Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2016, 23:47
fairtje
fairtje is offline
Wat kun je het beste doen om beetje aftevallen?
Aangezien ik best wel.veel eet.
Ik heb al rondgezocht en daar stond dat ik niet opeens niks meer moet gaan eten enzo.
Lijkt me vrij logisch.
Maar ik zou graag 50 wegen in plaats van 62.
Een vriendin.woog 53, en die zei ook
Dat ik er dik uitzag..
Is ni leuk om.da te horen.dan..

Miss.dat.jullie tips hiervoor hebben??

x fairtje
Met citaat reageren
Oud 28-06-2016, 07:10
Elin3
Elin3 is offline
Omdat één vriendin zoiets zegt gaan afvallen is natuurlijk een beetje onzin en houdt je ook niet gemotiveerd. Bereken je BMI eens en kijk hoe gezond je gewicht is t.o.v. je lengte en leeftijd.

Wil je toch afvallen? Drink water of thee in plaats van fris, vervang tussendoortjes (koekjes, chips) door fruit of rijstwafels, en let er op dat je stopt met eten na een gewone portie i.p.v. door blijft eten omdat het zo lekker is. Als je wil afvallen is beweging ook heel goed. Sport je al?

Bedenk wel dat een gewicht in kilo's niet alles zegt! Spieren wegen meer dan vet, dus laat je vooral niet gek maken door het idee dat je kilo's moet verliezen. Kijk vooral hoe je lichaam reageert op een gezondere leefstijl en zoek een patroon dat je vol kunt houden.
Ga je toch op je gewicht letten, weet dan dat je altijd op hetzelfde moment van de dag en van de maand moet wegen. Eten, naar de wc gaan en zelfs je menstruatie cyclus hebben wat invloed op je gewicht.
Oud 28-06-2016, 12:44
Pluis
Pluis is offline
Hoe lang ben je? Je moet niet alleen naar het getal van je gewicht kijken, maar ook naar je lengte, de breedte van je heupen, en hoe gespierd je bent.
Oud 28-06-2016, 22:15
fairtje
fairtje is offline
Ik Ben 1.58 lang.
Ik heb men bmi uitgereknt en kwam op24.8 uit.. Overgewicht stond er.
Ik sport al(voetbal) maar da is afgelopen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2016, 00:18
Amandiii_15
Amandiii_15 is offline
Sporten inderdaad, en een eetpatroon heeft mij superveel geholpen! Eerst eens opschrijven wat je eet de hele week en daarna een goed eetpatroon maken, staan er genoeg gratis op internet!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2016, 18:40
love-in-the-air
love-in-the-air is offline
Gezond eten kan soms wel meer effect tonen dan heel veel sporten. Maak anders een eetschema, waar je doelen opschrijft voor wat je wilt eten. bijvoorbeeld
ochtend: bakje yoghurt met een schepje muesli en een banaan, en 0,50 l water
middag : een appel, twee crackers met jam en 0,50 l water
tussendoor: bakje met gezonde noten, rozijnen, of een paar wortels/komkommerstukjes en 0,50 l water
avond: twee grote scheppen gezonde pasta, en sla/boontjes/brocoli en 0,50 l water

Door elke dag een duidelijk schema te maken, heb je iets om na te streven en je zal snel resultaat zien.
Toch is gezond eten alleen niet genoeg om het ultieme resultaat te boeken.
Gezond eten kan je het best combineren met bijvoorbeeld workouts of hardlopen.
Op internet staan er veel verschillende soorten workouts, neem anders daar een kijkje.

x
Met citaat reageren
Oud 29-06-2016, 18:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dit schema is wel heeeeeel erg weinig hoor, zeker als je in de groei bent. Je zal vast snel resultaat zien (als je het volhoudt) maar gezond is het natuurlijk niet.
Oud 29-06-2016, 22:17
Elin3
Elin3 is offline
Op zo'n schema zou ik de dag echt niet doorkomen. Ik eet op een dag vaak twee boterhammen bij het ontbijt, vier boterhammen als lunch, soms nog een tussendoortje, vaak een stuk fruit of vers vruchtensap, en drink water of thee, en een flinke portie avondeten. Ik loop drie keer in de week hard en zit al jaren op een stabiel gewicht waar ik tevreden mee ben.
Probeer jezelf niet uit te hongeren, maar ga vooral op zoek naar gezonde voeding en eet wat je nodig hebt. Natuurlijk zal je het teveel aan opgebouwde kilo's kwijt moeten, maar een heel streng dieet is veel moeilijker vol te houden dan een kleine aanpassing in je voedingsschema.
Oud 08-07-2016, 19:32
Roley
Roley is offline
Hoe ik afval:
* Geen saus en snacks meer (chips, nootjes, snoep)
* 3 keer in de week 45 minuten hardlopen
* Iedere dag oefeningen doen (sit-ups, squats, push-ups)
* Sla extra eten over. Ga bijvoorbeeld een keer niet mee een ijsje eten met je vriendinnen of laat die tweede keer opscheppen toch maar.
* Eet zo weinig mogelijk vet en suiker
Met citaat reageren
Oud 10-07-2016, 23:46
Pervect
Pervect is offline
Citaat:
Wat kun je het beste doen om beetje aftevallen?
Aangezien ik best wel.veel eet.
Ik heb al rondgezocht en daar stond dat ik niet opeens niks meer moet gaan eten enzo.
Lijkt me vrij logisch.
Maar ik zou graag 50 wegen in plaats van 62.
Een vriendin.woog 53, en die zei ook
Dat ik er dik uitzag..
Is ni leuk om.da te horen.dan..

Miss.dat.jullie tips hiervoor hebben??

x fairtje
Een goed dieet opzoeken, je daar streng aan houden, goed blijven slapen en voldoende bewegen.
Maar... Ik kan niet weten hoe het met jouw bloedsuikerspiegel en stofwisseling zit.
En laat niemand je vertellen dat je te dik bent, je bent perfect zoals je bent ook al zie je dit zelf misschien niet. Er zijn belangerijkere dingen dan vorm of gewicht, zoals je glimlach en de liefde die jij met andere deelt.
-
Meestal zeggen mensen gezonder gaan eten, maar hoe je eet is net zo belangrijk als wat je eet. Als je 's ochtends niets eet ben je meer geneigd te gaan snacken en simpele coolhydraten te consumeren. Een inconsistente bloedsuikerspiegel zorgt ook voor lichamelijke stress en stress kan er voor zorgen dat je in gewicht toeneemt.
Slecht slapen idem.

Laatst gewijzigd op 10-07-2016 om 23:58.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten