Mijn verhaal samengevat,
In voorjaar van baan veranderd. Na een aantal maanden viel mij een indirecte collega op. Ze toonde interesse, oogcontact , complimenten geven mij aanraken, plagen, etc. Deze signalen vielen mij eerst niet op. Op het werk kom ik immers om te werken en ben daar serieus mee bezig. Later ook terug gaan flirten en aanraken. We leken elkaar leuk te vinden.
De ene keer negeerde ze mij als ze me zag en de andere keer weer niet. Verder had ze het in mijn bijzijn vaak over andere mannen en gaf zij aan mij te jong te vinden. Voor de beeldvorming zijn allebei vrijgezel, zij is 4 jaar ouder. Beide in de twintig.
Korte tijd later stond er een bedrijfswedstrijd gepland. Door een andere collega gevraagd of ik zou meedoen in haar team. Toevallig zat zij daar ook in.
Als team hadden we een groepsapp aangemaakt, zo hadden we elkaars nummer. De vakantie stond voor de deur, hadden geen contact. Hierna hadden we app contact, zo'n 2 a 3 keer in de week. Telkens op mijn initiatief.
Tijdens deze wedstrijd hadden we leuk contact en naar afloop hebben wij op mijn initiatief nog wat met elkaar gedronken.
Een aantal dagen later kwamen we elkaar toevallig tegen tijdens een feestje. Samen leuk contact gehad en gedanst zonder dat er wat was gebeurd. Hierop zat zij mij 'jaloers' te maken, om het over andere mannen te hebben. Dit deed ze trouwens ook op het werk.
Hierop een aantal dagen geen contact gehad.
Op het werk bleven we flirten en contact houden. Hierna op de werkvloer elkaar bijna 1 maand niet gezien. Wel app contact gehouden, geen serieuze gesprekken. Ik ben geen apper. Ik spreek iemand liever in real life.
Toen we elkaar weer zagen gaf ze aan wanneer wij weer wat gingen drinken. Hierop een datum geprikt, ze kon niet. Een andere datum voorgesteld. Hier stemde ze mee in. Aangegeven dat ze de tijdstip en locatie nog zou horen. Een aantal dagen later dit gedaan. Echter gaf zij aan niet meer te kunnen ivm werk. Ze bood haar excuses aan. Hier begripvol op gereageerd.
Hierop een andere datum voorgesteld. Opnieuw kon ze niet. Aangegeven dat zij dan een datum moest prikken. Een dag later stuurde ze dat ze nog wat van zich zou laten horen.
Het is nu ruim 1,5 week verder. Ze heeft geen contact gezocht. Ik ook niet.
Ik heb het gevoel dat ze een spelletje met mij speelt. Ook gezien haar eerdere signalen.
Ik twijfel of ik contact met haar moet opnemen? Wil ook niet wanhopig overkomen. Het kan ook zijn dat haar interesse weg is.
Op de werkvloer zal ik haar niet meer tegenkomen ivm mijn overplaatsing naar een andere locatie. Deze overplaatsing staat los van deze casus.
Achteraf gezien had ik eerder actie moeten ondernemen. Ivm mijn baan ben ik daar voorzichtig mee geweest.
|