het tweede probleem is, is dat ik in de zomer naar praag ga verhuizen. Hij zei zelf dat hij me zo graag terug wou dat hij ook wou verhuizen naar praag voor mij, ik ben er een beetje huiverig over dus ik heb verteld als hij dat echt wilt het ook moet bewijzen en aantonen dat dit niet weer gelogen is.

Moet ik hem nou nog een kans geven of moet ik het laten gaan? Vind het zo moeilijk want hou nog steeds net zoveel van hem als 2 jaar geleden maar zijn wel wat obstakels die me dus tegen houden.

Sorry voor het enorme verhaal en hoop dat er iemand is die de moeite neemt het te lezen en misschien wat advies heeft

Heel erg bedankt in ieder geval!
X
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2016, 12:13
bierkoning
bierkoning is offline
Lekker laten gaan. Hij verdient het zeker niet. En zijn acties duiden ook niet echt op een enorme verliefdheid naar jou. Meer van oh kut het is uit ik zoek maar weer contact.

Succes!
Oud 25-06-2016, 13:20
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Komt meer over alsof hij je gebruikt al back-up.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2016, 13:25
Verwijderd
Wat hierboven wordt gezegd. Vergeet hem, en wacht op iemand die wel jouw liefde en moeite waard is.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2016, 17:30
Elin3
Elin3 is offline
Wat als een goede vriendin van je je dit verhaal zou vertellen? Over een ex die niet eerlijk is, en haar als back up, nu hij alleen is, toch ineens weer terug wil. Wat zou je haar dan aanraden? Naar Praag vertrekken en daar afleiding zoeken en je openstellen voor nieuwe kansen, of vasthouden aan het idee dat het weer fijn gaat worden met deze jongen ondanks zijn leugens en de dingen die er eerder mis gegaan zijn?
Oud 26-06-2016, 18:31
Verwijderd
Je ouders gaan je niet haten als je voor hem kiest. Ze zouden boos op je zijn, omdat ze van je houden en niet willen dat je keuzes maakt die je ongelukkig gaan maken. Eén van de redenen dat ik het heb uitgemaakt met mijn ex, was dat ik dingen over hem verborg voor mijn ouders, omdat ik wist dat zij een hekel aan hem zouden krijgen als ze ontdekten hoe slecht hij voor me was. Het uitmaken was een van de beste beslissingen in mijn leven.

Hij heeft je al veel pijn gedaan, en in je verhaal zie ik geen redenen om te denken dat hij veranderd is. Laat hem lekker stikken en verhuis gewoon maar Praag. In een nieuwe omgeving met nieuwe mensen en indrukken is het waarschijnlijk makkelijker om hem te vergeten.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2016, 11:04
WolterB
WolterB is offline
Wat een klootviool als ik bovenstaande lees.

Lekker laten gaan en opnieuw beginnen in Praag zonder hem
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten