Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2017, 09:19
df
df is offline
Manmanman. Ook geen wachtmuziekje of zo maar verbinding verbreken.
Oud 31-07-2017, 09:31
Verwijderd
Wat moet je precies weten? Als het gaat om procesmatige vragen over je aangifte kun je prima bij de belastingtelefoon terecht, denk ik tenminste, maar als het gaat om inhoudelijke vragen (hoe werkt de wet) is het vaak dramatisch gesteld en kun je beter hier op het forum vragen of zo.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2017, 11:43
ecnelis
ecnelis is offline
Vandaag is de deadline voor de omzetbelasting (kwartaalaangifte), dan zijn ze vaak slechter bereikbaar ook
Met citaat reageren
Oud 31-07-2017, 12:38
df
df is offline
Citaat:
Wat moet je precies weten?
Per 1 augustus heb ik een zelfstandige wooneenheid, met recht op huurtoeslag. Er is een maximumbedrag aan huur + servicekosten waarbij je nog recht op huurtoeslag hebt. Er is echter zo'n maximumbedrag voor <23 jaar oud en voor 23 jaar en ouder. Ik word begin september 23.

Van mijn woningverhuurder krijg ik, tot ik 23 word, korting op de huur, zodat ik ook in augustus onder het maximumbedrag blijf, en dus recht heb op huurtoeslag voor de maand augustus.

Mijn vraag is: Ik moet nu huurtoeslag aanvragen. Dan doe ik dat voor de maand september neem ik aan? Dus dan moet ik van de huur zonder korting uitgaan. Maar hoe kan ik nog mijn huurtoeslag van augustus krijgen?

ff snel getypt op stage, hopelijk is het duidelijk genoeg
Oud 31-07-2017, 13:17
zoef de haas
zoef de haas is offline
Per morgen aanvragen en dan per 1 september de huur aanpassen?
Oud 31-07-2017, 13:52
df
df is offline
Hmm, verwerkingstijd 6-8 weken en je krijgt het met terugwerkende kracht zie ik inderdaad. Dus dan zou dat wel eens de (heel simpele) oplossing kunnen zijn inderdaad!

Kan het wel pas morgen aanvragen volgens mij, want bij mijn.toeslagen.nl staat tot 1 augustus nog m'n oude adres.

Bedankt
Oud 31-07-2017, 14:04
zoef de haas
zoef de haas is offline
Je kan bij je aanvraag toch aangeven dat je per 1-8 verhuist? Als je niet vandaag aanvraagt krijg je voor augustus volgens mij niets omdat je t voor de eerste van de maand moet? Verkijk je trouwens niet op die 6-8 weken ik heb vorig jaar 6,5 maand gewacht. (Wel alles met terugwerkende kracht gekregen maar toch)
Oud 31-07-2017, 15:26
df
df is offline
Gelukt. Als men voor dit soort futiliteiten al de belastingtelefoon belt, snap ik wel dat de wachtrij zolang is
Oud 31-07-2017, 18:52
df
df is offline
Oke, en wat ze in augustus overmaken is natuurlijk voor September, dus ik moet de huur wel al tijdig ( = het is verwerkt voor 20 augustus) wijzigen via de website.

Of maak ik een denkfout?
Oud 01-08-2017, 10:55
Verwijderd
Is idd met terugwerkende kracht. Het maakt niet bijster veel uit of je tijdig wijzigt, als je maar de goede datum bij de wijziging zet (dus tot augustus 414,02 euro per maand en vanaf september 710,68 om maar twee volledig willekeurige bedragen te noemen)
Met citaat reageren
Oud 01-08-2017, 14:02
Verwijderd
De belastingfoon is echt een schande
Met citaat reageren
Oud 04-08-2017, 19:04
df
df is offline
Citaat:
De belastingfoon is echt een schande
Betaal jij in NL belasting? Dacht dat je geemigreerd was.
Oud 05-08-2017, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Betaal jij in NL belasting? Dacht dat je geemigreerd was.
nee en ja, maar ik mag de belastingfoon alsnog kut vinden
Met citaat reageren
Oud 08-08-2017, 12:26
Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Ja en ik vind het echt super irritant.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten