Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2002, 19:01
Verwijderd
Hey!

Als je afgestudeerd bent in strafrecht aan een Nederlandse Universiteit, kun je dan gewoon (na het emigreren) werken als advocaat in de Amerika?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2002, 23:09
maar
maar is offline
Ik zou niet weten waarom niet; maar als dat voor jou nu al vast staat, kun je misschien dat University college overwegen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 23:17
Verwijderd
Ik zou wel weten waarom niet: het Nederlandse strafrecht lijkt (gelukkig) in geen énkel opzicht op het Nederlandse. Het is zo totaal verschillend dat je aan je Nederlandse voorkennis werkelijk niets hebt in een Amerikaans geding.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 00:09
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik zou wel weten waarom niet: het Nederlandse strafrecht lijkt (gelukkig) in geen énkel opzicht op het Nederlandse. Het is zo totaal verschillend dat je aan je Nederlandse voorkennis werkelijk niets hebt in een Amerikaans geding.

Inderdaad. Bovendien vraag ik me af of ze in Amerika op je zitten te wachten. Volgens mij hebben ze daar advocaten genoeg dus waarom zouden ze dan iemand uit Nederland aannemen die niet eens een native-speaker Engels is (tenminste, dat neem ik aan).

Overigens heb ik een tijdje terug wel eens een Nederlander gezien die zich in Amerika als advocaat bezig hield met doodstrafzaken. Die werkt nu volgens mij als wetenschapper aan de Utrechtse uni. Dus ik denk dat het theoretisch wel kan maar dan zul je daar sowieso aardig wat moeten bijleren.

Binnen de EU kun je dacht ik wel overal als advocaat werken, als je in Nederland als advocaat bent beëdigd. Dit verbaasde mij nogal aangezien de rechtsstelsels in de EU nogal verschillend zijn.
Oud 25-10-2002, 10:25
Miess
Miess is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik zou wel weten waarom niet: het Nederlandse strafrecht lijkt (gelukkig) in geen énkel opzicht op het Nederlandse.
Vreemd.. Dat het nederlandse strafrecht in geen enkel opzicht lijkt op het Nederlandse
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 14:10
Verwijderd
Citaat:
maar schreef:
Ik zou niet weten waarom niet; maar als dat voor jou nu al vast staat, kun je misschien dat University college overwegen.
juist niet
daar krijg je ook nog allemaal andere dingen dan rechten. Als je zeker weet dat je een bepaald, gericht iets wilt gaan studeren moet je niet naar University college..

beetje vage uitleg geloof ik
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 16:48
NY
NY is offline
Je zal Americaans recht moeten gaan studeren.

Verder willen ze je best graag hebben en zeker als je ook ng een beetje kennis van het duits of frans hebt. Europa is een grate markt voor hen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 17:24
Verwijderd
Hey!

Bedankt allemaal voor jullie reacties!!
Ben er zeker wijzer van geworden.

O ja www.nacee.nl is een site waar je ook erg veel info vind over alles wat maar met studeren en werken te maken heeft in Amerika.

Bedankt!

lexus
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 01:21
maar
maar is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik nam aan dat hij internationaal recht zou gaan studeren, of geldt daar ook hetzelfde voor?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 01:24
maar
maar is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
juist niet
daar krijg je ook nog allemaal andere dingen dan rechten. Als je zeker weet dat je een bepaald, gericht iets wilt gaan studeren moet je niet naar University college..

beetje vage uitleg geloof ik
Ik noemde University College omdat daar vrijwel alles in het Engels wordt gedaan, als je daar dus bijvoorbeeld je bachelor opleiding doet heb je in ieder geval al de kennis van het Engels in je broekzak. Maar ik weet er eigenlijk veel te weinig vanaf, sorry sorry
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten