Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Lijkt me dat God een fout heeft gemaakt door een wezen te scheppen die keer op keer de fout in gaat. (Eerst uit het Paradijs getrapt, dan de Zondvloed, etc.)
Of heeft Hij dan een "groter" doel voor ons, dat we onszelf moeten bewijzen of verbeteren totdat we door kunnen gaan met God z'n plannen? Religie lijkt in dit opzicht een beetje als astrologie; geen snars aan tastbaar en onbetwistelijk bewijs; alles wordt achteraf verdraaid/geïnterpreteerd om z'n eigen stellingen te onderbouwen, en tegenstrijdig bewijs wordt gewoon verworpen. Heb absoluut niets tegen mensen die ervoor kiezen om te geloven (zolang ze proberen om de rest van de mensheid maar niet te indoctrineren), maar kunnen "jullie" ook denken over de mogelijkheid dat er geen god bestaat, althans niet in de christelijke zin? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 25-08-2002 om 10:36. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
God houdt denk ik niet van spectaculaire shows maar hij werkt via mensen. Als er iemand op je pad komt die je net even nodig had kan zit God er waarschijnlijk achter. Ik heb er eens een heel mooi gedicht over gelezen. Daar stond in dat de mensen wachten op een wonder. Maar God zegt: hoe kan ik liefde geven zonder jullie harten, hoe kan hij dingen doen als dat zonder óns moet. Dus niet wij, Maar God wacht op een wonder. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Want uiteindelijk vergaat niks, het veranderd van structuur. Alles ´is´. En hoe Religie, parapsychologie, metafysica of wetenschap dat ook probeert te verklaren, het zal nooit toereikend zijn.
|
![]() |
nee ik bedoelde met "stoffelijk" gewoon de verzameling dingen die wij kennen die allen interactie met elkaar kunnen hebben. als iets anders ook interactie kan hebben hoort het er ook bij; en als dat niet kan hoort het er niet bij. als iets interactie kan hebben met wat wij kennen (wat wij kennnen heb ik dan al stoffelijk genoemd) is het ook stoffelijk in mijn termen en is het ook toetsbaar; als het geen interactie kan hebben is het niet toetsbaar en noem ik het niet stoffelijk. van de ziel wordt gezegd dat het niet toetsbaar is (dus onstoffelijk) maar wel interactie kan hebben met wat ik stoffelijk noem (dus stoffelijk). dat lijkt me een tegenspraak; tenzij stoffelijk = onstoffelijk ofwel alles van hetzelfde ofwel alles stoffelijk en dus toetsbaar.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
http://www.skepsis.nl/bde-blackmore.html |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Jouw post stukje bij beetje becommentarieërd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ok wat ik geleerd heb uit mijn korte ervaringen met de bijbel en gelovigen is dit:
God is een soort toeschouwer, bijv. bij een wedstrijd Feyenoord-ajax... de spelers ( wij dus ) moeten goed doen, veel punten scoren etc etc, zodat als wij gewonnen hebben ( bijv. FEYENOORD ![]() Maar wat als we er geen zin in hebben?!...als we liever iedereen tegen zijn kuiten schoppen, en zoveel mogelijk rode en gele kaarten ontvangen komen we dus in de hel?! ![]() Wat ik dus begrepen heb is dat God perfect is, maar wij mensen de fouten maken...dus dat God er niks aan kan doen dat er oorlog uitbreekt en er honger ontstaat...wat ik me dan dus afvraag...WAT DOET HIJ DAN WEL?!...ons liefde geven?!...ons niet alleen laten voelen als wij ons alleen voelen?!...wat?!... |
![]() |
|
![]() |
Wat als "de bijbel" nou nooit geschreven was? Dan was er dus ook geen "god"! Wat zou er eigenlijk gebeuren als iemand in deze tijd een boekje zoals de "bijbel" schreef? Gaan we daar dan ook met z'n allen in geloven? Mensen geloven uit angst voor dingen die ze niet kunnen verklaren, mensen vinden het prettiger om te denken dat ze na hun dood door blijven leven in een "hiernamaals". Ik persoonlijk vind dit erg kortzichtig.
|
God is helemaal niet goed. Althans, niet voor de mens.
Iedere Christen is maar bezig met het 'goed stemmen' van God omdat er anders slechte dingen gebeuren. Voorbeelden zijn het naar de kerk gaan, de vasten, etcetera. Enig idee hoeveel stress dit oplevert bij een mens? Enig idee wat voor effecten het heeft op de menselijke psyche als hij/zij niet voluit kan leven omdat hij/zij rekening moet houden met het gunstig stemmen van een God?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb nooit gezegd dat ik openminded was over zulke dingen ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
God is verloren vornagar | 6 | 24-09-2006 13:00 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
God - oh - God Fleurop | 59 | 05-12-2005 23:24 | |
God is achterbaks, Noach de dupe frankzinnig | 27 | 24-08-2003 15:07 | |
Verhalen & Gedichten |
Als de God van God zo goed MUBA | 6 | 10-02-2003 15:10 | |
Vraagje voor de christenen: God is goed? SoulWanderer | 32 | 02-09-2002 19:49 | |
Brengt God alleen goeds?? boardbabe | 29 | 12-02-2002 14:39 |