Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2016, 14:59
lotte_vermeij
lotte_vermeij is offline
Alvast sorry voor dit veeeel te lange berichtje!

Bh’s bestaan al sinds mensenheugenis. De Grieken en Romeinen zouden er al in rond gelopen hebben. Ondanks duizenden jaren vol ontwikkelingen en designs, klaagt nog steeds het merendeel van de vrouwen over hun ondergoed (met name Bh’s). Bh’s zijn te klein, jeuken, gaan snel kapot, doen pijn aan de huid, zijn veel te zichtbaar onder kleding etc…

Mijn naam is Lotte, 23 jaar en student aan de HKU in Utrecht. Ik wil niet alleen kledingstukken maken die er tof uit zien, maar vooral kledingstukken die comfortabel zijn. Daarom heb ik een zeer lastig eindproject gekozen: ik wil een Bh ontwikkelen die zowel qua uiterlijk, als qua comfort bij de huidige generatie aansluit.)

In totaal moet ik rond November drie Bh’s (liefst hele setjes) presenteren aan de examencommissie. Hierbij zal ik worden beoordeeld op:

- Originaliteit (Design)
- Comfort (Textielbewerking)
- Presentatie (Marketing)

Op dit moment is al één BH af: ‘de Smart Bra’ (hij heeft nog geen officiele titel, maar leuke ideetjes zijn altijd welkom!). Dit is een Bh die van een bijzonder stofje is gemaakt welke ook wordt gebruikt in memory foam. Dit materiaal herkent een bepaalde vorm en past zich vervolgens aan. Dat betekent dat deze BH herkent hoe je lichaam is vormgegeven en zich vervolgens perfect aansluit op je rondingen! Ideaal!

Voor de overige twee designs zoek ik nog inspiratie. Daarom vraag ik jullie naar klachten en problemen die jullie ondervinden. Kortom, ik wil heel graag weten wat jullie irritaties en klachten zijn op gebied van borsten en Bh’s. Schaam je niet, geen enkele klacht is te gek! Mocht je klacht zo gek zijn, dan mag je me altijd een berichtje sturen.

Voor de presentatie van mijn project vraag ik ook om jullie hulp. Ik wil origineel uit de hoek komen en een eigen ‘wannabe Victoria Secret’ show op poten zetten. Hierbij lopen hippe jonge mensen in mijn designs en geven ze ook allemaal een statement over het comfort. Kortom, ik zoek meiden en dames die het leuk zouden vinden om in November catwalk te lopen op de HKU in Utrecht. Nu denken jullie vast…”Voor niets?”. Nee, niet voor niets. Alle dames die mee doen krijgen alle drie de BH setjes mee naar huis én er is een klein budget van ongeveer zeventig euro per model (ik heb in totaal dus drie modellen nodig). Er zijn maar drie juryleden/leraren en ik heb al gevraagd of dit alleen vrouwen kunnen zijn!

Samengevat:
- Wat zijn jullie klachten op gebied van BH’s en borsten? Wat stoort jullie? Wat kan er beter? Welke merken zijn top en welke zijn flop? Hoe ziet de ideale BH eruit?
- Zijn er dames die het leuk zouden vinden om voor 70 Euro en drie setjes model te staan voor een catwalk in Utrecht? (alleen op school voor drie vrouwen, dus je staat niet voor gek).

Overige tips, vragen, opmerkingen of misschien zelfs sponsoren zijn super welkom! Iedereen die interesse heeft mag me een berichtje sturen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2016, 15:18
Axel11
Axel11 is offline
Aangezien met name het verzoek om modellen die ondergoed willen showen vrij gevoelig is, zou ik aanraden in ieder geval je (studenten)-e-mailadres van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht erbij te zetten. Geeft iets meer garantie dat je niet zomaar een viezerik bent
Met citaat reageren
Oud 22-07-2016, 15:28
Elin3
Elin3 is offline
Persoonlijk blijf ik toch altijd denken dat vrouwen met zoveel klachten over beha's simpelweg geen goede beha's dragen. Vanaf een bepaalde maat gaat dit misschien niet meer op, omdat de borsten dan door formaat en gewicht sneller voor ongemak zorgen, maar er zijn i.m.o. al veel goede mooie beha's op de markt (al moet je wel bereid zijn te betalen voor een bepaalde kwaliteit).
Oud 25-07-2016, 08:46
Verwijderd
Ik heb wel iets,
Niet raar opvatten ja ik ben een jongen maar kreeg deze klacht van mijn vriendin. Zij draagt voornamelijk in de zomer shirtjes of hemdjes waarbij de schouders bloot zijn. Zij draagt al beha's maar als zij dan zo rondloopt i school zijn er altijd jongens die aan de elastieken (die over de schouders hangen) trekken. Dat is vrij irritant.... Misschien kun je er wat mee?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2016, 16:12
bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Ik heb wel iets,
Niet raar opvatten ja ik ben een jongen maar kreeg deze klacht van mijn vriendin. Zij draagt voornamelijk in de zomer shirtjes of hemdjes waarbij de schouders bloot zijn. Zij draagt al beha's maar als zij dan zo rondloopt i school zijn er altijd jongens die aan de elastieken (die over de schouders hangen) trekken. Dat is vrij irritant.... Misschien kun je er wat mee?
Meteen op hun bek slaan? Zeggen dat ze haar aanranden..
Met citaat reageren
Oud 26-07-2016, 19:12
BabyBlueBerry
BabyBlueBerry is offline
Je ziet ze goed zitten als je een strak shirt draagt, die lijnen zeg maar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten