Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Wat ik er van weet, is zuiver de Nederlandse kant en dan nog gebrekkig. In het Nederlands worden de 'aigu' en 'grave' accenten gebruikt, meestal in buitenlandse woorden: café, déja vu. Soms echter, de 'grave' om een verschil aan te geven: Verdragend persoon, vèrdragend geschut.
'Circonflex' wordt niet meer gebruikt. Vroeger (1900-) werd het gebruikt in weêr (weder), dat soort dingen. De enige andere die ik zo gauw kan bedenken is contrôle, ik denk dat het is om die rare on ![]() Trema's (ë)worden gebruikt om klemtonen te leggen: drieëntwintig. Dit stukje off-topic helpt je denk ik niets verder, misschien wel.
||
Citaat:
maar ff ontopic: het is al eerder gezegd, het is natuurlijk voor de uitspraak en eigenlijk vind ik het helemaal niet zo erg.. als ik nu een frans woord lees weet ik hoe ik het uit moet spreken! ik moet er niet aan denken dat ik al die franse woorden die nu nog met accenttekens staan zonder die 'streepjes en dakjes' moet lezen en dan maar moet raden hoe ik ze uit moet spreken... weet je hoe moeilijk dat zou worden!!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Bijles frans geven vosje16 | 5 | 19-10-2008 18:18 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Frans of Spaans? liwei | 5 | 16-04-2008 16:24 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[Frans/Duits] Oefen teksten duivelaartje | 6 | 16-02-2005 16:46 | |
Algemene schoolzaken |