Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2002, 18:38
Mystique
Mystique is offline
Weten jullie hoe het voelt? Wat de symptomen ongeveer zijn en hoe het te genezen is?
De laatste tijd heb ik vaak pijn bij het vrijen en dat komt niet doordat ik niet opgewonden genoeg ben. Ik heb wat folders opgevraagd en denk dat ik een ontstoken slijmvlies heb. Het voelt namelijk ruw en branderig aan en het is niet diep in de vagina (wat je voelt bij baarmoederhalsontsteking). Na het vrijen blijf ik dan last houden van een pijnlijk gevoel. Echter twee dagen terug had ik een keer geen pijn. Ik kijk het dus nog even aan voordat ik naar de dokter stap.
Hopelijk zijn er wat mensen die me kunnen helpen en misschien weten wat het is.
Oud 27-10-2002, 19:12
emperor crono
emperor crono is offline
keine ahnung.
probeer een of andere voorlichtingsite of google, zou ik zeggen.
Sorry dat de eerste reply op je topic zo weinig nuttigs te melden heeft.
Oud 28-10-2002, 13:30
Beyoned
Beyoned is offline
wrom ga je niet ff l;angs de dokter?

of vraag het je moeder
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 17:09
Mystique
Mystique is offline
Citaat:
tupac.netmenu.nl schreef:

of vraag het je moeder
Nou ik ben er niet zo een die graag d'r benen voor een dokter spreid dus als mensen nou eens echt iets over dit onderwerp zouden weten heel graag zodat ik een beetje weet wat een onstoken slijmvlies inhoud. Als ik moet ga ik heus wel naar de dokter hoor dus wat ik wil zeggen graag nuttige replys! dank u...
Oud 28-10-2002, 18:41
mathfreak
mathfreak is offline
Als het om een ontsteking van het slijmvlies in de vagina gaat (vaginitis genoemd) kan dat worden veroorzaakt door trichomonas, een eencellig organisme dat een geelgroene afscheiding en jeuk veroorzaakt, of door candida, een schimmelsoort die een dikke witachtoige afscheiding veroorzaakt. Ik weet niet wat je naast een branderig gevoel nog meer voor symptomen hebt (bijvoorbeeld een afwijkende afscheiding), maar het lijkt me een goed idee om voor alle zekerheid toch je huisarts te raadplegen. Als je opziet tegen een onderzoek kun je dat het beste tegen je huisarts zeggen zodat die daar rekening mee kan houden.
Oud 31-10-2002, 11:32
Mystique
Mystique is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Als het om een ontsteking van het slijmvlies in de vagina gaat (vaginitis genoemd) kan dat worden veroorzaakt door trichomonas, een eencellig organisme dat een geelgroene afscheiding en jeuk veroorzaakt, of door candida, een schimmelsoort die een dikke witachtoige afscheiding veroorzaakt. Ik weet niet wat je naast een branderig gevoel nog meer voor symptomen hebt (bijvoorbeeld een afwijkende afscheiding), maar het lijkt me een goed idee om voor alle zekerheid toch je huisarts te raadplegen. Als je opziet tegen een onderzoek kun je dat het beste tegen je huisarts zeggen zodat die daar rekening mee kan houden.
Ja ik ben ook van plan naar een Rutgershuis te gaan om me te laten onderzoeken. Ik heb er nu niet zoveel last meer van maar ik wil gewoon zeker weten of er iets aan d ehand is ook al heb ik nu geen pijn meer. Het is iig geen candida...dat heb ik een keer gehad dus dat herken ik wel. De laatste tijd verlies ik ook veel vocht tijdens het vrijen, echt heel veel dus daar zet ik ook vraagtekens bij. Misschien is er samnhang? Ik vind het allemaal maar vaag...
Oud 31-10-2002, 13:31
Jouw_Duiveltje
Jouw_Duiveltje is offline
Citaat:
Mystique schreef:
Ja ik ben ook van plan naar een Rutgershuis te gaan om me te laten onderzoeken. Ik heb er nu niet zoveel last meer van maar ik wil gewoon zeker weten of er iets aan d ehand is ook al heb ik nu geen pijn meer. Het is iig geen candida...dat heb ik een keer gehad dus dat herken ik wel. De laatste tijd verlies ik ook veel vocht tijdens het vrijen, echt heel veel dus daar zet ik ook vraagtekens bij. Misschien is er samnhang? Ik vind het allemaal maar vaag...
als het nodig is moet je wel naar een dokter gaan..
Het kan natuurlijk ook een geslachtsziekte zijn...daar moet je ook over na denken.. als ik jou was zou ik zo snel mogelijk naar een dokter gaan voor hetzelfde geld is er ECHT iets mis en is elke dag dat je wacht extra problemen... oke ik begrijp dat het moeilijk is om daarvoor naar een dokter te gaan maar ik zou het toch maar doen...
Oud 31-10-2002, 14:08
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
Jouw_Duiveltje schreef:
als het nodig is moet je wel naar een dokter gaan..
Het kan natuurlijk ook een geslachtsziekte zijn...daar moet je ook over na denken.. als ik jou was zou ik zo snel mogelijk naar een dokter gaan voor hetzelfde geld is er ECHT iets mis en is elke dag dat je wacht extra problemen... oke ik begrijp dat het moeilijk is om daarvoor naar een dokter te gaan maar ik zou het toch maar doen...
helemaal meej eens
+ als het een soa is denk dan ook ff nah aan je vriendje
kans dat hij het nu heetf is heel groot neem hem voor de ckerheid mee
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 14:09
Jouw_Duiveltje
Jouw_Duiveltje is offline
Citaat:
helemaal meej eens
+ als het een soa is denk dan ook ff nah aan je vriendje
kans dat hij het nu heetf is heel groot neem hem voor de ckerheid mee
heb je in de tijd dat je hier last van hebt sex gehad met meerdere jongens? zoja zou ik daar ook is goed overna denken...ga echt zo snel mogelijk naar de dokter!!
Oud 31-10-2002, 14:11
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
Jouw_Duiveltje schreef:
heb je in de tijd dat je hier last van hebt sex gehad met meerdere jongens? zoja zou ik daar ook is goed overna denken...ga echt zo snel mogelijk naar de dokter!!

1 of meerdere jongen maakt niet veel uit
de dokter valt wel meej het is moeilijker hetje vriend/die jongen te vertellen
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 22:41
Mystique
Mystique is offline
Ik heb zeker weten geen soa en als ik het idee had zou ik meteen naar de dokter zijn gegaan ook voor mijn vriend natuurlijk. Toen ik last van candida had was ik bang voor een soa en heb ik me daarop laten onderzoeken en het bleek dat ik geen enkele soa had en alleen dus candida. De laatste twee weken is het nu volledig pijnloos en geniet ik weer volop, maar als mijn vriend zijn school rooster heeft(is binnenkort) (en dus weet wanneer we allebei naar een arts kunnen gaan) bel ik meteen rutgers op (doe het liever bij een arts die ik niet ken) en leg ik alles uit en als ze me dan aanraden me te laten onderzoeken doe ik dat meteen.
Bedankt iig voor jullie reply's.
Oud 05-11-2002, 08:44
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
Mystique schreef:
Ik heb zeker weten geen soa en als ik het idee had zou ik meteen naar de dokter zijn gegaan ook voor mijn vriend natuurlijk. Toen ik last van candida had was ik bang voor een soa en heb ik me daarop laten onderzoeken en het bleek dat ik geen enkele soa had en alleen dus candida. De laatste twee weken is het nu volledig pijnloos en geniet ik weer volop, maar als mijn vriend zijn school rooster heeft(is binnenkort) (en dus weet wanneer we allebei naar een arts kunnen gaan) bel ik meteen rutgers op (doe het liever bij een arts die ik niet ken) en leg ik alles uit en als ze me dan aanraden me te laten onderzoeken doe ik dat meteen.
Bedankt iig voor jullie reply's.
neem je vriend wel mee he?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 14:52
Raven
Raven is offline
altijd gedacht dat trichonomas de slaapziekte veroorzaakte ????
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 18:05
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Zweepje schreef:
altijd gedacht dat trichonomas de slaapziekte veroorzaakte ????
Slaapziekte wordt door de steek van een tse-tse vlieg overgebracht.
Oud 06-11-2002, 18:08
Beyoned
Beyoned is offline
tse tse vlieg?

trichonomas ?

Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 18:38
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
tse tse vlieg?

trichonomas ?

Trichomonas is eigenlijk een verzamelnaam voor een familie parasieten. Als deze in de vagina voorkomen spreekt men in engere zin van trichomonas vaginalis. Het is deze parasiet die vaginitis (ontsteking van het slijmvlies in de vagina) kan veroorzaken.
Even offtopic: de tse-tse vlieg is een in Afrika voorkomende bloedzuigende steekvlieg die de slaapziekte overbrengt door middel van de eencellige parasiet Trypanosoma.
Oud 11-11-2002, 15:17
mayolovestupac
mayolovestupac is offline
Citaat:

of vraag het je moeder
jah wat dan mamma wil je ff kijken????
Oud 11-11-2002, 18:03
coecie
coecie is offline
het is denk ik een schimmelinfectie...
jeukt het ook een beetje en branderig ook als je bijvoorbeeld na de sex moet plassen?
daar kan je gewoon een zalfje voor halen bij de huisarts.
het gaat vanzelf ook wel over, maar zo'n zalfje is wel handig (voor als je het weeres hebt)

anyways, zorg ervoor dat je vriendje gewoon zijn piemel goed wast en heeft geplast voordat je sex hebt (als ie dat niet doet, kun je dus zo'n schimmel krijgen)
zorg er ook voor dat je zelf naar de wc bent geweest en was alles netjes...

Regels voor berichten