Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2016, 14:10
Verwijderd
Hallo hallo, mijn vriend is weer eens jarig binnenkort en ik vind het altijd heel moeilijk om wat te bedenken voor hem. Meestal kom ik dus met een weekendje weg of een chique diner en een parfum of zo maar ik vind het ook wel eens leuk om iets tastbaars en wat meer bijzonder te geven.

Wat vinden mannen van eind 20 leuk?

Hij houdt van sporten maar wat hij daarvoor nodig heeft koopt hij meestal zelf..
Hij houdt ook wel van uitgebreid koken en goede koffie, maar een goed espresso-apparaat hebben we onlangs gekocht.

Ik dacht zelf om met hem te gaan winkelen voor een mooi pak.. maar ik weet niet of hij dat leuk vindt, hij heeft wel een pak maar niet echt een mooie vind ik. Zo ja, waar kan ik dan het beste heen gaan?

Budget maakt niet zo heel veel uit, max 250-300 euro denk ik..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2016, 14:22
Mr Soija
Mr Soija is offline
Verder nog hobby's/plezieren?
Oud 13-06-2016, 14:24
Mr Soija
Mr Soija is offline
Maar ik zou een kostuumwaardebon incl. gezelschap bij het uitzoeken wel waarderen.
Verwijderd
Hmm, reizen, fietsvakanties, biologie/wetenschap, hij kijkt graag naar rtlZ en leest graag de financiele sectie van de krant, houdt van speciaalbier, een beetje van tuinieren en klussen..
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Maar ik zou een kostuumwaardebon incl. gezelschap bij het uitzoeken wel waarderen.
En kom je dan een eind met dat budget? Bij wat voor winkels moet ik dan kijken? Ik wil wel dat het een vooruitgang is op wat hij nu heeft
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Hmm, reizen, fietsvakanties, biologie/wetenschap, hij kijkt graag naar rtlZ en leest graag de financiele sectie van de krant, houdt van speciaalbier, een beetje van tuinieren en klussen..
dat klinkt een beetje als de man van mijn dromen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Ik heb hem lekker al
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 14:33
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
En kom je dan een eind met dat budget? Bij wat voor winkels moet ik dan kijken? Ik wil wel dat het een vooruitgang is op wat hij nu heeft
Waar heeft hij zijn pak nu van dan?

Even googelen op maatpakwinkels in je buurt. Voor een maatpak zit je dan volgens mij wel in de lage prijsklasse. Maar je kan ook via groupon zo'n waardebon kopen voor 40 euro ofzo, twv 200-300 euro. En dan hou je nog 200-250 euro over om bij te leggen, en dan heb je een maatpak van 500 euro.
Oud 13-06-2016, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Waar heeft hij zijn pak nu van dan?

Even googelen op maatpakwinkels in je buurt. Voor een maatpak zit je dan volgens mij wel in de lage prijsklasse. Maar je kan ook via groupon zo'n waardebon kopen voor 40 euro ofzo, twv 200-300 euro. En dan hou je nog 200-250 euro over om bij te leggen, en dan heb je een maatpak van 500 euro.
Geen idee, hij heeft gewoon verschillende jasjes en pantalons alom verzameld, vooral voor het dragen op de studentenvereniging

Maar een goedkoop maatpak is niet per se beter dan een confectiepak in die prijscategorie lijkt me? Maar Groupon is wel een goede, ik zal eens rondkijken!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 14:42
Verwijderd
https://www.groupon.nl/deals/wingkel-co-2

Deze ziet er wel prima uit?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 14:43
Verwijderd
Hmm dan staat er in de kantlijn weer dit:

Bijkomende kosten: het goedkoopste pak kost € 676, hiervoor moet je met je groupon nog € 326 bijbetalen. Dit bedrag betaal je rechtstreeks bij Wingkel&Co.

Kom je toch nog wel duur uit..
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 14:45
Verwijderd
https://www.groupon.nl/deals/gg-tailors-mark-5-7

Dan heb je wel deze maar dan moet je zelf je maten doorgeven, dat lijkt me toch nogal een risico voor zo'n pak..
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 14:53
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Wil je zijn adres hebben?
Oud 13-06-2016, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Nee.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 15:59
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 16:41
Verwijderd
Samen ervaringen is leuker dan tastbaar cadeau, alles in die prijsklasse wat je wilt hebben koop je toch wel zelf. Geen sportwedstrijd (in het buitenland bijvoorbeeld) waar hij graag heen wil? Leuk tripje omheen maken.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 16:48
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik las chateau-ideeën en vond dat een beetje merkwaardig in deze context.
Oud 13-06-2016, 16:50
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Samen ervaringen is leuker dan tastbaar cadeau, alles in die prijsklasse wat je wilt hebben koop je toch wel zelf. Geen sportwedstrijd (in het buitenland bijvoorbeeld) waar hij graag heen wil? Leuk tripje omheen maken.
Dat verschilt enorm per persoon! Samen dingen doen vind ik leuk, maar ik hecht toch meer waarde aan een zorgvuldig uitgezocht fysiek cadeau.
Oud 13-06-2016, 16:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vriend heeft een (vind ik) mooi pak van de WE en daar kunnen ze ook gewoon pijpen korter maken enzo. Dat lukt zeker met dat budget.
Oud 13-06-2016, 16:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Suit Supply heeft volgens mij ook wel mooie pakken en vermaken ook maar geen idee van prijzen.
Oud 13-06-2016, 17:08
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Geen idee, hij heeft gewoon verschillende jasjes en pantalons alom verzameld, vooral voor het dragen op de studentenvereniging

Maar een goedkoop maatpak is niet per se beter dan een confectiepak in die prijscategorie lijkt me? Maar Groupon is wel een goede, ik zal eens rondkijken!
Citaat:
Hmm dan staat er in de kantlijn weer dit:

Bijkomende kosten: het goedkoopste pak kost € 676, hiervoor moet je met je groupon nog € 326 bijbetalen. Dit bedrag betaal je rechtstreeks bij Wingkel&Co.

Kom je toch nog wel duur uit..
Citaat:
https://www.groupon.nl/deals/gg-tailors-mark-5-7

Dan heb je wel deze maar dan moet je zelf je maten doorgeven, dat lijkt me toch nogal een risico voor zo'n pak..
Een mooi confectiepak (eventueel vermaken) is ook leuk.
Oud 13-06-2016, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Dat verschilt enorm per persoon! Samen dingen doen vind ik leuk, maar ik hecht toch meer waarde aan een zorgvuldig uitgezocht fysiek cadeau.
Ik ga er van uit dat Kristaco een volwassen vriend heeft en wat meer te besteden dan jij. Bovendien ben ik een man
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 18:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vriend is ook volwassen maar een cadeau van honderden euro's krijgt mijn vriend echt niet hoor. We geven elkaar iets wat we leuk vinden en graag willen hebben maar geen peperdure dingen.
Oud 13-06-2016, 18:54
Verwijderd
Waarom niet? Los er van dat Kristaco letterlijk aangeeft dat zij dat wel wil doen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Ik ga er van uit dat Kristaco een volwassen vriend heeft en wat meer te besteden dan jij. Bovendien ben ik een man
Jochie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2016, 19:30
Verwijderd
Schandknaap.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 19:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Waarom niet? Los er van dat Kristaco letterlijk aangeeft dat zij dat wel wil doen natuurlijk.
Waarom wel vooral eigenlijk? Ik ben van huis uit ook niet gewend om dure cadeaus te krijgen of te vragen.
Oud 13-06-2016, 19:32
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Mijn ex-vriend heeft mij voor mijn laatste twee verjaardagen ook relatief dure cadeau's (erg luxe uit eten, kaarten voor een voorstelling van Herman van Veen waar ik graag heen wilde) gegeven. Super lief en beiden ook hele gave ervaringen, maar toch vind ik tastbare cadeau'tjes leuker
Oud 13-06-2016, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Waarom wel vooral eigenlijk? Ik ben van huis uit ook niet gewend om dure cadeaus te krijgen of te vragen.
Dat is geen antwoord op mijn vraag, maar vooruit, omdat de kans dat je dan een cadeau kiest wat die ander erg graag wilt hebben, maar nog niet zelf heeft gekocht/geregeld, groter wordt. "Alles" van vijftig euro en minder dat ik wil hebben koop ik gewoon.

Nu jij, waarom niet? Ik ben van huis uit niet gewend om Aziatisch te eten, hard te zuipen en nog wel een ding of dertig die ik wel doe, ik snap niet zo goed waarom dat een rol speelt
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 20:09
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat is geen antwoord op mijn vraag, maar vooruit, omdat de kans dat je dan een cadeau kiest wat die ander erg graag wilt hebben, maar nog niet zelf heeft gekocht/geregeld, groter wordt. "Alles" van vijftig euro en minder dat ik wil hebben koop ik gewoon.

Nu jij, waarom niet? Ik ben van huis uit niet gewend om Aziatisch te eten, hard te zuipen en nog wel een ding of dertig die ik wel doe, ik snap niet zo goed waarom dat een rol speelt
Niet iedereen heeft de instelling om alles onder de €50 gewoon voor zichzelf te kopen. Soms vind ik iets heel mooi, maar het ik het geld er niet echt voor over, bijvoorbeeld omdat ik het niet echt nodig heb. Als iemand anders het me dan cadeau doet vind ik dat juist leuk! Het kunnen ook minder dure dingen zijn die je jezelf niet gunt of niet zomaar geld voor kunt uitgeven, die extra leuk zijn om te krijgen.
En opvoeding speelt hierin denk ik best mee. Het is geen enorme prestatie om een jaartje ouder te worden (onder normale omstandigheden), een cadeau geven is leuk, maar je hoeft iemand niet groots te belonen of extreem te verwennen. Dat je om iemand geeft kan je altijd tonen, en hoef je niet per see uit te drukken in de waarde van een verjaardagscadeau.
Oud 13-06-2016, 20:43
Mark52
Mark52 is offline
Als hij van koken houdt.. mooie kookspullen?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Nou, mijn vriend heeft het niet zo breed momenteel dus hij koopt juist bijna nooit iets wat luxers voor zichzelf, alleen wat echt nodig is. Ondanks dat krijg ik van hem ook altijd mooie cadeaus. En ik vind het leuke van een tastbaar cadeau juist dat je elke keer als je dat gebruikt kunt denken aan de gelegenheid. Samen leuke dingen doen, doen we natuurlijk ook vaak.

Laatst gewijzigd op 13-06-2016 om 20:51.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 20:49
Verwijderd
En ja qua budget, dat is gewoon een beetje zo gegroeid de afgelopen jaren. Ik vind cadeaus kopen en geven superleuk (althans, voor mijn echt naaste personen) dus ik geef sowieso altijd meer uit dan eigenlijk de bedoeling is En we hebben in het verleden elkaar ook weekendjes weg gegeven etc. en ik heb van hem ook een keer een slowjuicer gekregen en een blender en een dure fietsbril. Ik vind het gewoon een leuke gelegenheid om hem te verwennen, juist omdat we niet zo vaak luxeproducten voor onszelf kopen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2016, 20:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:

Ik vind het gewoon niet zo nodig. Doel is een leuk cadeau, iets waar ie blij mee is en dat hoeft niet persé veel geld te kosten. We kopen allebei niet snel iets voor onszelf behalve kleding.

Ik denk wel dat het meespeelt. Als ik nooit een duur cadeau gehad heb, zou het ook niet snel in me op komen om dat voor iemand anders wel te doen omdat het begrip 'cadeau' in mijn belevingswereld gewoon iets relatief kleins is.

Daarbij heb ik het geld ook niet om iedereen maar dure cadeaus te geven.
Oud 13-06-2016, 21:11
Verwijderd
Ik zeg ook, budget maakt niet zoveel uit Als ik iets heel tofs vindt voor 40 euro dan is dat ook prima! En ik geef ook niet zulke dure cadeaus aan iedereen, maar wel soms aan mijn ouders, zusje en vriend. Ik geef gewoon liever iets echt moois dan 2x per jaar een boek of een douchegelpakket of zo.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2016, 18:03
Mr Soija
Mr Soija is offline
Mooi horloge en eventueel manchetknopen kan ook.
Oud 15-06-2016, 00:58
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Daarbij heb ik het geld ook niet om iedereen maar dure cadeaus te geven.
Iedereen zoals bijvoorbeeld je vriend?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2016, 06:14
feniks
feniks is offline
Citaat:
Iedereen zoals bijvoorbeeld je vriend?
Ik zat er net aan te denken... Wat een onmiskenbare krenterigheid.

Voor mijn vrouw en dochter spaar ik gewoon voor mooie verjaardagskadootjes. Juist omdat wij het ook niet echt superbreed hebben, maar ik wel er iets tofs van wil maken.

Ontopic: ik zou het in zijn hobbysfeer zoeken.

Laatst gewijzigd op 15-06-2016 om 06:28. Reden: de tenen van spawn again
Met citaat reageren
Oud 15-06-2016, 06:16
Verwijderd
Je meisjes zelfs. Player.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2016, 06:17
Verwijderd
Mij zou je blij maken met een papo figuur of een spawn comic. Maar dat is niet volwassen dus doen velen het niet.
Holland oates naamzoek
Met citaat reageren
Oud 15-06-2016, 06:18
feniks
feniks is offline
Hmm, ja want mijn vrouw en dochter klinkt zo vreselijk burgerlijk
Met citaat reageren
Oud 15-06-2016, 06:18
Verwijderd
Citaat:
Hmm, ja want mijn vrouw en dochter klinkt zo vreselijk burgerlijk
Dat ben je dan ook
Met citaat reageren
Oud 15-06-2016, 06:19
feniks
feniks is offline
Klopt, maar help me nu een beetje de schijn ophouden...
Met citaat reageren
Verwijderd
Overigens je vrouw je meisje noemen is tenenkrommend.
Met citaat reageren
Verwijderd
Net zoals vrouwen die hun vent 'me mannetje' noemen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2016, 06:20
Verwijderd
Hoho, me mannetje.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2016, 06:20
feniks
feniks is offline
Ah, ik wist niet dat ik hier op het forum van de viva zat, waar dit soort mores gelden.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2016, 06:21
Verwijderd
Citaat:
Hoho, me mannetje.
Even fixen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2016, 06:22
Verwijderd
Citaat:
Ah, ik wist niet dat ik hier op het forum van de viva zat, waar dit soort mores gelden.
Dat zijn mannenhatende vrouwen. Allemaal.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2016, 06:27
feniks
feniks is offline
Ongetwijfeld. Maar om je tenen weer in acceptabele staat te brengen, zal ik mijn post voor je aanpassen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten