Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2017, 00:11
Joopie1900
Joopie1900 is offline
Het komt best vaak voor in mijn ervaring dat een jongen van 16-17 met een meisje van 14 gaat. Als ik later 16-17 ben en mijn zusje (die dan 14 is en met jongens van mijn leeftijd zou gaan) zou dit doen zou ik het niet zomaar goedkeuren... Gebeurt het ook vaak/genoeg dat een meisje 16/17 is en ze met een jongen van 14 in mijn geval richting 15 gaat. Ligt het er dan ook aan of de jongen zich ouder gedraagt of er ouder uitziet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2017, 08:40
Elin3
Elin3 is offline
Er zijn jongens van 16 die vrij volwassen zijn en jongens van 21 die juist heel onvolwassen zijn. Ik zou zelf niet snel willen daten met een jongen die in gedrag en uiterlijk veel jonger lijkt dan ik, maar dat is persoonlijk. Toen ik 14 was ben ik wel stapelverliefd geweest op jongens van 16, maar omdat zij respectvol met mij omgingen was dat leeftijdsverschil nooit echt een probleem. Jij kunt het liefdesleven van je zusje niet beheersen en dat zou ik ook vooral niet proberen. Zorg voor goed contact met haar en open gesprekken zodat je er in het algemeen als broer voor haar kunt zijn. Een respectvolle relatie met wat leeftijdsverschils kan juist heel succesvol zijn. En jongens van haar eigen leeftijd kunnen net zo goed "verkeerde bedoelingen" hebben, of sneller willen gaan dan zij. Haar eigenwaarde en zelfvertrouwen zijn daarin belangrijker dan de leeftijd van de jongen waar ze mee gaat.
Oud 28-06-2017, 09:29
Verwijderd
Waarom denk je dat jij een relatie van je zusje goed zou moeten keuren? Goed zo mogen keuren? Heb je helemaal niets over te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2017, 14:12
Mark52
Mark52 is offline
Verbieden dat je zusje een relatie heeft met een jongen van jouw leeftijd gaat inderdaad niet werken.

Zie het als een voordeel als je zusje jongens van jouw leeftijd leuk vindt. Grote kans dat je ze kent. Als je een goede band hebt met je zusje kun je haar advies geven en waarschuwen als het foute types zijn.

Mijn ervaring is dat leeftijdsverschillen minder belangrijk worden naarmate je ouder wordt en dat meisjes vaker op ouder vallen dan op jonger.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2017, 18:48
Joopie1900
Joopie1900 is offline
Bedankt voor de reacties

Ik zeg nergens dat ik het ga verbieden maar met bijvoorbeel die sayatme's heb ik heel wat voorbij zien komen en dat wil ik zoveel mogelijk voorkomen bij mijn zusje. Het verschilt natuurlijk ook per kind hoe ze ermee omgaan.

Nogmaals bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten