Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2004, 19:02
Nina339
Nina339 is offline
Ik vind de paralympics grote onzin en daarom doe ik mijn betoog hierover bij mij op school (stelling: de paralympics moeten worden afgeschaft). Ik zou graag willen weten wat jullie van deze stelling vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2004, 19:06
Lorelei
Lorelei is offline
Ik wil er pas antwoord op geven als jij je mening onderbouwt.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:11
Nina339
Nina339 is offline
Grote onzin is misschien sterk uitgedrukt, maar ik kies graag uitdagende stellingen voor mijn betoog. Heb nog nie veel bedacht, maar lees het volgende maar

En dat is precies wat ik heb tegen de paralympics als televisiesport. Het is de officiële erkenning dat gehandicapten in een aparte, eigen zuil moeten draaien. In de gewone wereld doen ze niet mee. Als vergoeding moet de NOS volgens vice-premier mevrouw Borst en een koor van Kamerleden de paralympics zo vaak uitzenden als de Olympische Spelen en wij gaan dan verplicht kijken en juichen. Zoals je een kind toejuicht als het een eerste balletje trapt. En dan tegen beter weten in volhouden dat hij net Kluivert is. Bij sommige takken van de paralympics schijnen bijna evenveel medailles als deelnemers te zijn. Dat lijkt dus in de verste verte niet op topsport. Dat Studio Sport de paralympics slechts kort, aan het einde van de uitzending brengt, lijkt me voldoende maar ik wil wel meer weten over gebreken en negatieve deelnemingseisen.
In veel topsporten hebben sommige gehandicapten evenveel kans als mensen die over heel hun lijf beschikken. Het hangt van de handicap af. Een rolstoeler kan schaken of bridgen. Een gehoorgestoorde kan schieten, marathonlopen, golfen of kogelstoten. Het doet zich weinig voor maar het is überhaupt bijna niemand gegeven om topsport te beoefenen. Dat maakt de huidige medailleregen in Sidney zo doorzichtig.

bron: NRC Handelsblad
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:14
Verwijderd
Ja ik vind jouw stelling onzin eigenlijk. Waarom vind je dat het afgeschaft moet worden? Waarom vind jij het onzin. Een artikel uit het NRC is is wel makkelijk als mening, maar je zal het toch zelf moeten doen lijkt me, een eigen mening vormen.

Een leerkracht van mijn stageschool heeft meegedaan aan de paralympics als aanvoerdster van het volleybalteam.. Mensen met een handicap hebben het over het algemeen al niet zo makkelijk, worden buitengesloten omdat ze aan veel dingen niet mee kunnen doen of kunnen komen. Daarom vind ik zoiets als de Paralympics juist een heel goed initiatief, zo hebben zij ook hun eigen ding.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:19
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 06-12-2004 @ 20:14 :
Ja ik vind jouw stelling onzin eigenlijk. Waarom vind je dat het afgeschaft moet worden? Waarom vind jij het onzin. Een artikel uit het NRC is is wel makkelijk als mening, maar je zal het toch zelf moeten doen lijkt me, een eigen mening vormen.

Precies. Ik vroeg om je eigen mening en dan dus goed onderbouwd. Ik vroeg niet om een stuk uit de NRC. En nee, je komt niet weg met "ik ben het eens met wat de NRC zegt. Niets aan toe te voegen."
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:20
-00333-
-00333- is offline
Zolang de gehandicapten mensen hiermee kunnen sporten, vind ik Paralympics een heel goede onderneming. Kun je gehandicapte mensen mee laten doen met gezonde, erkende, topatleten? Nee. Laat deze mensen ook hun plezier maken in hun sport en geef ze ook een kans. Nee, ik ben het met jou stelling, die nergens op slaat overigens, totaal niet eens.
Oud 06-12-2004, 19:24
Nina339
Nina339 is offline
Vind je niet dat juist door het organiseren van een aparte olympische spelen voor gehandicapten de scheiding tussen de 'normale' mens en de gehandicapte mens bevordert?

Voor sommige dingen heb ik wel bewondering, maar als ik een stel blinden als debielen achter een bal aan zie lopen dan heb ik daar weinig respect voor, daar moet ik juist om lachen. Ik weet dat ik niet de enige ben die daar om moet lachen en ik denk dat de deelnemers van de paralympics het daar niet om doen.

Daarnaast wordt het ook bijna niet op televisie uitgezonden dit bewijst dat er weinig (iig niet genoeg) interesse voor is en dat het dus alleen onnodig veel geld kost.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:27
Nina339
Nina339 is offline
Citaat:
-00333- schreef op 06-12-2004 @ 20:20 :
Laat deze mensen ook hun plezier maken in hun sport en geef ze ook een kans.
Hiermee geef jij toe dat de gehandicapten eigelijk niet meetellen in de 'echte' wereld. En moeten wij (hier:belastingbetalers) belachelijk veel geld betalen, zodat 'deze' mensen ook een 'pleziertje' kunnen hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:29
-00333-
-00333- is offline
Citaat:
Nina339 schreef op 06-12-2004 @ 20:24 :
Vind je niet dat juist door het organiseren van een aparte olympische spelen voor gehandicapten de scheiding tussen de 'normale' mens en de gehandicapte mens bevordert?

Voor sommige dingen heb ik wel bewondering, maar als ik een stel blinden als debielen achter een bal aan zie lopen dan heb ik daar weinig respect voor, daar moet ik juist om lachen. Ik weet dat ik niet de enige ben die daar om moet lachen en ik denk dat de deelnemers van de paralympics het daar niet om doen.

Daarnaast wordt het ook bijna niet op televisie uitgezonden dit bewijst dat er weinig (iig niet genoeg) interesse voor is en dat het dus alleen onnodig veel geld kost.
Ik kan begrijpen dat mensen erom moeten lachen, snap ik, zelf kijk ik er ook niet al te serieus naar. Maar, als ik dan de kant van de gehandicapten mensen bekijk, snap ik dat ze graag hun eigen dingetjes willen doen en ook willen sporten. En mss zenden ze het niet uit om deze mensen in hun waarde te laten...want als het op Studio Sport zou komen zouden natuurlijk vele Nederlanders zich doodlachen. Ik vind het goed dat deze mensen ondanks hun handicap toch de kans krijgen lekker te bewegen. Laat de mensen in hun waarde, en gun ze die lol toch. Als ik gehandicapt zou zijn, zou ik het fantastisch vinden. Onnodig veel geld vind ik onterecht. Veel geld zal het wel kosten, maar onnodig? Deze mensen hebben recht op sport en hun plezier, en ze zijn niet minder als een van ons. Ik kan wel wat andere dingen opsommen dat 'onnodig' veel geld kost.
Oud 06-12-2004, 19:31
-00333-
-00333- is offline
Citaat:
Nina339 schreef op 06-12-2004 @ 20:27 :
Hiermee geef jij toe dat de gehandicapten eigelijk niet meetellen in de 'echte' wereld. En moeten wij (hier:belastingbetalers) belachelijk veel geld betalen, zodat 'deze' mensen ook een 'pleziertje' kunnen hebben.
Door velen wordt het zo gezien, ja. Persoonlijk vind ik dat gehandicapten inderdaad minder kansen hebben in de echte wereld als een 'normale burger' (als ik t zo even mag noemen), maar daarom niet minderwaardig zijn. Helaas denkt een groot aantal mensen wél zo.
Oud 06-12-2004, 19:32
Verwijderd
Tuurlijk is er een scheiding tussen de 'gewone' mens en de mens met een handicap. Alleen al omdat mensen met een handicap misschien niet alles kunnen, logisch toch? Daarom zijn er evenementen nodig zodat zij zich niet overal buiten gesloten voelen. Je kan geen gehandicapte sporters tussen 'gewone' sporters zetten, die strijd is niet eerlijk.

En waarom zouden gehandicapte mensen niet meetellen in de wereld? Laat deze mensen ook hun plezier maken in hun sport en geef ze ook een kans.

Dat is toch onzin, als je hierop baseert dat ze niet meetellen?? Wij, belastingbetalers betalen voor zoveel dingen waar je je niet voor interesseert.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:33
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nina339 schreef op 06-12-2004 @ 20:24 :
Dat is al beter. Zo komen we ergens. Maar het probleem is: er is nou eenmaal een enorme scheiding als het om zulke dingen gaat. Een gehandicapte kan nou eenmaal niet tussen niet-gehandicapten sporten. Dat zou niet eerlijk zijn. Door de paralympics kunnen ze wel die sport doen die ze leuk vinden en op hun eigen niveau. Bij veel vechtsporten (en dan in de ruimste zin van het woord) wordt er bijvoorbeeld ook onderscheid gemaakt in gewicht. Dat vind ik terecht. Zo is het een eerlijke wedstrijd.

Citaat:

Ik denk dat dat vooral wat over jou zegt. Tuurlijk, leedvermaak is geweldig. Maar als je toch eens wist hoe hard deze mensen ervoor werken om zoiets te kunnen bereiken en als je eens wist hoeveel het voor ze betekent..

Ja ja, politiek correct gelul. Klopt. Maar als jij zegt dat je geen respect op kan brengen voor gehandicapten die ondanks hun beperkingen toch proberen te doen wat ze erg graag willen, dan vind ik jou respectloos.

Deze mensen moeten even hard, zo niet harder werken om in de topsport van de paralympics te komen. Dat ze niet tippen aan de "gewone" profs lijkt me duidelijk.. maar ze verdienen zeker evenveel respect, zo niet meer.

Citaat:
Dus moeten we het maar afschaffen? Omdat mensen het niet kunnen opbrengen om naar "zulke" mensen te kijken.. omdat ze "echte" sport willen zien? Tjesis, ze zouden eens een maandje rolstoel tennis moeten proberen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:35
-00333-
-00333- is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 06-12-2004 @ 20:32 :
Tuurlijk is er een scheiding tussen de 'gewone' mens en de mens met een handicap. Alleen al omdat mensen met een handicap misschien niet alles kunnen, logisch toch? Daarom zijn er evenementen nodig zodat zij zich niet overal buiten gesloten voelen. Je kan geen gehandicapte sporters tussen 'gewone' sporters zetten, die strijd is niet eerlijk.

En waarom zouden gehandicapte mensen niet meetellen in de wereld? Laat deze mensen ook hun plezier maken in hun sport en geef ze ook een kans.

Dat is toch onzin, als je hierop baseert dat ze niet meetellen?? Wij, belastingbetalers betalen voor zoveel dingen waar je je niet voor interesseert.
Ik baseer er absoluut niet op dat ze niet meetellen. Maar, net zoals je zegt, je kunt gehandicapte mensen niet tussen gewone sporters zetten. Met DEZE mensen en ZE bedoel ik niets verkeerds, deze mensen is niet nadelig bedoeld. Ik vind het terecht dat ze ook kunnen sporten,en zoals je in mijn vorige reacties kunt lezen ben ik het echt met je eens hoor.
Oud 06-12-2004, 19:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nina339 schreef op 06-12-2004 @ 20:27 :
Voor deze mensen is het helemaal geen "pleziertje". Voor deze mensen is het hun passie en ze doen het ONDANKS hun handicap... dat is geweldig.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:40
Nina339
Nina339 is offline
Citaat:
grl schreef op 06-12-2004 @ 20:36 :
Voor deze mensen is het helemaal geen "pleziertje". Voor deze mensen is het hun passie en ze doen het ONDANKS hun handicap... dat is geweldig.
heb je gelijk in, maar moeten wij dat betalen?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:41
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nina339 schreef op 06-12-2004 @ 20:40 :
Ja.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:41
-00333-
-00333- is offline
Citaat:
Heb je enig idee waar wij voor betalen, dat nog wel veel nuttelozer is dan gehandicapten?
Oud 06-12-2004, 19:42
Verwijderd
Citaat:
-00333- schreef op 06-12-2004 @ 20:35 :
Ik baseer er absoluut niet op dat ze niet meetellen. Maar, net zoals je zegt, je kunt gehandicapte mensen niet tussen gewone sporters zetten. Met DEZE mensen en ZE bedoel ik niets verkeerds, deze mensen is niet nadelig bedoeld. Ik vind het terecht dat ze ook kunnen sporten,en zoals je in mijn vorige reacties kunt lezen ben ik het echt met je eens hoor.
Nee nee ik bedoelde dat niet tegen jou.. verkeerd begrepen Ik ben het volledig met je eens...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:42
-00333-
-00333- is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 06-12-2004 @ 20:42 :
Nee nee ik bedoelde dat niet tegen jou.. verkeerd begrepen Ik ben het volledig met je eens...
Haha oke dan
Oud 06-12-2004, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Waarom zouden WIJ dat niet betalen? Gehandicapte mensen betalen vast en zeker ook belasting, en betalen ook mee aan dingen waar zij niks aan hebben..

Wie betalen de Olympische Spelen eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:45
Nina339
Nina339 is offline
Ik wil trouwens zeggen dat ik de gewone spelen ook behoorlijk onzin vind, maar daar is veel meer interesse voor en voor de paralympics niet echt. Ik heb gehoord dat er in Griekenland een ziekenhuis van de things-to-do list werd geschrapt, omdat de olympics en de paralympics al dat geld had opgeslokt.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Nina339 schreef op 06-12-2004 @ 20:45 :
Ik wil trouwens zeggen dat ik de gewone spelen ook behoorlijk onzin vind, maar daar is veel meer interesse voor en voor de paralympics niet echt. Ik heb gehoord dat er in Griekenland een ziekenhuis van de things-to-do list werd geschrapt, omdat de olympics en de paralympics al dat geld had opgeslokt.
mja dat is hun probleem, als zij al hun geld aan de OS willen uitgeven
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:49
-00333-
-00333- is offline
Citaat:
Nina339 schreef op 06-12-2004 @ 20:45 :
Daar is weer een ander punt. Er zal heus wel genoeg interesse zijn voor Paralympics, maar alleen omdat het op niet op de tv komt kun je dat niet baseren. Mensen moeten in hun waarde gelaten worden. En als daar een lijst wordt geschrapt, is dat Griekenland zijn verantwoording en dus ook probleem.
Oud 06-12-2004, 19:50
Nina339
Nina339 is offline
Bovendien brengen de OS ook geld op dmv sponsors en tv. Bovendien hoor ik de hele tijd mensen zeggen laat die mensen nou hun ding doen. maar als mensen medische hulp nodig hebben kunnen ze dat niet optimaal krijgen, omdat er zoiets is als de paralympics.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:51
Nina339
Nina339 is offline
niet zo bedoeld dat dat altijd het geval is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2004, 19:52
-00333-
-00333- is offline
Citaat:
Nina339 schreef op 06-12-2004 @ 20:50 :
Bovendien brengen de OS ook geld op dmv sponsors en tv. Bovendien hoor ik de hele tijd mensen zeggen laat die mensen nou hun ding doen. maar als mensen medische hulp nodig hebben kunnen ze dat niet optimaal krijgen, omdat er zoiets is als de paralympics.
En dat zou alleen aan paralympics liggen?
Oud 06-12-2004, 19:53
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nina339 schreef op 06-12-2004 @ 20:50 :
Ho. Dat is niet waar. Omdat er zoiets is als de paralympics èn de os. En naar wie wordt meteen weer gewezen? Juist, de gehandicapten.. want dat is wel zo makkelijk. Die tellen toch niet echt mee. Die kunnen toch niet tippen aan de profs.. terwijl ze wel geld kosten. Stomme stomme gehandicapten, het is jullie schuld dat sommige mensen geen medische hulp kregen!!!!!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:53
Verwijderd
Citaat:
-00333- schreef op 06-12-2004 @ 20:52 :
En dat zou alleen aan paralympics liggen?
Inderdaad, het zou me heel erg verbazen als dat wel zo zou zijn..
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:56
-00333-
-00333- is offline
Citaat:
grl schreef op 06-12-2004 @ 20:53 :
Ho. Dat is niet waar. Omdat er zoiets is als de paralympics èn de os. En naar wie wordt meteen weer gewezen? Juist, de gehandicapten.. want dat is wel zo makkelijk. Die tellen toch niet echt mee. Die kunnen toch niet tippen aan de profs.. terwijl ze wel geld kosten. Stomme stomme gehandicapten, het is jullie schuld dat sommige mensen geen medische hulp kregen!!!!!
Prachtig voorbeeld van sarcasme. Enk ben het er helemaal mee eens. En, het ligt het echt niet alleen aan OS en Paralympics. Lijkt me sterk...Medische hulp die niet optimaal wordt gegeven kun je echt niet wijten aan iets als Paralympics
Oud 06-12-2004, 19:57
Nina339
Nina339 is offline
ff kijjke naar da berichtje eronder en ik wil het niet alleen op de gehandicapten afschuiven. Ik vind dat owel de paralympics als de OS moeten worden afgeschaft, maar er is veel meer vraag naar de OS. Ik denk dat het afschaffen van de paralympics een begin is bij het besparen van geld en als de OS en de paralympics in NL komen dat wij dan de beruchte 3% niet zo gauw zullen overschreiden.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:59
Verwijderd
maar waarom vind je dat? Geldverspilling, mensen in Griekenland die niet naar het ziekenhuis kunnen omdat er geen geld meer is voor een ziekenhuis? Concretiseer je mening eens...

Alleen maar omdat het geld kost? Moet je zien wat er betaald wordt voor het uitzenden van voetbal, voetbalspelers die miljoenen per jaar verdienen... mja beetje vergezocht en niet echt ontopic, maar over geldverspilling gesproken
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:59
Malle
Malle is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 06-12-2004 @ 20:46 :
mja dat is hun probleem, als zij al hun geld aan de OS willen uitgeven
Niet alleen hun probleem, ook het probleem van al die mensen die er de dupe van worden zonder dat ze er iets aan kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 20:00
-00333-
-00333- is offline
Citaat:
Nina339 schreef op 06-12-2004 @ 20:57 :
ff kijjke naar da berichtje eronder en ik wil het niet alleen op de gehandicapten afschuiven. Ik vind dat owel de paralympics als de OS moeten worden afgeschaft, maar er is veel meer vraag naar de OS. Ik denk dat het afschaffen van de paralympics een begin is bij het besparen van geld en als de OS en de paralympics in NL komen dat wij dan de beruchte 3% niet zo gauw zullen overschreiden.
Hoe zou het toch komen dat er meer vraag is naar de OS als naar Para? Er zijn zoveel meer dingen die afgeschaft kunnen worden, die veel en veel minder nuttig zijn dat iets als Paralympics. Geld besparen is en blijft een groot probleem, maar begin dan in godsnaam bij de echte onnodige geldverkwistingen, en niet gehandicapte mensen hun ding afnemen.
Oud 06-12-2004, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Malle schreef op 06-12-2004 @ 20:59 :
Niet alleen hun probleem, ook het probleem van al die mensen die er de dupe van worden zonder dat ze er iets aan kunnen doen.
Ja tuurlijk, maar daar moet je als land zijnde toch rekening meehouden? Je kan niet al je geld uitgeven aan de OS, alleen maar omdat het veel publiciteit met zich meebrengt. Dat is zo krom..
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 20:02
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nina339 schreef op 06-12-2004 @ 20:57 :
Gehandicapten kosten nog wel meer geld. Al die medische hulp, rolstoelen, behandelingen. Betalen wij ook allemaal voor. Zullen we dan ook maar ophouden met belasting voor rolstoelen? Naar buiten kunnen is toch alleen maar overbodige luxe. Ze kunnen best in een kamer zitten, verder zijn ze toch nutteloos.

Ach, ik ga een beetje te ver misschien. Ik vind gewoon dat je wel wat meer respect mag hebben voor mensen die zo hard werken om iets te kunnen doen wat ze echt heel erg graag willen doen. Beter dan dat ze vol zelfmedelijden in een tehuis gaan zitten en hun leven laten verknallen door hun handicap. En wat jij wil doen, is een van de dingen die er wel speciaal is voor gehandicapten, waar ze zich helemaal kunnen uitleven, waar ze het gevoel hebben mee te tellen.. een prestatie te leveren, afschaffen omdat jij het te duur vindt.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 20:03
Nina339
Nina339 is offline
Ik ga weg, want ik moet nog huiswerk maken. Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken met de voorbereiding van mijn betoog. Ik moet zeggen dat jullie waardige tegenstanders zijn geweest en dat het erg moeilijk was om het op te nemen tegen 3 mensen tegelijk. Daarnaast wil ik zeggen dat het mij eigenlijk niet zoveel kan schelen of er wel of niet Paralympics zijn en dat ik het ook niet 100% eens ben met de stelling. Maar omdat ik deze stelling op school wil doen had ik nog wat voorbereiding nodig. Iig bedankt, xxnina
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Nina339 schreef op 06-12-2004 @ 21:03 :
Ik ga weg, want ik moet nog huiswerk maken. Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken met de voorbereiding van mijn betoog. Ik moet zeggen dat jullie waardige tegenstanders zijn geweest en dat het erg moeilijk was om het op te nemen tegen 3 mensen tegelijk. Daarnaast wil ik zeggen dat het mij eigenlijk niet zoveel kan schelen of er wel of niet Paralympics zijn en dat ik het ook niet 100% eens ben met de stelling. Maar omdat ik deze stelling op school wil doen had ik nog wat voorbereiding nodig. Iig bedankt, xxnina
het was leuk zo lang het duurde. Een stelling moet meestal ook wat extreem zijn, anders valt er niet zo veel te discussieren, heb je gelijk in.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 20:05
-00333-
-00333- is offline
Citaat:
grl schreef op 06-12-2004 @ 21:02 :
Gehandicapten kosten nog wel meer geld. Al die medische hulp, rolstoelen, behandelingen. Betalen wij ook allemaal voor. Zullen we dan ook maar ophouden met belasting voor rolstoelen? Naar buiten kunnen is toch alleen maar overbodige luxe. Ze kunnen best in een kamer zitten, verder zijn ze toch nutteloos.

Ach, ik ga een beetje te ver misschien. Ik vind gewoon dat je wel wat meer respect mag hebben voor mensen die zo hard werken om iets te kunnen doen wat ze echt heel erg graag willen doen. Beter dan dat ze vol zelfmedelijden in een tehuis gaan zitten en hun leven laten verknallen door hun handicap. En wat jij wil doen, is een van de dingen die er wel speciaal is voor gehandicapten, waar ze zich helemaal kunnen uitleven, waar ze het gevoel hebben mee te tellen.. een prestatie te leveren, afschaffen omdat jij het te duur vindt.
Inderdaad. Gehandicapten zijn MENSEN, geen dingen waaraan je geld "verkwist". Paralympics is inderdaad een speciaal iets voor gehandicapten, en het is prachtig dat zoiets bestaat. Deze mensen DOEN iets met hun gecompliceerde leven, en bedenk eens waarvoor wij nog meer moeten betalen. Je zult schrikken als je ziet waar ons geld naar toe gaat, en dan zullen die gehandicapten nog lang zo verspillend niet zijn.
Oud 06-12-2004, 20:07
-00333-
-00333- is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 06-12-2004 @ 21:04 :
het was leuk zo lang het duurde. Een stelling moet meestal ook wat extreem zijn, anders valt er niet zo veel te discussieren, heb je gelijk in.
Ieder zijn eigen mening, indd. Anders was er aan het hele forum natuurlijk geen zak aan. Hopelijk heb je er wat aan gehad Maar bedenk goed dat gehandicapten OOK mensen zijn met rechten en die hun ontspanning nodig hebben! Succes!
Oud 06-12-2004, 20:08
Nina339
Nina339 is offline
Citaat:
-00333- schreef op 06-12-2004 @ 21:07 :
Ieder zijn eigen mening, indd. Anders was er aan het hele forum natuurlijk geen zak aan. Hopelijk heb je er wat aan gehad Maar bedenk goed dat gehandicapten OOK mensen zijn met rechten en die hun ontspanning nodig hebben! Succes!
Dankjewel, en ik respecteer jullie meningen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 20:13
Lorelei
Lorelei is offline
Het werkt 3 keer niet...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 20:17
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 06-12-2004 @ 21:13 :
Het werkt 3 keer niet...
en ik denk dat dat niet zo erg is..

@ ali syankali: nou wat een humor.

mja je hebt altijd van die mensen die het niet kunnen laten, zegt wel wat over hun intelligentie.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 20:53
Nina339
Nina339 is offline
behoorlijk kansloos waar dit forum is geeindigt
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 22:33
Louwere.yenthe
Louwere.yenthe is offline
Voor al jullie argumenten valt inderdaad wat te zeggen. Hier mijn mening: Ik vindt dat de paralympics het geld zeker waard zijn, gehandicapten geven al heel hun leven meer geld uit dan "gewone" mensen, aan extra zorg, aangepaste producten etc. Maar het klopt ook dat ze toch echt wel buiten de maatschappij vallen en ik kan me zeker voorstellen dat dit voor hen wordt benadrukt door een APART event te organiseren, maar dat vullen wij als "normale" mensen voor hen in. Dat ze gehandicaot zijn betekent niet dat ze geen eigen mening kunnen hebben... Ik denk dat we moeten kijken naar wat de gehandicapten vinden en niet wat wij vinden. Als uiteindelijk blijkt dat ze het inderdaad "vervelend" vinden, wat ik ten zeerste betwijfel, kunnen we het misschien gewoon samenvoegen met de olympische spelen. Hiermee bedoel ik niet dat ik ze tegen "gewone" mensen wil laten strijden, ik bedoel mannen en vrouwen strijden al niet tegen elkaar, maar waarom kunnen we niet een extra categorie maken, oer beoefende sport? Je hebt mannen, vrouwen en gehandicapten. Als je onderscheid maakt in gewicht en geslacht, kun je toch ook onderscheid maken ik gehandicapt en niet gehandicapt. Waarom moeten gehandicapten een heel eigen event krijgen. Dat kost alleen maar meer geld. Je maakt toch ook geen apart vrouwen en een apart mannen toernooi...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 22:37
Louwere.yenthe
Louwere.yenthe is offline
Helaas zal ik aan mijn mening niks hebben in het school debat😀 Daar zal ik toch echt vóór of tégen moeten zijn en niet ergens er tussen in. Wat het big lastiger maakt ik dat ik zelf niet mag kiezen of ik voor of tegen ben, dat doet de jury... Dus voor hetzelfde geld moet ik straks een mening gaan beargumenteren waar ik het TOTAAL niet mee eens ben en die volledig tegen mijn waardes ingaat,, maarja THAT'S THE GAME😊
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten