Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2016, 21:50
Verwijderd
Hoi,

Schooluniform straalt naar mijn mening een soort saamhorigheid uit. Ik vind het goed als in landen iedereen hetzelfde draagt. Het zou zoveel gepest wegwerken en het ziet er best wel vet uit.

Waarom is dit er in Nederland niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2016, 08:21
Verwijderd
Ik heb vier neefjes die iedere dag in uniform naar school gaan. Denk je echt dat er daar minder gepest wordt? Kinderen die willen pesten, vinden heus wel iets. Tegenwoordig is welk mobieltje of zo je hebt, belangrijker dan het merk kleding.

Het kost extra geld, één uniform is natuurlijk niet genoeg, afhankelijk van de tijd van het jaar heb je lange of korte broek, wel of geen trui, officiële schoolzonnehoed (ze leven in Australië ) et cetera. Het zijn jonge kinderen dus die kleren raken snel vuil. Die zonnehoed laten ze in de schoolbus liggen. Het is voor mijn zus een grote bron van ergernis.

Buiten dat is het een farce om te doen alsof we allemaal gelijk zijn. Zeker in Nederland vinden we dit soort opgelegde dingen helemaal niets.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2016, 08:40
Elin3
Elin3 is offline
Mijn vriend (een Brit) is juist groot fan van schooluniformen, omdat het inderdaad eenheid geeft. En misschien ook wel omdat hij het wel lekker makkelijk vond om niet na te hoeven denken over wat voor kleding hij aan moest

Ik zou er zelf echt niet aan moeten denken om een door school voorgeschreven outfit te dragen. Ik ging zes jaar lang naar een school waar een rok verplicht was en dat vond ik niet erg, ik had immers zelf voor die school gekozen en kon nog steeds mijn eigen stijl hebben. Een uniform met blouse, stropdas en verplicht saaie zwarte schoenen zou ik me niet prettig in voelen.
Oud 02-12-2016, 11:22
Verwijderd
Ik vind het er degelijk uit zien. Hoewel ik een hekel heb aan van die stijve, formele types ben ik een grote voorstander van schooluniformen. Een pak staat mij immer erg goed. Als ik er een beetje netjes uit zie voel ik mij direct ook één of andere bestuursvoorzitter van een multinational. Ik ga me veel volwassener gedragen dan wanneer ik dit niet draag.

Afgelopen zomer was ik in Indonesië. Hier dragen ook alle kindjes schooluniform. Elk niveau heeft een ander pak en bij een meisje maakt het hoofddoekje deel uit uit van het uniform. Ik vind dat zo schattig haha
Met citaat reageren
Oud 02-12-2016, 16:42
Tink*
Tink* is offline
Schooluniformen zijn natuurlijk minder goed voor de autonomie en het gevoel van individualiteit. Waarden die in Nederland wel belangrijk zijn.

Jij voelt je er misschien zelfverzekerder door, maar ik denk dat dat voor een groot deel ook omgekeerd zal gelden. Zelf vind ik het ook stom om kinderen in een net pakkie te laten lopen. Doe gewoon een broek en shirt aan en lekker spelen.
Reageren

Regels voor berichten