Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2003, 10:36
meisjekim
meisjekim is offline
Ik ben nu opgenomen voor borderline, depressie en automutilatie. Pas zes weken. Het is op zich wel goed voor me. Maar ik voel me de laatste paar dagen steeds slechter. Mijn verlatingsangst komt heel erg naar boven.. Zijn er misschien hier nog meer mensen die last hebben van borderline/borderline kenmerken die mij tips kunnen geven om de verlatingsangst te bestrijden?
Oud 20-04-2003, 11:47
meisjekim
meisjekim is offline
blijkbaar zit hier niemand die er ook last van heeft? jammer.
Oud 20-04-2003, 11:53
Fantôme
Fantôme is offline
meid meid,

omdat er niet gelijk gereageerd wordt, wil dat niet zeggen dat er niemand anders last van heeft.

Je bericht staat er pas net, en voor sommige is het moeilijk om het erover te hebben...

Zelf ben ik niet opgenomen en heb geen verlatingsangst. Mja, ik vind het soms moeilijk ergens weg te gaan, ben vrij emotioneel dan, maargoed... echte verlatingsangst heb ik niet.

Ik hoop dat er nog iemand die het wel herkent hierop reageert zodat servatia wat steun/hulp daaraan heeft.

Meissie, ik wens je heel veel sterkte met alles!
Het gaat je gewoon lukken!!

dikke kus! Wendy
Oud 20-04-2003, 11:54
meisjekim
meisjekim is offline
dankjewel..

kzit gewoon eventjes op het moment door te draaien.

gaat vast weer over.
Oud 20-04-2003, 11:55
The0
The0 is offline
Tuurlijk zijn er wel mensen die hier ervaring mee hebben, maar je kunt niet verwachten dat al je antwoorden binnen een uur beantwoord worden..

http://borderline.pagina.nl/
http://www.annetje.nl/
http://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/181.html

Zomaar een stapeltje links, er staat namelijk meer dan genoeg over borderline op internet (googlen op borderline)
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 12:02
Rah Digga
Rah Digga is offline
Hoi meid,

Ik ben nu 3 weken opgenomen vanwege een psychose die voortkomt uit mijn borderline persoonlijkheids stoornis.
Ik herken je verlatingsangst heel erg en ik wil je alleen maar even heel veel sterkte wensen. Je mag me altijd een privé berichtje sturen, maar het kan even duren eer je antwoord heb, aangezien ik maar korte momenten met verlof mag.
Maar als ik me zo verschrikkelijk eenzaam voel, praat ik erover met de verpleging of met een mede patiënte die ook borderline heeft. Verder ga ik sporten om afleiding te vinden. Als dat niet lukt schrijf ik mijn gevoel op in mijn dagboek. Als dat niet lukt krijg ik medicatie van de verpleging.
Veel sterkte.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 12:17
meisjekim
meisjekim is offline
Citaat:
The0 schreef op 20-04-2003 @ 12:55:
Tuurlijk zijn er wel mensen die hier ervaring mee hebben, maar je kunt niet verwachten dat al je antwoorden binnen een uur beantwoord worden..

http://borderline.pagina.nl/
http://www.annetje.nl/
http://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/181.html

Zomaar een stapeltje links, er staat namelijk meer dan genoeg over borderline op internet (googlen op borderline)
Over borderline zelf weet ik genoeg.. Zeg maar alles. Alleen gewoon om er een beetje mee om te gaan.. Toch bedankt.
Oud 20-04-2003, 12:18
meisjekim
meisjekim is offline
Citaat:
Rah Digga schreef op 20-04-2003 @ 13:02:
Hoi meid,

Ik ben nu 3 weken opgenomen vanwege een psychose die voortkomt uit mijn borderline persoonlijkheids stoornis.
Ik herken je verlatingsangst heel erg en ik wil je alleen maar even heel veel sterkte wensen. Je mag me altijd een privé berichtje sturen, maar het kan even duren eer je antwoord heb, aangezien ik maar korte momenten met verlof mag.
Maar als ik me zo verschrikkelijk eenzaam voel, praat ik erover met de verpleging of met een mede patiënte die ook borderline heeft. Verder ga ik sporten om afleiding te vinden. Als dat niet lukt schrijf ik mijn gevoel op in mijn dagboek. Als dat niet lukt krijg ik medicatie van de verpleging.
Veel sterkte.
Het probleem is dat ik nu dus op weekend ben.. Ik ga pas maandagavond terug en dan kan ik pas weer met de andere patienten praten. Alleen nu kan ik er niets aan doen en dat vind ik vrij lastig.
Oud 20-04-2003, 12:20
Rah Digga
Rah Digga is offline
Dat had ik gisteren avond ook, ben uiteindelijk zo doorgeslagen dat ik weer een paniekaanval kreeg en suicidaal werd.
Ben terug naar de kliniek gebracht en werd daar gekalmeerd en vmo ben ik naar m`n moeder gegaan waar ik nu ben. Vna slaap ik weer in de kliniek.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 12:23
meisjekim
meisjekim is offline
Citaat:
Rah Digga schreef op 20-04-2003 @ 13:20:
Dat had ik gisteren avond ook, ben uiteindelijk zo doorgeslagen dat ik weer een paniekaanval kreeg en suicidaal werd.
Ben terug naar de kliniek gebracht en werd daar gekalmeerd en vmo ben ik naar m`n moeder gegaan waar ik nu ben. Vna slaap ik weer in de kliniek.
bij ons is he tzo dat we niet zomaar terug kunnen naar de kliniek als iedereen op weekend is. Dat is wel lastig eigenlijk.
Oud 20-04-2003, 14:32
Rah Digga
Rah Digga is offline
Oh dat is wel heel lastig. Maar jij zit dan zeker in een behandel kliniek? Ik zit namelijk in een crisis/psychiatrische kliniek, dus vandaar dat ik altijd op ieder moment van de dag terug mag gaan of bellen of zo. Fijne gedachte want ik heb het nog regelmatig nodig, aangezien alleen zijn me erg slecht afgaat.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 14:45
meisjekim
meisjekim is offline
Citaat:
Rah Digga schreef op 20-04-2003 @ 15:32:
Oh dat is wel heel lastig. Maar jij zit dan zeker in een behandel kliniek? Ik zit namelijk in een crisis/psychiatrische kliniek, dus vandaar dat ik altijd op ieder moment van de dag terug mag gaan of bellen of zo. Fijne gedachte want ik heb het nog regelmatig nodig, aangezien alleen zijn me erg slecht afgaat.
Ja ik zit in een behandelkliniek.. psychotherapeutisch.. In bergen op zoom.
Oud 20-04-2003, 14:56
Rah Digga
Rah Digga is offline
Aahh de Viersprong zeker?
Ik zit in Delta
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 14:57
meisjekim
meisjekim is offline
Citaat:
Rah Digga schreef op 20-04-2003 @ 15:56:
Aahh de Viersprong zeker?
Ik zit in Delta
Yep de viersprong, jeugdafdeling.. Delta ken ik niet.. Sorry.. waar ligt Delta?
Oud 20-04-2003, 15:22
Rah Digga
Rah Digga is offline
In Rotterdam.
Check je privé
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 16:41
Kazanka
Kazanka is offline
ik ben ongeveer 6 maanden lang opgenomen geweest, nu alleen nog in deeltijdbehandeling bij dijkzigt.

Prognose enzow was gewoon depressie bij mij, maar ik voldoe zo'n beetje aan alle kenmerken van borderline. Soms gaat 't ook nog best slecht, maar werk nou best veel, daarnaast 3 dagen per week naar ziekenhuis voor deeltijdbehandeling, 2 hobbies erbij en elk weekend weg naar andere mensen. Heb weinig tijd om ff uit te rusten of veel na te gaan denken over alles en nogwat....maarjah

Ken oowk iemand die naar de Viersprong gaat, als ze door de intake-gesprekken komt en daarna nog zin heeft, ze wil studeren, maar advies was langdurige opname....
Oud 20-04-2003, 17:36
meisjekim
meisjekim is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 20-04-2003 @ 17:41:
ik ben ongeveer 6 maanden lang opgenomen geweest, nu alleen nog in deeltijdbehandeling bij dijkzigt.

Prognose enzow was gewoon depressie bij mij, maar ik voldoe zo'n beetje aan alle kenmerken van borderline. Soms gaat 't ook nog best slecht, maar werk nou best veel, daarnaast 3 dagen per week naar ziekenhuis voor deeltijdbehandeling, 2 hobbies erbij en elk weekend weg naar andere mensen. Heb weinig tijd om ff uit te rusten of veel na te gaan denken over alles en nogwat....maarjah

Ken oowk iemand die naar de Viersprong gaat, als ze door de intake-gesprekken komt en daarna nog zin heeft, ze wil studeren, maar advies was langdurige opname....
Bedankt voor je reactie.. Ik heb normaal ook altijd veel te doen, maar juist door meer met mensen om te gaan ga ik me slechter voelen. Op dit moment dan.
Gaat die vriendin van je naar de jeugdafdeling? Sowieso is bij de viersprong altijd zo dat je voor een periode van tien tot twaalf maanden opgenomen wordt.

sterkte.
Oud 20-04-2003, 19:23
Verwijderd
hee meiden!

Ik zit jullie reacties te lezen en ik hoop echt dat jullie worden geholpen/er boven op komen. Ik zelf weet denk ik niet goed wat het inhoud (ik heb alleen 'Girl, Interrupted' gezien). Ik heb wel een vriendin waarmee ik veel omga en ik heb ontdekt dat zij in zichzelf snijd, ik word er heel verdrietig van.
Ik hoopte dat misschien iemand van jullie (after all, who else could know?) mij kan vertellen hoe ik met haar om moet gaan. Mij pa (werkt op een psychatrisch ziekenhuis als pastoraal verzorger) zegt dat ze misschien borderline heeft.

Anyway, ik zal denk k nog vaak inloggen op dit topic want het houdt me erg bezig.

Ik denk aan jullie...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 19:30
meisjekim
meisjekim is offline
Citaat:
Acey schreef op 20-04-2003 @ 20:23:
hee meiden!

Ik zit jullie reacties te lezen en ik hoop echt dat jullie worden geholpen/er boven op komen. Ik zelf weet denk ik niet goed wat het inhoud (ik heb alleen 'Girl, Interrupted' gezien). Ik heb wel een vriendin waarmee ik veel omga en ik heb ontdekt dat zij in zichzelf snijd, ik word er heel verdrietig van.
Ik hoopte dat misschien iemand van jullie (after all, who else could know?) mij kan vertellen hoe ik met haar om moet gaan. Mij pa (werkt op een psychatrisch ziekenhuis als pastoraal verzorger) zegt dat ze misschien borderline heeft.

Anyway, ik zal denk k nog vaak inloggen op dit topic want het houdt me erg bezig.

Ik denk aan jullie...
Wat een lieve reactie! Dankjewel..
Ik zou je niet precies kunnen zeggen hoe je met je vriendin om moet gaan, aangezieni k niet weet hoe je vriendin in elkaar zit en hoe lang en vaak ze zich snijdt.. Maar je mag er altijd met me over praten als je wilt.. Mijn msn en email is gifkikkertje123@hotmail.com
Oud 21-04-2003, 15:48
weirdone666
weirdone666 is offline
Ik heb zelf ook Borderline en ben een aantal keren kortdurend opgenomen geweest vanwege crises.
Ik weet dus hoe ongelovelijk klote dit is, maar ik heb zelf ervaren dat er voor een groot deel uit te komen is, zelfs al is de situatie op een gegeven moment onhoudbaar.
Ik heb zelf diverse keren op de afgrond gestaan en heb me daar met veel pijn en moeite vandaan weten te krijgen.
Ik ben daar nu erg blij mee, het blijkt allemaal de moeite waard !
Heel veel sterkte en HUGS.........
Oud 21-04-2003, 16:53
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Misschien dat je ook nog iets hebt aan oude topics over borderline. Dit zijn er een aantal;

Hier moet je eerst iets naar beneden gaan, en daar staat een heel stuk over borderline.
En hier en op http://www.stichtingborderline.nl/ staat ook nog wel informatie.
Nou vroeg je niet direct om informatie, maar meer om persoonlijke tips. Die kan ik je niet geven, maar misschien dat je hier toch nog iets aan hebt.

Als je nog meer oude topics over borderline wilt vinden, moet je gewoon even bij zoeken gaan zoeken.
Oud 22-04-2003, 19:05
Verwijderd
eejz,
nja, kheb ook borderline. maar echt verlatingsangst heb ik niet. ik heb wel problemen in relaties enzo (ik praat te weinig, vooral vroeger, nu gaat het beter) en op een gegeven moment ga ik mensen ook afstoten, maar verlatingsangst is het niet.
ervaring heb ik er dus niet mee, maar ik kan me voorstellen dat het helpt om ff wat afleiding te zoeken.
btw, als je gek wordt van jezelf kan je het beste proberen niet te veel te denken. gewoon lekker wat sporten of tussen de mensen gaan zitten en lekker samen lachen.
bevalt het wel in de kliniek?? (een meisje bij mij uit de kliniek gaat binnenkort ook naar de viersprong, vandaar).
heel veel sterkte ermee!
knuf
mir
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 22:24
fruittypje
fruittypje is offline
hallo allemaal .

ik heb ook borderline.
ik ben er nu al een jaar voor opgenomen.
eerst voor 3 weken bij dijzigt(crisis) en toen daarna naar de jutter en daar zit ik nu nog steeds.
ik zou graag met jullie ik contact komen via msn mijn email is fruittypje@hotmail.com

xxxxxxx
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 08:02
Rah Digga
Rah Digga is offline
Ik zou ook graag in contact met wat "Bordie`s" willen komen, zodat we ervaringen kunnen uitwisselen.
Add me maar op complexdilemma@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 09:59
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
servatia schreef op 20-04-2003 @ 13:17:
Over borderline zelf weet ik genoeg.. Zeg maar alles. Alleen gewoon om er een beetje mee om te gaan.. Toch bedankt.
op www.annetje.nl staat ook een forum..
Oud 27-04-2003, 10:00
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Rah Digga schreef op 27-04-2003 @ 09:02:
Ik zou ook graag in contact met wat "Bordie`s" willen komen, zodat we ervaringen kunnen uitwisselen.
Add me maar op complexdilemma@hotmail.com
done
Oud 27-04-2003, 17:52
Verwijderd
fruittypje en rah digga, heb jullie beiden toegevoegd
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 18:10
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline

tja bij mij hebben ze vroeger ook borderline geconstateerd, maar dat bleek dan gelukkig niet waar te zijn.

dus weet ik niet echt wat te zeggen, alleen dat bij mij een soort van (niet-religieuze ) meditatie wel hielp.

In ieder geval heel veel sterkte meis...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 15:56
idmind
idmind is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 27-04-2003 @ 19:10:

tja bij mij hebben ze vroeger ook borderline geconstateerd, maar dat bleek dan gelukkig niet waar te zijn.

dus weet ik niet echt wat te zeggen, alleen dat bij mij een soort van (niet-religieuze ) meditatie wel hielp.

In ieder geval heel veel sterkte meis...
[offtopic]
Hey... zou je mij eens willen PM-men hoe die meditatie ging?
[ontopic]

Ik hoop meid, dat je eruit komt. Maar je mag me altijd mailen. Ik kijk vaak en geef altijd antwoord...

succes.
Oud 29-04-2003, 13:06
Rah Digga
Rah Digga is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 27-04-2003 @ 19:10:

Ik lees en hou me momenteel ook erg bezig met meditatie. Ik heb op straat ook veel last van angstaanvallen en het klinkt mss mega zweverig of zo maar als ik me dan op mijn ademhaling concentreer en in mezelf steeds herhaal:"ik hou van mezelf, ik hou van mij" dan gaat het dus over. Maar dat is meer mantra achtig. Een vriend van me die ook in delta heeft gezeten is me helemaal aan het bijscholen over meditatie, mantra`s, positieve energie, het geloven in jezelf. Ik vond het in het begin erg raar maar ik merk dat mijn woede aanvallen langzaam afvallen. Veel sporten helpt natuurlijk ook
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten