Advertentie | |
|
![]() |
|
Het staat trouwens allemaal ergens op internet met nog meer groepen, en er stond ook bij dat als je op of aanmerkingen had je dat kon melden.
Dus als iemand wil dat ik dat voor diegene doe omdat je vind dat wat er niet helemaal klopt, wil ik dat wel even doen. Want echt waar, een deel van wat op die site staat is gewoon bullshit. *een nog steeds beetje geschokkerde Iris omdat dit een splik splinter nieuwe cd rom is en een nieuw boek. Allemaal pas uitgegeven* En achja, school materiaal he. Altijd door volwassenen die waarschinlijk zelf geeneens kinderen hebben geschreven teksten.
|
![]() |
" Ja mensen!! Kies een groep en sluit u zich daar maar bij aan!! 't is nu of nooit!!" "Iene miene mutte..."
Alsof je het zo ff uitkiest en alsof zo'n 'iemand' zo typerend is als dat er wordt omschreven. Wel goed voor een melige lachbui trouwens!!
|
Verwijderd
|
Ja, hahahahahaha, ooh ik lach me rot, maar niet om het stukje zelf maar om het politiek-correct-gehalte hier.
Stelletje apekoppen, het is toch logisch dat je de maatschappij in hokjes wilt indelen. Dat is niet alleen natuurlijk, menselijk, maar zelf efficiënt. Je kúnt niet iedereen op gelijke voet tegemoettreden, onbevooroordeeld, dat kán gewoon niet, hoewel ik weet dat er veel mensen zonder realiteitszin zijn die dat wel zouden willen ![]() Als jullie ooit sociologie zouden studeren, zou je als eerste te horen krijgen: 'Regel één: generaliseren is niet per definitie verkeerd. Wie een uitspraak wil doen over een groep of een populatie ontkomt niet aan generalisatie, omdat het bij sociologisch onderzoek gewoon onmogelijk is om elk individu apart te bekijken.' Bovendien is de mens nu eenmaal een groepsdier, wat zich conformeert aan anderen, hoe graag alto's dat ook willen ontkennen. Het is vechten tegen de bierkaai jongens, jullie zijn allemaal meelopers, zie dat nou eens in. Niemand is individueel, iedereen wordt gevormd door z'n omgeving. Wie dat ontkent heeft oogkleppen op. Let wel: ik vind niet dat dit een goed stukje is. Ik word gewoon alleen strontziek van dat eeuwig 'niet-in-hokjes-stoppen' gezeik door bepaalde, zogenaamd open-minded ( ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() bovendien heb ik een ventilator op m'n kop gericht en een mini-koelkastje met een sixpackje Palm ijskoud bij de compu staan ![]() |
![]() |
|
Sjonnies en Anita's
Dit zijn de voorgangers van de gabbers. Ze dragen dezelfde kleding, vnl. trainingspakken. Maar het kledingmerk is minder belangrijk. Ze hangen ook rond in parken, bij zwembaden en op de kermis (overdag). De naam Sjonnie en Anita, is bedacht door een groep mensen die deze mensen voor gek wilde zetten. Men gaf hen de schuld van de criminele activiteiten in hun buurt. De namen zijn gekozen omdat ze heet "gewoon" zijn. Maar het is vooral bedoeld hen voor schut te zetten. In mijn buurt zijn blaadjes rondgedeeld waarin verklaard werd dat het allemaal criminelen zijn en dat ze met hun fietsen de parken vernielen en dat er iets tegen gedaan moet worden. Natuurlijk was dit gedeeltelijk waar omdat iedere cultuur z'n slechte kanten heeft. Gelukkig hebben de media de positieve kanten van Sjonnie en Anita opgepikt door de muziek, de oude versie van Hardcore (house). De groep won aan populariteit en ontgroeide z'n criminele verleden. Ze houden ook van typisch Nederlandse muziek zoals Anita Meyer, Marrianne Weber en Frans Bauer, die een beetje lijkt op schlager muziek. Ze houden ook van bier, maar niet zo van pillen als de gabbers. Hun kapsel verschilde ook van dat van de gabbers. Ze droegen een "matje", lang in de nek en kort geknipt van voren
||
Citaat:
||
Citaat:
Kan d'r ook niks aan doen. Zoiets bedenk ik toch niet zeker. Het is trouwens een site van TeleacNot, maar kan de link absoluut niet vinden helaas. Ga anders zelf maar zoeken.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Tegenwoordig zouden we dat kampers noemen, of gewoon paupers. 'Anita op d'r citta' is alweer een tijdje uit het straatbeeld verdwenen, tegenwoordig is het meestal 'Ricardo en Maikel in de verlaagde GSI met Charissa en Dionné op de achterbank even een videootje halen' ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Ik zie toch de nodige dingen die IMHO niet kloppen, ik zal het voorbeeld van nare volgen en eens ff de alto onder de loep nemen. Ik vind mezelf geen alto en ik zie er zo ook niet uit maar is wel de groep waar ik het meest mee heb en meest 'van weet'
De Alto Deze groep bestaat lang. Het zijn eigenlijk moderne hippies zonder de hippie normen en waarden. De Alto's houden van dezelfde soort muziek en hebben evenals de hippies een alternatieve kleding-stijl. Hier houdt de vergelijking meteen op. Hippies hadden veel idealen; de Alto heeft er bijna geen. hier zie ik toch een duidelijke fout, de alto is de groep bij uitstek waar de mensen MET idealen onder vallen, denk bijv. aan ons aller drama, onze opperalto, hij heeft toch wel degelijk idealen. De moderne door media gemaakte hippe alto heeft ze inderdaad niet echt, de schopt enkel tegen mama en papa en verder niet, maar de echte alto heeft vaak wel idealen. Ze zijn ook sterk verwand aan de krakers en activistened Hoe ziet de Alto eruit? Meestal dragen ze lang haar, alsje dus Alto wilt worden, begin dan met je haar te laten groeien. Hun T-shirts zijn oversized en zien er een beetje abnormaal uit als je ze vergelijkt met gewone T-shirts. Vaak dragen Alto's tweedehands of zelfgemaakte kleding. Gekleurd haar hoort er vaak ook bij. En ze houden er niet van "Alto" genoemd te worden. niemand houdt ervan bij zijn hokjesnaam genoemd te worden, wij zijn uniek De meeste Alto's zijn tegenwoordig gecreeerd door de media, ze zien eruit zoals de media vinden dat ze eruit moeten zien. Ze kopen hun eigen soort muziek. Dit is eigenlijk in strijd met de normen van de ware Alto. er wordt vergeten dat er altijd hard WANNABE wordt geroepen De norm is juist dat te dragen en te beluisteren waar de massa niet van houdt. Dat kan alles zijn van klassiek tot metal. Meestal is de Alto behoorlijk creatief. Sommigen spelen piano, anderen dansen of zijn op een andere manier creatief bezig. Veel Alto's roken af en toe een joint. Dit is zeer gebruikelijk. Bier is de hun normale drank, ze dinken meestal geen sterke drank. Ontmoetingsplaatsen voor Alto's zijn meestal de kleine of de grote rockconcerten. Een festival is een soort hemel voor de Alto, het is een soort vakantie. De meeste festivals duren 3 dagen. Je kunt er meestal ook wel 4 dagen van maken door een dag eerder te komen. Op een festival is veel te doen. Je kunt een piercing laten maken die je altijd al had willen hebben. Je kunt ook je eerste bungee jump of je eerste bungee shoot maken. Hierbij zit je samen op een stoel en je wordt zo de lucht in geschoten. Verder zijn er markten waar je goedkope CD's kunt kopen of waar je nieuwe T-shirts of ringen kunt vinden. De Alto houdt ervan kleine concerten in hun eigen omgeving bij te wonen. Het is een sociale bijeenkost. De meeste Alto's hebben hun eigen band (ze kunnen dus een instrument bespelen), of ze kennen iemand die een band heeft. Dit is ook een voorbeeld van de creativiteit van de Alto's.
|
Ik heb de site gevonden !
![]() http://www.teleacnot.nl/sites/aspect...cultures.shtml
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hardrocker
De hardrock scene is een overblijfsel uit de jaren 80 maar nog steeds zeer populair. De kledingstijl is niet veranderd: een te vaak gewassen zwart T-shirt met een spijkerbroek of een legerbroek. Daarbij meestal legerkisten. Hardrockers hebben lang haar. Ze lijken veel op alto's en worden in ons land daar vaak mee verward. Ze zien er vaak ongewassen uit met vies lang haar. Er bestaan veel hardrock café's, zoals het commerciële Hard Rock Café. De muziek bestaat meestal uit guitaar, drum, zang en bas. En de hardrock concerten worden door veel mensen bezocht, soms 120.000. De favoriete muziek is Sepultura, Cradle of filth, Black sabbath, the Gathering, Tiamat, Type 'o negative, my dying bride. Ik denk dat deze jeugdcultuur nog wel enige tijd zal blijven bestaan. De muziek heeft wel iets en is veel moeilijker te spelen dan hardcore (rock). Daardoor trekt de muziek meer betrouwbare en trouwe fans aan. -- My Dying Bride en Tiamat zijn naar mijn weten alles behalve hard rock.. en CoF ook niet, geloof ik. maar het zinnetje 'Er bestaan veel hardrock cafe's, zoals het commerciele Hard Rock Cafe' is wel geniaal ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Punkers
Hier een sarcastische tekt door Annie. Je moet deze tekst niet geheel serieus nemen, maar er staan wel waarheden in. Overal die punk rockers! Jouw vrienden ook? Maak er geen probleem van. Er komt hulp. Het lijkt moeilijk punker te zijn, maar het is heel simpel. Hier komen wat tips. Klaag voortdurend over Green Day. Zeg dat het aanstellers zijn en shit. Roep in platenzaken duidelijk dat je Lookout Records boycot omdat ze Green Day platen uitbrengen. Als je Green Day toevallig wel goed vindt, zeg dan dat je van hen hield lang voordat ze populair werden. Zodra mensen beginnen over de nieuwe Rancid CD, zorg dan dat je ook je mening geeft. Zeg dat je Rancid haat omdat het aanstellers zijn. Maar vergeet niet erbij te vertellen dat je de CD hoorde bij iemand anders en dat het je deed denken aan Operation Ivy. Dit laat zien dat je tè punk bent om thuis naar Rancid te luisteren, maar het bevestigt ook je betrouwbaarheid omdat je Operation Ivy noemt. (Ska punten!) Je moet je haar verven als echte punk rocker. Zoek de Punky Colours verf, liefst uit 1977. Populaire kleuren zijn paars en groen. Als het te duur wordt, vraag dan een paar vrienden mee te betalen. Op die manier krijg je een groep non-conformisten met dezelfde haarkleur. Ga naar optredens en gooi de beuk erin. Mep een paar mensen die je niets misdaan hebben. Ook tijdens langzame of accoustische nummers gooi je de beuk erin: zo laat je zien dat je een echte punker bent en dat je tot enorme lichamelijke prestaties in staat bent. Praat alsof je Brits bent. Zeg bijvoorbeeld: "not bloody likely!" en "bollocks." En vergeet niet flink te vloeken! Verzin een paar band-namen. Vertel aan iedereen dat ze heel goed zijn, zo underground dat er zelfs geen tapes van bestaan. Als men achterdochtig wordt, verklaar dan dat ze uit elkaar zijn. Sommige mensen zeggen dat punkers niet in bad gaan. Onzin! Het is heel goed mogelijk kraakhelder te zijn terwijl je toch je punk-look in stand houdt. De truc is patchouli olie. Na het wassen smeer je de olie over je legerjack. Smeer er wat vuil overheen en klaar is Kees. Een instant " ik was me niet en ik zie er zo uit omdat ik een beest ben" - look. De volgende keer dat iemand over Jawbreaker begint, start je een tirade over hoe goed Jawbreaker was, voordat ze commercieel werden. Dit is een uitstekend moment om, net als bij Green Day, op te merken hoe goed je Jawbreaker vond destijds en hoe shit ze nu zijn. Citeer voortdurend songteksten! Het is eenvoudiger dan nadenken en het lijkt alsof je iets te vertellen hebt. Laat zien dat je een echte punker bent door overal anarchistische tekens te dragen. Teken het anarchie-symbool op al je kleding. Teken, teken, teken, niemand weet toch wat het inhoudt. Anarchie is cool en dat is alles wat je hoeft te weten. Als iemand je uitdaagt, bal je vuist en schreeuw, "Anarchy in the U.K., motherfucker!" en doe net alsof je Sex Pistols nummers op een gitaar speelt. Wow! De NOFX! Dat zijn de echte punkers. Om te laten zien hoe punk JIJ bent, zorg dat je veel NOFX shirts hebt en zing de hele dag hun liedjes. Al die nep punkers zullen stomverbaasd staan; zij weten niet wwat NOFX is. Echt. Door deze tips op te volgen, is het eenvoudig "cool" te worden. Eropaf! --- ![]() Laatst gewijzigd op 15-08-2002 om 15:45. |
![]() |
|
[edit]
crap, net te laat, maar ik laat hem staan omdat ie zooooooo geniaal is ![]() [/edit] dit is nog wel de mooiste: Punkers Hier een sarcastische tekt door Annie. Je moet deze tekst niet geheel serieus nemen, maar er staan wel waarheden in. Overal die punk rockers! Jouw vrienden ook? Maak er geen probleem van. Er komt hulp. Het lijkt moeilijk punker te zijn, maar het is heel simpel. Hier komen wat tips. Klaag voortdurend over Green Day. Zeg dat het aanstellers zijn en shit. Roep in platenzaken duidelijk dat je Lookout Records boycot omdat ze Green Day platen uitbrengen. Als je Green Day toevallig wel goed vindt, zeg dan dat je van hen hield lang voordat ze populair werden. Zodra mensen beginnen over de nieuwe Rancid CD, zorg dan dat je ook je mening geeft. Zeg dat je Rancid haat omdat het aanstellers zijn. Maar vergeet niet erbij te vertellen dat je de CD hoorde bij iemand anders en dat het je deed denken aan Operation Ivy. Dit laat zien dat je tè punk bent om thuis naar Rancid te luisteren, maar het bevestigt ook je betrouwbaarheid omdat je Operation Ivy noemt. (Ska punten!) Je moet je haar verven als echte punk rocker. Zoek de Punky Colours verf, liefst uit 1977. Populaire kleuren zijn paars en groen. Als het te duur wordt, vraag dan een paar vrienden mee te betalen. Op die manier krijg je een groep non-conformisten met dezelfde haarkleur. Ga naar optredens en gooi de beuk erin. Mep een paar mensen die je niets misdaan hebben. Ook tijdens langzame of accoustische nummers gooi je de beuk erin: zo laat je zien dat je een echte punker bent en dat je tot enorme lichamelijke prestaties in staat bent. Praat alsof je Brits bent. Zeg bijvoorbeeld: "not bloody likely!" en "bollocks." En vergeet niet flink te vloeken! Verzin een paar band-namen. Vertel aan iedereen dat ze heel goed zijn, zo underground dat er zelfs geen tapes van bestaan. Als men achterdochtig wordt, verklaar dan dat ze uit elkaar zijn. Sommige mensen zeggen dat punkers niet in bad gaan. Onzin! Het is heel goed mogelijk kraakhelder te zijn terwijl je toch je punk-look in stand houdt. De truc is patchouli olie. Na het wassen smeer je de olie over je legerjack. Smeer er wat vuil overheen en klaar is Kees. Een instant " ik was me niet en ik zie er zo uit omdat ik een beest ben" - look. De volgende keer dat iemand over Jawbreaker begint, start je een tirade over hoe goed Jawbreaker was, voordat ze commercieel werden. Dit is een uitstekend moment om, net als bij Green Day, op te merken hoe goed je Jawbreaker vond destijds en hoe shit ze nu zijn. Citeer voortdurend songteksten! Het is eenvoudiger dan nadenken en het lijkt alsof je iets te vertellen hebt. Laat zien dat je een echte punker bent door overal anarchistische tekens te dragen. Teken het anarchie-symbool op al je kleding. Teken, teken, teken, niemand weet toch wat het inhoudt. Anarchie is cool en dat is alles wat je hoeft te weten. Als iemand je uitdaagt, bal je vuist en schreeuw, "Anarchy in the U.K., motherfucker!" en doe net alsof je Sex Pistols nummers op een gitaar speelt. Wow! De NOFX! Dat zijn de echte punkers. Om te laten zien hoe punk JIJ bent, zorg dat je veel NOFX shirts hebt en zing de hele dag hun liedjes. Al die nep punkers zullen stomverbaasd staan; zij weten niet wwat NOFX is. Echt. Door deze tips op te volgen, is het eenvoudig "cool" te worden. Eropaf! Laatst gewijzigd op 15-08-2002 om 15:48. |
![]() |
|
laten we ons even HIER uitleven
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |