Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2004, 11:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Er komt een nieuw boek van Pluk van de Petteflet uit: Pluk en de dieren. Zelf was ik vroeger ontzettend fan van Pluk en ben ik ook ontzettend nieuwsgierig naar dit boek. Wat vonden jullie van Pluk van de Petteflet? Wil je dit boek ook lezen of ben je het ontgroeit?
Oud 05-05-2004, 11:50
Ieke
Ieke is offline
Ik heb het boek van Pluk gekregen toen ik wat ouder was. Blijft erg leuk
Dat nieuwe boek lijkt me ook wel leuk. Maar was het niet: pluk red de dieren?
Oud 05-05-2004, 12:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ieke schreef op 05-05-2004 @ 12:50 :
Ik heb het boek van Pluk gekregen toen ik wat ouder was. Blijft erg leuk
Dat nieuwe boek lijkt me ook wel leuk. Maar was het niet: pluk red de dieren?
Sorry, het boek heet idd 'Pluk redt de dieren' ik wist dat het iets met dieren was.

Ik vond dit op het internet: http://www.buteijn.web-log.nl/index.log?date=1078700400

Citaat:
Nieuw boek van Pluk: 'Pluk redt de dieren'

Avonturen van het jongetje Pluk, uit het beroemde boek 'Pluk van de Petteflet', van Annie M.G. Schmidt, worden nieuw gebundeld en verschijnen eind april in boekvorm als 'Pluk redt de dieren'. Het gaat hier om verhalen die al eerder in het weekblad Margriet te lezen waren. De originele verhalen werden als verloren beschouwd, maar enkele jaren geleden doken ze ineens op in het huis van de onlangs overleden Fiep Westendorp, de vaste illustrator van Schmidt.

Het eerste boek was ook al een verzameling van de verschillende verhaaltjes die jaren geleden wekelijks in de Margriet werden gepubliceerd. Niet alles van die publicaties is toen gebruikt en men dacht eerst dat het materiaal verloren was gegaan, totdat Westendorp ze vond.

In het nieuwe boek, dat wederom voorzien is van Westendorps oude illustraties, ontmoet Pluk een nieuwe bewoner van de Petteflet, Spijtebijt geheten. Het jongetje Spijtebijt woont bij tante Pleeg in de flat en die tot zijn eigen spijt steeds maar weer mensen bijt. Samen met hem beleeft Pluk de meest fantastische avonturen.

Vanaf 29 april ligt het 64-pagina's tellende boek in de winkel. Van 17 tot en met 23 mei wordt er een Annie M.G. Schmidt-week georganiseerd, waarin de nieuwe Pluk-verhalen centraal staan.
Oud 05-05-2004, 12:20
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik vond pluk altijd geweldig!
kon me dood ergeren aan mevrouw helderder trouwens, maar goed.
Mijn moeder heeft het in het nieuw gekocht voor de kleinkinderen geloof ik, al zijn ze daar nog wat jong voor (weet eigenlijk niet eens waar de mijne is)
Die tweede zou ik geweldig vinden, ga het niet kopen, niet voor mezelf althans, hooguit voor mijn nichtjes, ooit.
(de oudste is helemaal idolaat van dieren!)

Charlotte
Oud 05-05-2004, 16:16
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
pluk rulezz! k heb t laatst nog gelezen toen ik nix anders te lezen had dan...
Reageren

Regels voor berichten