Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2016, 16:21
Amiumiu
Amiumiu is offline
Hoi,

Ik ben een jongen van 16 jaar en ik had gisteren voor het eerst de haren rond mijn penis en op mijn balzak geschoren. Nu is het probleem dat ik er vandaag ben achtergekomen dat er heeel veel rode bobbeltjes (uitslag) zijn ontstaan, vooral net boven mijn penis. Ook zijn er bobbeltjes tussen mijn anus en penis ontstaan.

Ik zal even (uitgebreid) hoe ik het heb aangepakt. Ik stapte in de douche en ik heb eerst even alles laten onderlopen met warm water, omdat ik heb gelezen dat dit de porien open zou ''maken''. Daarna heb ik scheerschuim aangebracht (op een natte huid) en heb ik van onder naar boven geschoren.

Ik weet niet wat ik fout heb gedaan en waarom deze bultjes zijn ontstaan. Ze jeuken niet echt maar ik voel ze wel zitten en ze irriteren wel lichtelijk.

Hopelijk kunnen jullie mij vertellen wat ik fout heb gedaan zodat ik het kan voorkomen, alle tips zijn welkom!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 16:50
Anonymous John
Anonymous John is offline
Heb je een nieuw/vers scheermes gebruikt? Moet je altijd doen.
Oud 23-07-2016, 16:53
Amiumiu
Amiumiu is offline
Dus elke keer als ik me wil scheren moet ik zo'n nieuw stukje mesjes in dat ding doen?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 16:54
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dus elke keer als ik me wil scheren moet ik zo'n nieuw stukje mesjes in dat ding doen?
Een scherp mesjes geeft het minste irritatie.
Oud 23-07-2016, 16:55
Amiumiu
Amiumiu is offline
Citaat:
Een scherp mesjes geeft het minste irritatie.
Kost dat niet bakken met geld?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 17:01
bloodyb
bloodyb is offline
Het is geen uitslag maar huidirritatie die na een paar dagen weg gaat. Je kunt het voorkomen door het de volgende keer kort te scheren/knippen en niet helemaal kaal. En ik zou bij de Hema of Kruidvat van die goedkope weggooimesjes kopen die je 2 of 3 keer gebruikt. Kosten ca. €3 voor 10 st. En wat Nivea o.i.d. er op doen helpt nu wss tegen de jeuk.
Oud 23-07-2016, 17:05
Amiumiu
Amiumiu is offline
Citaat:
Het is geen uitslag maar huidirritatie die na een paar dagen weg gaat. Je kunt het voorkomen door het de volgende keer kort te scheren/knippen en niet helemaal kaal. En ik zou bij de Hema of Kruidvat van die goedkope weggooimesjes kopen die je 2 of 3 keer gebruikt. Kosten ca. €3 voor 10 st. En wat Nivea o.i.d. er op doen helpt nu wss tegen de jeuk.
Ik heb gelezen dat veel mensen deze wegwerpmesjes juist afraden.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 17:56
bloodyb
bloodyb is offline
Ik zou niet weten waarom.
Oud 23-07-2016, 17:59
RobertG
RobertG is offline
zinkzalf gebruiken tegen de uitslag, wat gewoon beschadigde/geirriteerde haarzakjes zijn en dat kan duiden op een niet al te scherp mes.
Kruidvat verkoopt ook scheermesje met 3 bladen voor weinig. gebruik ik namelijk zelf ook. Volgende keer de huid inderdaad goed in laten weken maar niet met scheer-schuim in gaan smeren, scheer-schuim is niet gemaakt voor de erogene delen.
Hetgeen wat dus de irritatie veroorzaakt bij je is dat kloteschuim.

Niet meer gebruiken, gewoon na t douchen flink insmeren met babyolie aanbrengen op de nog vochtige huid en scheren die handel. Je zult zeker een positiever resultaat krijgen. afspoelen en klaar...
voorlopig even niet scheren, eerst de huid laten herstellen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 18:34
Amiumiu
Amiumiu is offline
Citaat:
zinkzalf gebruiken tegen de uitslag, wat gewoon beschadigde/geirriteerde haarzakjes zijn en dat kan duiden op een niet al te scherp mes.
Kruidvat verkoopt ook scheermesje met 3 bladen voor weinig. gebruik ik namelijk zelf ook. Volgende keer de huid inderdaad goed in laten weken maar niet met scheer-schuim in gaan smeren, scheer-schuim is niet gemaakt voor de erogene delen.
Hetgeen wat dus de irritatie veroorzaakt bij je is dat kloteschuim.

Niet meer gebruiken, gewoon na t douchen flink insmeren met babyolie aanbrengen op de nog vochtige huid en scheren die handel. Je zult zeker een positiever resultaat krijgen. afspoelen en klaar...
voorlopig even niet scheren, eerst de huid laten herstellen.
Heel erg bedankt voor je reactie !
Dus eigenlijk gewoon hetzelfde doen als voorheen alleen dan vaker mijn mesjes vervangen en babyolie i.p.v scheerschuim?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2016, 02:09
Pervect
Pervect is offline
Die bultjes zijn irritatie. Gebruik een nieuw mesje, ga niet tegen de haarrichting in maar wrijf als het ware de hare omhoog en scheer die dan met een repeterende beweging, in de richting van de haargroei scheer je ze weg.
Daarna altijd even laten luchten en desnoods voordat je aftershave opdoet, de overbodige haren die bleven plakken wegspoelen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2016, 18:23
RobertG
RobertG is offline
yep in ieder geval geen scheer-schuim, voor de mannen is dat gemaakt om op het gezicht de haarzakjes te stimuleren zodat de baardharen wat rechter gaan staan. Chemische rotzooi. Dat vinden de gevoelige huid in de schaam-streek of zelfs oksels niet prettig.
Gewoon babyolie gebruiken, heelt de huid ook fijn van.
Je kan ook een neutrale zeep gebruiken hiervoor waarmee je hem een aantal keren flink insopt. Duurt een 10 minuten eer de haartjes zacht genoeg zijn om goed te kunnen scheren.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2016, 09:05
Verwijderd
In het begin had ik ook bultjes en irritaties hoor, maar als je het vaker doet dan op een geven moment krijg je geen uitslag meer.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten