Hallo,
Ik ben een meisje van 15 jaar en een van mijn vriendinnen (ook 15) heeft het een beetje moeilijk. Het zit namelijk zo: wij zijn vriendinnen, maar zij heeft verder ook nog andere hele goede vriendinnen (dacht ze). Ik heb niet zo heel veel met die vriendinnen dus in de pauzes zit zij altijd bij hun en ik gewoon bij mijn andere vriendinnen. De laatste tijd heeft ze het gevoel dat ze buiten gesloten wordt. Ze wordt niet meer meegevraagd als ze bij iemand gaan chillen enzo en ook op school vergeten ze haar een beetje. Bij projecten gaan hun ook allemaal met elkaar en dan blijft zij over. Ook met naar huis fietsen wachten ze niet altijd op haar. Ik heb al een paar keer tegen haar gezegd dat ze ook gewoon bij mij mag komen zitten in de pauzes enzo en dat ze een keer tegen hun moet zeggen dat ze het niet leuk vind dat ze buitengesloten wordt. Maar ze is bang dat ze dan boos worden en helemaal niet meer met haar om willen gaan en dat ze tegen andere mensen gaan zeggen dat het haar schuld is enzo. Ook zijn haar ouders en die van die vriendinnen heel goed met elkaar bevriend waardoor ze best veel dingen met elkaar doen en dat wilt ze niet verpesten. Ik wil haar heel erg graag helpen, maar ik weet niet hoe. Heeft iemand advies??
|