Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2002, 14:41
m€isje
m€isje is offline
Ik wil vanaaf ff een enge film huren, maar kweenie, de films die je tegenwoordig in de videotheek kan huren zijn niet super eng, maar hebben jullie nog tips?

liever geen siencefiction of vampieren ofzo
Oud 22-08-2002, 15:08
mobie
mobie is offline
Citaat:
m€isje schreef:
Ik wil vanaaf ff een enge film huren, maar kweenie, de films die je tegenwoordig in de videotheek kan huren zijn niet super eng, maar hebben jullie nog tips?

liever geen siencefiction of vampieren ofzo
wat bedoel je?
zoiets Screams-achtig, eerder thriller, actie-thriller,...?
Oud 22-08-2002, 15:57
Tiger_Wolf
Tiger_Wolf is offline
Doe maar lekker van die oude films nog altijd beter dan die nieuwe.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 16:10
snoopy
snoopy is offline
silence of the lambs blijft een topper!
Oud 22-08-2002, 17:05
Diesel
Diesel is offline
THE NAMELESS (LOS SIN NOMBRE)

Ik heb 'm gisteren gehuurd, een aparte horror film. Door mensen (vooral kinderen) super snel van links naar rechts of omgekeerd te bewegen (wat David Koepp deed in Stir of Echoes) ontstaan er angstaanjagende beelden, maar niet alleen daarom is het eng, je ziet o.a: open gesneden baby's, een journalist die levend open wordt gesneden en een telefoontje van een dochter die haar moeder verteld dat ze niet dood is..... en een climax >> een ongelofelijke einde, net toen ik dacht dat het een standaard einde was gebeurde d'r plotseling iets wat alles is behalve standaard....

(kijk 'm alleen.......)

Laatst gewijzigd op 22-08-2002 om 17:08.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 17:21
Carn
Carn is offline
ik vond The Hole behoorlijk ziek. niet zozeer eng, maar wel ziek om te zien hoever iemand kan gaan

een tip: Niet de achterkant lezen van het doosje, verklapt namelijk iets wat je liever nog niet wil weten
Oud 22-08-2002, 19:04
Uice
Uice is offline
The Shining
The Evil Dead
A Nightmare on Elmstreet
Halloween
The Blair Witch Project
The Texas Chainsaw Massacre

Dat zijn er een paar... vooral de eerste en de laatste zijn erg goed.
Oud 22-08-2002, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Diesel schreef:

Ik heb 'm gisteren gehuurd, een aparte horror film. Door mensen (vooral kinderen) super snel van links naar rechts of omgekeerd te bewegen (wat David Koepp deed in Stir of Echoes) ontstaan er angstaanjagende beelden, maar niet alleen daarom is het eng, je ziet o.a: open gesneden baby's, een journalist die levend open wordt gesneden en een telefoontje van een dochter die haar moeder verteld dat ze niet dood is..... en een climax >> een ongelofelijke einde, net toen ik dacht dat het een standaard einde was gebeurde d'r plotseling iets wat alles is behalve standaard....

(kijk 'm alleen.......)
Dat is ranzig, niet eng.

Echt enge films... mh, ik vond Tommy-knockers behoorlijk eng, maar toen was ik elf of twaalf dus ik weet niet of dat nu nog steeds zo eng is
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef:
The Shining
The Evil Dead
A Nightmare on Elmstreet
Halloween
The Blair Witch Project

Dat zijn er een paar... vooral de eerste en de laatste zijn erg goed.
The Shining is eng in het begin. Maar hij duurt zo lang dat hij ontzettend saai wordt....
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 19:46
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
AMSTERDAMMED die is echt eng maar tis gloof ik wel al een oude film en ik hoop niet dat je in Amsterdam woont want dan durf je niet meer over straat
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 20:06
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Juice schreef:
The Shining
The Evil Dead
A Nightmare on Elmstreet
Halloween
The Blair Witch Project

Deze idd ja. Ook nog Ring, Pet Sematary en The Omen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 21:08
Rhinus
Rhinus is offline
Ik heb maar van 1 film ooit nachtmerries gehad. Dus probeer die eens: "Willow" . Ik was nog jong..

Citaat:
Juice schreef:
The Evil Dead
Ja, want die is eng .
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 22:37
Wahan_Metan
Wahan_Metan is offline
The Others!! Die vond ik best eng....ennu Candyman.....Sometimes they come back (beetje oud)...IT...blijft altijd een enge film...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 22:41
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Dat is ranzig, niet eng.
Echt enge films... mh, ik vond Tommy-knockers behoorlijk eng

Ranzig niet eng? Heb je 'm wel gezien? Ik ga eigenlijk niet in discussie met mensen die niets weten over de horror-genre maar ik kan het niet laten.

1. The Tommyknockers is grappig vergeleken met Los Sin Nombre en The Shining.
2. The Texas Chainsaw Massacre en Dario Argento's Profondo Rosso (a.k.a. Deep Red) zijn twee ranzige films maar ook zeker eng, ranzig betekent niet >> niet-eng...
3. Ik raad je aan om is een keer te praten met een psychiater want hoe kan iemand The Shining slecht of saai vinden? (bij www.de-psychiater.org kun je een afspraak maken)
4. Genoeg gedist, de rest laat ik over aan de echte horror experts (iedereen weet welke 2 personen ik bedoel) want zelf ben ik geen expert in de horror genre maar sommige dingen hoor je gewoon te weten......

Laatst gewijzigd op 22-08-2002 om 22:46.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 22:47
Wahan_Metan
Wahan_Metan is offline
Citaat:
Diesel schreef:

13. Ik raad je aan om is een keer te praten met een psychiater want hoe kan iemand The Shining slecht of saai vinden?
The Shining is een f*cking langdraadige film....of jahh de 2e versie dan...1e met Jack & die Muisekop is wel beetje eng...maar er zijn toch wel betere films van Stephen King.....-> IT!!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 22:49
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Wahan_Metan schreef:

The Shining is een f*cking langdraadige film....of jahh de 2e versie dan...1e met Jack & die Muisekop is wel beetje eng...maar er zijn toch wel betere films van Stephen King.....-> IT!!
Hier kan ik gewoon niet tegen. IT beter dan THE SHINING? Ik ga niet in discussie, ik laat het over aan iemand anders....
Oud 23-08-2002, 09:26
Wahan_Metan
Wahan_Metan is offline
Citaat:
Diesel schreef:

Hier kan ik gewoon niet tegen. IT beter dan THE SHINING? Ik ga niet in discussie, ik laat het over aan iemand anders....
Tja sorry ik vind IT toch beter....
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 10:30
stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
Wahan_Metan schreef:
Candyman.....
*bibber*
Oud 23-08-2002, 10:31
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Wahan_Metan schreef:

En 'The Omen' bestaat uit 6, jawel, 6 delen! Dan valt the Shining echt wel mee hoor. Daarbij, het verhaal van the Omen wordt gigantisch uitgesmeerd over die zes delen, dus qua spanning is ie ook wat minder. IT is idd wel goed, maar the Silence of the Lambs is echt wel beter, Hannibal is ook heel goed, net wat ranziger dan TSOTL maar qua verhaal wat minder. Het is maar net waar je voor kiest. The Exorcist vond ik zelf qua niveau wel heel goed, maar in de bios is ie altijd nog beter dan op video.

Laatst gewijzigd op 23-08-2002 om 11:15.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 10:48
Uice
Uice is offline
The Texas Chainsaw Massacre is niet echt ranzig. Schokkend soms, maar het is voornamelijk suggestie. Wat de film nog beter maakt.

The Shining is briljant. Telkens als je hem kijkt zie je weer nieuwe geniale vondsten van meesterregiseur Kubrick.
Maar ik vraag me af of iedereen het wel over dezelfde The Shining heeft. Volgens mij denken sommige mensen dat het om de miniserie gaat.
Oud 23-08-2002, 15:32
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Diesel schreef:

3. Ik raad je aan om is een keer te praten met een psychiater want hoe kan iemand The Shining slecht of saai vinden?
De Psyche van een mens is onbegrijpelijk en meningen verschillen gelukkig
Oud 23-08-2002, 17:46
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
Diesel schreef:

(kijk 'm alleen.......)
is dat net als faces of death, of echt geacteerd?
Oud 23-08-2002, 17:55
Uice
Uice is offline
Citaat:
Wahan_Metan schreef:

Stephen King's It heeft een enge clown, maar verder is er weinig spanning.
Kubrick's The Shining is gewoon prachtig geregiseerd. Het enige nadeel is dat er niet echt een transformatie plaatsvind; Jack veranderd niet van een normaal mens in een gek, maar van een ongewapende gek in een gek met een bijl. Maar goed, dat kan ook weer positief zijn, dat ligt eraan hoe je de film opvat.
In ieder geval, Stanley Kubrick's The Shining is een claustrofobisch, soms akelig eng meesterwerk dat alle andere King adaptaties overtreft.
Oud 23-08-2002, 19:02
legatus
legatus is offline
Citaat:
is dat net als faces of death, of echt geacteerd?
Gewoon een steengoeie horrorfilm.

Jaume Balaguero's LOS SIN NOMBRE is gebasseerd op het boek van Ramsey Campbell genaamd THE NAMELESS. De titel is dus een Spaanse vertaling. Het is een verhaal over het ultieme kwaad. Het speelfilmdebuut van Balaguero, die momenteel DARKNESS aan het monteren is. In October 2002, op het Sitges Festival, zal de wereldpremiere van DARKNESS plaatsvinden.

Website Darkness: http://movies.fantasticfactory.com/darkness/
Oud 23-08-2002, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Diesel schreef:

Ranzig niet eng? Heb je 'm wel gezien? Ik ga eigenlijk niet in discussie met mensen die niets weten over de horror-genre maar ik kan het niet laten.

1. The Tommyknockers is grappig vergeleken met Los Sin Nombre en The Shining.
2. The Texas Chainsaw Massacre en Dario Argento's Profondo Rosso (a.k.a. Deep Red) zijn twee ranzige films maar ook zeker eng, ranzig betekent niet >> niet-eng...
3. Ik raad je aan om is een keer te praten met een psychiater want hoe kan iemand The Shining slecht of saai vinden? (bij www.de-psychiater.org kun je een afspraak maken)
4. Genoeg gedist, de rest laat ik over aan de echte horror experts (iedereen weet welke 2 personen ik bedoel) want zelf ben ik geen expert in de horror genre maar sommige dingen hoor je gewoon te weten......
Eheheheh, sorry, verkeerd gelezen Ik meende toch zeker Hellraiser ergens hebben zien staan... *besluit niet meer twee verschillende dingen tegelijk te lezen, krijg je vreemde reacties van*
Los Sin Nombre heb ik idd niet gezien, dus dat commentaar van 'ranzig maar niet eng' mag je helemaal negeren Hellraiser is namelijk WEL ranzig en niet eng, maar dat heb ik dus in het verkeerde scherm gequote...

Toen ik Tommyknockers zag was ik dus elf of twaalf, toen was dat nog eng (ok, het eind niet, dat was weer lame. Het begin)

The Shining... Tja, idd, smaken verschillen. Ik heb hem meerdere keren gezien, beide versies, maar ik vind hem gewoon echt niet boeiend. Hij is... langdradig. Er zijn spannende stukken, maar het duurt gewoon te lang.

(verder ben ik alleen een horror fan op boeken gebied dus ik trek me hier wel terug, ken veel te weinig )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2002, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Wahan_Metan schreef:

Tja sorry ik vind IT toch beter....
IT the movie is ook niet bijzonder. Het boek echter is zoooo veel beter dan 'de gloed'
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 21:33
Wahan_Metan
Wahan_Metan is offline
Citaat:
Morgan schreef:

IT the movie is ook niet bijzonder. Het boek echter is zoooo veel beter dan 'de gloed'
Oh een keer lezen dan
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 22:15
Verwijderd
arachnafobia... kvond em doodeng toen ik em voor het eerst zag, is ondertussen ook al een jaar of 5 geleden, maar tog
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Wahan_Metan schreef:

Oh een keer lezen dan
Niet gelezen? Er gaat een wereld voor je open!! Allemaal ranzige dingen die ze eruit hebben gelaten
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 22:54
Uice
Uice is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Niet gelezen? Er gaat een wereld voor je open!! Allemaal ranzige dingen die ze eruit hebben gelaten
Rottende zwervers, half opgevroten homo's...
Tis een geweldig boek, één van mijn favorieten, net als The Shining.
Oud 24-08-2002, 13:12
Hukkie
Hukkie is offline
Cradle of Fear schijnt ook heel ranzig te zijn, maar dat hadden we op zich wel enigzins kunnen verwachten...
Oud 24-08-2002, 13:34
hybrid_b
hybrid_b is offline
Helraiser (als je een wat oudere film wilt)
ook veel bloed en vleeshaken en dat soort shit (zijn geloof ik een stuk of 5 delen van
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 15:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Cradle of Fear schijnt ook heel ranzig te zijn, maar dat hadden we op zich wel enigzins kunnen verwachten...
Met Dani Filth van Cradle of Filth.
Oud 24-08-2002, 17:07
legatus
legatus is offline
Citaat:
De DVD was van waardeloze kwaliteit. De trailers hadden diepe kleuren maar de film zelf leek slecht gecomprimeerd: fletse kleuren en blokkerige beelden.

Waardeloos verhaal, acteerwerk, camerawerk en regie. De special effects? Van verschrikkelijk slecht tot aardig (inventief maar qua ranzigheid valt het wel mee). Maar ze hadden dan ook een laag budget.

Het is zelfs geen echte anthology. Er is een papierdunne rode draad waaraan drie slechte en lang uitgewijde subplots worden gekoppeld. Eén subplot had potentie maar word totaal verkracht door alles wat er wel niet met die film mis is. Een ERG lange twee uur (en zelfs iets minder eigenlijk).

Alex Chandon is de koning van de slechte moderne britse horror.
Oud 24-08-2002, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef:

Rottende zwervers, half opgevroten homo's...
Tis een geweldig boek, één van mijn favorieten, net als The Shining.
jupjup, ook een grote favoriet van mij
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 19:48
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Juice schreef:

Met Dani Filth van Cradle of Filth.
Ja, die heeft dr ook wel een hoofd voor (positief bedoeld natuurlijk)

Citaat:
legatus schreef:

De DVD was van waardeloze kwaliteit. De trailers hadden diepe kleuren maar de film zelf leek slecht gecomprimeerd: fletse kleuren en blokkerige beelden.

Waardeloos verhaal, acteerwerk, camerawerk en regie. De special effects? Van verschrikkelijk slecht tot aardig (inventief maar qua ranzigheid valt het wel mee). Maar ze hadden dan ook een laag budget.

Het is zelfs geen echte anthology. Er is een papierdunne rode draad waaraan drie slechte en lang uitgewijde subplots worden gekoppeld. Eén subplot had potentie maar word totaal verkracht door alles wat er wel niet met die film mis is. Een ERG lange twee uur (en zelfs iets minder eigenlijk).

Suckt het echt zo erg..?! Je zou toch denken dat ze zich met hun Sony-budget (en dan een low-budgetfilm maken, schandalig! Wel coole site though) wel wat beters konden veroorloven dan crappy kwaliteit. Hmmm... valt me van ze tegen. Kmoet het natuurlijk wel even met eigen ogen zien *is stiekem wel heel benieuwd*
Oud 24-08-2002, 20:21
legatus
legatus is offline
Citaat:
Sony-budget
CANON-budget: CANON XL-1 om precies te zijn en die kan bij goede belichting een prachtig plaatje schieten. BLAUW BLAUW zag er toch ook erg goed uit. Sommigen dachten dat het 16mm was! HARDCORE POISONED EYES was bijvoorbeeld ook geen juweeltje op technisch niveau maar leverde wel een angstig sfeertje en een goed verhaal.

Maar zoals ik zei, de trailer heeft mooie diepe kleuren. Dus ik vermoed een slechte mpeg-encoding. Wat de film inhoudelijk niet goed praat. Maar daar trekt Chandon zich dan ook niets van aan.
Oud 24-08-2002, 21:02
Hukkie
Hukkie is offline
Ik doelde eigenlijk meer op de film qua geheel. Aangezien CoF bij sony zit (muziek dus) lijkt het me dat je dan wel aardig wat geld binnenhaalt, en dat je dan ook wel een behoorlijke film weet te maken dani zei dat ze dat wel in de clips zouden gaan steken, 'voor de fans' (voor zover we daar een bepaald publiek onder kunnen verstaan) en een achterlijke film lijkt me dan geen goede promo. Blijf toch benieuwd

(Ik weet niets van de hele technische kant van film btw... )
Oud 25-08-2002, 03:15
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
legatus schreef:

Klinkt goed .
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 15:30
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Magnolia.
gekke film, waarnaar je na een paar dagen er nog aan moet denken.
het gaat over 12 verschillende mensen die samenkomen in 1 groot climax (vond ik zelf eigenlijk niet echt)
je moet er wel de tijd voor nemen, hij duurt 3 uur
Oud 25-08-2002, 15:52
legatus
legatus is offline
Citaat:
Wat maantje tuurt ECHT ENG vindt:
Magnolia.
gekke film, waarnaar je na een paar dagen er nog aan moet denken.
het gaat over 12 verschillende mensen die samenkomen in 1 groot climax (vond ik zelf eigenlijk niet echt)
je moet er wel de tijd voor nemen, hij duurt 3 uur
Ik wou wat gaan zeggen... laat maar...
Oud 25-08-2002, 20:58
Verwijderd
Cube vond ik wel beknellend her en der; alsmede een paar andere films die hier genoemd werden.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:03
Rioto
Citaat:
Dobermann schreef:
Cube vond ik wel beknellend her en der; alsmede een paar andere films die hier genoemd werden.
CUBE HEEEEEEERST
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 22:02
konflict
konflict is offline
blair witch project, cube

er zijn vast wel engere maar daar kom ik nu niet op.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 22:24
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Carn schreef:
ik vond The Hole behoorlijk ziek. niet zozeer eng, maar wel ziek om te zien hoever iemand kan gaan

een tip: Niet de achterkant lezen van het doosje, verklapt namelijk iets wat je liever nog niet wil weten
jah die film is idd best ziek..maar wel gaaf
blair witch vond ik ECHT eng. ik zat met een vriendin in de bios en ik zat echt helemaal verstijfd en zij zat echt zo van: ik vind er geen fuk aan..
ennuh silence of the lambs vonk wel eng, hannibal daartegenover vond ik lachwekkend
stigmata was oowk wel scary
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 00:13
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Ik heb de Cube op DVD gekocht, super film.
Heeft iemand toevallig al deel 2 gezien (Hypercube)? Ik wil weten of dat wat is geworden
Oud 26-08-2002, 12:38
Rollie
Rollie is offline
Als je echt een zieke film wilt zien moet je Henry: portrait of a serial killer huren is echt sick
Oud 26-08-2002, 12:39
legatus
legatus is offline
HYPERCUBE (CUBE 2) : http://www.digitaljuice.com/media/cu...mov/ce_042.mov

CGI overdosis, maar het heeft potentie. Ik vrees alleen het ergste.

'There are no rules'. Volgens mij heeft wiskunde wel degelijk regels .
Oud 26-08-2002, 18:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
Rollie schreef:
Als je echt een zieke film wilt zien moet je Henry: portrait of a serial killer huren is echt sick
Sterke serie moordenaar film, niet zo ziek als bijv. Wes Craven's debuut Last House On The Left. Behoorlijk disturbing.
Oud 27-08-2002, 14:06
notorious ikke
notorious ikke is offline
blair witch
jeepers creepers
ehmz...
tsjaah
Reageren

Regels voor berichten