Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Als hij over een week nog steeds niet het buskruit heeft uitgevonden, ofzo, dan kun je 'ns overwegen om abuse@isp te mailen (met logs incl. tijden uiteraard, anders kunnen ze er niks mee)
Portscannen is in Nederland trouwens legaal.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het portscannen an sich, wat ik geregeld doe om de veiligheid van mijn eigen servers en soms ook die van anderen te controleren, lijkt me niet strafbaar. Het is vooral handig om firewall configuraties te testen. Maar goed, ik begrijp niet waarom je herhaaldelijk wordt gescand; daar heeft diegene namelijk helemaal niets aan. Laatst gewijzigd op 17-08-2002 om 06:57. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Aangezien mijn moeder mijn kleur ogen ook wel weet, is mijn moeder dus een potentiele hacker. OMFG, ik bel de politie voor mijn moeder mijn email gaat hacken. ![]()
||
Citaat:
Als ik wat Hack op mijn 68040 workstation in assembly heb ik geen enkel contact met 'n site gehad :>
||
Citaat:
het belangrijkste hulpmiddel voor hackers is de goedgelovigheid van mensen, en de makkelijkste manier om te hacken is nog steeds om gewoon om de passwords te vragen!
|
![]() |
McMotion e.a:
http://www.tuxedo.org/~esr/faqs/hacker-howto.html http://www.plethora.net/~seebs/faqs/hacker.html
|
neuj ga ik niet doorlezen
![]() ik hou als definitie aan dat een hacker iemand is die technologie op een manier gebruikt waarvoor hij niet is bedoeld maar dat wil ZEKER niet zeggen dat het sociale/psychologische aspect niet belangrijk is
|
![]() |
McMotion, het gaat er om dat meneer Van Dale de term verkeerd heeft opgenomen in het woordenboek. Het Amerikaanse woordeboek heeft de term wel goed opgenomen. Een hacker breekt niet, een hacker maakt. En wel op creatieve wijze. Het hoeft niet eens persee met technologie te maken te hebben.
De media en een flinke zooi andere idioten zien niet in wat wel een hacker is. Wel een van de term 'kernelhacker' gehoord? Zijn dat lui die (expres) backdoors in kernels programmeren? En dan heb ik 't niet over programmeerfoutjes. Heb je een programmeur wel 'ns horen zeggen "i've made this hack for program a version b.c" of iets dergelijks of de term "vB hacks". Want een cd. Wat is dat nou? Nou, dat is een condoom. Kan mij wat schelen dat iedereen het compact disc noemt en dat het dat volgens het woordenboek is, ik trek me er geen hol van aan. Een cd is een condoom en als ik het over cd's heb heb ik het dus niet over compact discs. Ik bedoel je kunt wel met een complete eigen taal komen met allerlei vage begrippen en bedoelingen en dat is heel leuk, vooral bij schrijvers met Van Koten en De Bie maar 't schiet niet zo op... hoewel die 2 afaik. niet de taal hebben verkracht, alleen nieuwe begrippen ed. toegevoegd. Kijk, dat vind ik nou ethisch!
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hotmail kon je al vaker 'kraken' .. in het verleden bijvoorbeeld door mailtjes naar iemand te sturen met JavaScript code in het Subject, die de session-cookies inlas. Gevolg was dat je eenvoudig aan iemand's wachtwoord kon komen. Maar ach, dat probleem hebben ze inmiddels verholpen. Toen kwam later iemand op het idee de authenticatie te omzeilen door direct te communiceren met de mailserver, in plaats via MS Passport te gaan. Probleem was dat Microsoft zich concentreerde op de veiligheid van hun Passport service, maar de achterliggende servers nog steeds dezelfde (lekke) programmatuur draaiden. Inmiddels zijn die ook allemaal upgedate. Pff, zo kwamen er al vaker 'leuke' dingen voor. Hotmail 'kraken' heeft dus weinig met raden te maken. WTF heb je eraan om iemand's mail te lezen als diegene weet dat jij deze leest? De truc is juist onopgemerkt dingen te doen. Daarnaast is Hotmail 'kraken' gewoon lame. Mensen die me blijven verbazen, zijn jongens die een server als mp3.com binnendringen en dan een mailtje naar de Admin sturen met de uitleg hoe deze zijn server beter kan beveiligen, of welke service verouderd / lek is op zijn systeem .. en dan op het einde zijn mailtje ironisch afsluit met 'kusjes' of 'knuf' ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() en mensen die iemand cracken en dan niet zeggen hoe, maar gaan fucken. dat zijn crackers, vind ik |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Om een scriptkiddie of cracker hacker te noemen, dat vinden ze wel best. Dat is een compliment. Maar tegelijkertijd beledig je ook een andere groep ermee. Citaat:
![]() Die lui die Mp3.com opdie manier kraken gebruiken a) andermans 0days b) hun eigen 0days c) configuratiefouten. Want patchen zullen die lui vast wel doen bij mp3.com.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Afaik was mp3.com te kraken middels memory overwrites in PERL scripts. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
En 0days zijn in dit geval geen warez. Jaja, late reactie, ben meer dan een week pleite geweest.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() dat was de vraag ![]() anyway... dat de term hacker verkracht is weten we ondertussen wel.. en dat een hacker geen kwade bedoelingen heeft weten we ook wel... maar vertel het die domme scriptkiddies en domme hotmail "hackers" maar eens dat zer geen hacker zijn maar domweg een stel randdebielen.. ennu dystopie.. je verhaal over cds ownt ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Sectorwerkstuk Hulp!! Jannetje19 | 4 | 12-02-2014 07:50 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Betoog OV chipkaart BC13 | 6 | 03-12-2010 15:27 | |