Advertentie | |
|
![]() |
|
THE NAMELESS (LOS SIN NOMBRE)
Ik heb 'm gisteren gehuurd, een aparte horror film. Door mensen (vooral kinderen) super snel van links naar rechts of omgekeerd te bewegen (wat David Koepp deed in Stir of Echoes) ontstaan er angstaanjagende beelden, maar niet alleen daarom is het eng, je ziet o.a: open gesneden baby's, een journalist die levend open wordt gesneden en een telefoontje van een dochter die haar moeder verteld dat ze niet dood is..... en een climax >> een ongelofelijke einde, net toen ik dacht dat het een standaard einde was gebeurde d'r plotseling iets wat alles is behalve standaard.... (kijk 'm alleen.......)
Laatst gewijzigd op 22-08-2002 om 17:08. |
![]() |
|
ik vond The Hole behoorlijk ziek. niet zozeer eng, maar wel ziek om te zien hoever iemand kan gaan
een tip: Niet de achterkant lezen van het doosje, verklapt namelijk iets wat je liever nog niet wil weten
|
The Shining
The Evil Dead A Nightmare on Elmstreet Halloween The Blair Witch Project The Texas Chainsaw Massacre Dat zijn er een paar... vooral de eerste en de laatste zijn erg goed.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Echt enge films... mh, ik vond Tommy-knockers behoorlijk eng, maar toen was ik elf of twaalf dus ik weet niet of dat nu nog steeds zo eng is ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
1. The Tommyknockers is grappig vergeleken met Los Sin Nombre en The Shining. 2. The Texas Chainsaw Massacre en Dario Argento's Profondo Rosso (a.k.a. Deep Red) zijn twee ranzige films maar ook zeker eng, ranzig betekent niet >> niet-eng... 3. Ik raad je aan om is een keer te praten met een psychiater want hoe kan iemand The Shining slecht of saai vinden? (bij www.de-psychiater.org kun je een afspraak maken) 4. Genoeg gedist, de rest laat ik over aan de echte horror experts (iedereen weet welke 2 personen ik bedoel) want zelf ben ik geen expert in de horror genre maar sommige dingen hoor je gewoon te weten......
Laatst gewijzigd op 22-08-2002 om 22:46. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 23-08-2002 om 11:15. |
![]() |
|
The Texas Chainsaw Massacre is niet echt ranzig. Schokkend soms, maar het is voornamelijk suggestie. Wat de film nog beter maakt.
The Shining is briljant. Telkens als je hem kijkt zie je weer nieuwe geniale vondsten van meesterregiseur Kubrick. Maar ik vraag me af of iedereen het wel over dezelfde The Shining heeft. Volgens mij denken sommige mensen dat het om de miniserie gaat.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Kubrick's The Shining is gewoon prachtig geregiseerd. Het enige nadeel is dat er niet echt een transformatie plaatsvind; Jack veranderd niet van een normaal mens in een gek, maar van een ongewapende gek in een gek met een bijl. Maar goed, dat kan ook weer positief zijn, dat ligt eraan hoe je de film opvat. In ieder geval, Stanley Kubrick's The Shining is een claustrofobisch, soms akelig eng meesterwerk dat alle andere King adaptaties overtreft.
||
Citaat:
Jaume Balaguero's LOS SIN NOMBRE is gebasseerd op het boek van Ramsey Campbell genaamd THE NAMELESS. De titel is dus een Spaanse vertaling. Het is een verhaal over het ultieme kwaad. Het speelfilmdebuut van Balaguero, die momenteel DARKNESS aan het monteren is. In October 2002, op het Sitges Festival, zal de wereldpremiere van DARKNESS plaatsvinden. Website Darkness: http://movies.fantasticfactory.com/darkness/
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Los Sin Nombre heb ik idd niet gezien, dus dat commentaar van 'ranzig maar niet eng' mag je helemaal negeren ![]() Toen ik Tommyknockers zag was ik dus elf of twaalf, toen was dat nog eng ![]() The Shining... Tja, idd, smaken verschillen. Ik heb hem meerdere keren gezien, beide versies, maar ik vind hem gewoon echt niet boeiend. Hij is... langdradig. Er zijn spannende stukken, maar het duurt gewoon te lang. (verder ben ik alleen een horror fan op boeken gebied dus ik trek me hier wel terug, ken veel te weinig ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Tis een geweldig boek, één van mijn favorieten, net als The Shining.
||
Citaat:
||
Citaat:
Waardeloos verhaal, acteerwerk, camerawerk en regie. De special effects? Van verschrikkelijk slecht tot aardig (inventief maar qua ranzigheid valt het wel mee). Maar ze hadden dan ook een laag budget. Het is zelfs geen echte anthology. Er is een papierdunne rode draad waaraan drie slechte en lang uitgewijde subplots worden gekoppeld. Eén subplot had potentie maar word totaal verkracht door alles wat er wel niet met die film mis is. Een ERG lange twee uur (en zelfs iets minder eigenlijk). Alex Chandon is de koning van de slechte moderne britse horror.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar zoals ik zei, de trailer heeft mooie diepe kleuren. Dus ik vermoed een slechte mpeg-encoding. Wat de film inhoudelijk niet goed praat. Maar daar trekt Chandon zich dan ook niets van aan.
|
Ik doelde eigenlijk meer op de film qua geheel. Aangezien CoF bij sony zit (muziek dus) lijkt het me dat je dan wel aardig wat geld binnenhaalt, en dat je dan ook wel een behoorlijke film weet te maken
![]() ![]() (Ik weet niets van de hele technische kant van film btw... ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Magnolia.
gekke film, waarnaar je na een paar dagen er nog aan moet denken. het gaat over 12 verschillende mensen die samenkomen in 1 groot climax (vond ik zelf eigenlijk niet echt) je moet er wel de tijd voor nemen, hij duurt 3 uur ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
blair witch vond ik ECHT eng. ik zat met een vriendin in de bios en ik zat echt helemaal verstijfd en zij zat echt zo van: ik vind er geen fuk aan.. ennuh silence of the lambs vonk wel eng, hannibal daartegenover vond ik lachwekkend stigmata was oowk wel scary |
![]() |
||
Citaat:
Heeft iemand toevallig al deel 2 gezien (Hypercube)? Ik wil weten of dat wat is geworden ![]()
|
HYPERCUBE (CUBE 2) : http://www.digitaljuice.com/media/cu...mov/ce_042.mov
CGI overdosis, maar het heeft potentie. Ik vrees alleen het ergste. 'There are no rules'. Volgens mij heeft wiskunde wel degelijk regels ![]()
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Engste film ooit stefan_20 | 2 | 19-03-2015 11:03 | |
Films, TV & Radio |
écht enge films? Verwijderd | 176 | 19-09-2005 12:49 | |
Films, TV & Radio |