Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2002, 16:29
anoniem40404
anoniem40404 is offline
Ik heb als ik 'enge' dingen hoor of zie dat ik er niet goed tegen kan en flauw val. Ik zal hier voorbeelden van geven....vandaag bv bij zelfverdedeging (had ik gekozen voor sportorientatie op school...was bij nader inzien een erg slecht idee geweest ) kregen we tips over hoe je een aanvaller zonder veel kracht te gebruiken uit kon schakelen (wat inhield dat de aanvaller veel pijn kreeg en er blijvende schade aan overhield) ben ik flauwgevallen en een keer bij de film metro (bepaald item (oor.....het verkrijgen hiervan was vast niet zon netjes proces geweest ) in een envelop als iemand het zich nog kan herinneren) en zulke dingen. Ik had er sinds vandaag eigenlijk iets van anderhalf jaar geen last van gehad....omdat ik zulke dingen ook wel wist te ontwijken. Maar het heeft dus iets te maken met dat ik niet tegen het idee van erge pijn bij mensen kan ofzo....ik kan bv wel tegen wat bloed (operaties op tv is misschien dan iets te) en schieten op tv enzo.

Kent iemand misschien nog andere mensen die dit hebben of weet iemand mij er misschien wat meer over te vertellen?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 16:43
DarkCat
DarkCat is offline
Komt me totaal niet bekend voor (van mezelf dan). Ik viel ook vaak flauw, maar dat kwam gewoon omdat ik ondervoed was.

Kun je je proberen te verzetten tegen zo'n flauwte, door snel te gaan zitten of water te drinken, of door diep in en uit te ademen?

En je kan wel tegen bloed en films, maar als het je echt psychisch raakt, dus je het eng vindt, dan gaat je lichaam knock out, om je te beschermen. Zoals bij normale mensen kan gebeuren als zij een ernstig ongeluk zien gebeuren of een halfweggerot lijk vinden in hun koelkast, of hun doodgewaande echtgenoot weer terugzien na 15 jaar. Je raakt dan in shock en je lichaam zet dan je systeem even op 0, waardoor je flauw valt.
Maar bij jou dat is dus helemaal niet nodig, want voor een verhaaltje hoef je niet beschermt te worden of in shock te raken. Of door een te enge film.

Misschien dat je dokter je wat meer kan vertellen?

Ow, en ik zeg nu niet dat je een mietje bent ofzo. Je lichaam reageert gewoon overmatig.

Cat
Oud 17-09-2002, 16:50
anoniem40404
anoniem40404 is offline
Het enige wat ik er tegen kan doen is zorgen dat ik die enge dingen niet meer hoor of zie.......of anders zorgen dat er 'extra bloed' naar mijn hoofd gaat door hem naar beneden te hangen maar dat is denk ik ook niet echt nuttig als het erg 'eng' is.

Het is nou ook weer niet zo dat het zo erg vaak gebeurt gelukkig.......dit was 10 de keer ofzo in heel mijn leven denk ik.

Maar iig bedankt voor je reply .
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 16:55
DarkCat
DarkCat is offline
Dan nog.. je gaat dingen ontwijken alleen maar omdat je anders flauwvalt. Dat zou eigenlijk niet hoeven, vind ik.

Maarja als je er verder niet zoveel problemen mee hebt..
Oud 19-09-2002, 13:22
running spirit
running spirit is offline
ik ben in m'n hele leve nognooit flauwgevallen 1 keertje bijna toen ging het over varkensnieren enzo moesten we die ontleden op shcool ofzo was in de 2e klas ofzo kreeg het toen heel warm enzo maar ik viel niet flauw voelde me wel duizelig
Oud 19-09-2002, 13:36
DarkCat
DarkCat is offline
Als ik iets ergs zie of hoor val ik niet flauw.. ik raak dan meestal in een soort van gevoelloze shock die een paar seconden tot een paar weken kan duren. Ik heb het dus over dingen van je kat dood vinden tot met messen bedreigd worden en dodelijke ongelukken enzo.
Die shock betekend trouwens gewoon dat mijn gevoel 'uit' gaat zodat ik in staat ben anderen te helpen of om weg te komen of wat dan ook.

Regels voor berichten