Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2002, 09:58
Captain
Captain is offline
Hallo mensuh,

Eerst even de situatieschets: Mijn computer heeft internet via de kabel en fungeert tegelijkertijd als server voor ons thuisnetwerk. Daaraan zitten twee clients: de computer van mijn ouders (client 1) en af en toe een laptop (client 2). Client 1 en 2 hebben internet delen via de server, waarop ik natuurlijk zelf ook werk.

Het probleem: als ik op mijn computer - de server dus - aan het werk ben, dan krijgt client 1 problemen. Als ik bijvoorbeeld aan een website bouw, mail ophaal of zit te msnnen, dan zou het zomaar kunnen dat op client 1 Outlook, Excel, Word en MSN vastlopen. Ook programma's die niets met internetverbinding te maken hebben lijken dus netwerkbelastend, want als de server niet gebruikt wordt, is er niets aan de hand op de client.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan worden opgelost? De oplossing "neem een netwerkservertje" is financieel even niet mogelijk, dus ik zou graag een oplossing vinden die met de huidige middelen is te bewerkstelligen.

Groeten,
Captain
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2002, 12:50
Verwijderd
Euh, als jij op de éne PC in je LAN werkt, crashed de ander?

Lijkt me niet dat dit met 't LAN te maken heeft of whatsoever. Nog nooit van gehoord, i.i.g.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 14:56
Steefjuh!!
Steefjuh!! is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Euh, als jij op de éne PC in je LAN werkt, crashed de ander?

Lijkt me niet dat dit met 't LAN te maken heeft of whatsoever. Nog nooit van gehoord, i.i.g.
Dit lijkt mij ook, het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat omdat je op de server bezig bent een andere computer bezig bent... de server gebruikt nix van het geheugen of de processor van een client... Ligt het niet gewoon aan de client?

Probeer eens de client opnieuw te installeren (formatje e.d) als het dan nog is.... dan zou ik het ook niet weten..
Oud 29-08-2002, 15:16
Captain
Captain is offline
Ik heb trouwens Windows XP Professional en ik vraag me af of het (zonder extra software!!) mogelijk is om de prioriteit van internet/netwerkverkeer te regelen. Want ik weet niet precies hoe het nu zit met internetverkeer...krijgt er iemand voorrang m.b.t. internet, wat is de invloed op internetverkeer als de ene computer sneller is qua processor dan de ander (server is in dit geval sneller)...

Grt,
Captain
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 16:05
Steefjuh!!
Steefjuh!! is offline
Citaat:
Captain schreef:
Ik heb trouwens Windows XP Professional en ik vraag me af of het (zonder extra software!!) mogelijk is om de prioriteit van internet/netwerkverkeer te regelen. Want ik weet niet precies hoe het nu zit met internetverkeer...krijgt er iemand voorrang m.b.t. internet, wat is de invloed op internetverkeer als de ene computer sneller is qua processor dan de ander (server is in dit geval sneller)...

Grt,
Captain
Ik heb precies hetzelfde thuis... winxp op de server (p3 866) en 1 client (p1 200) ik download op allebei de pc bijna even snel, iets sneller op de server, maar dat komt omdat deze gewoon beter is.
Er is voor zover ik weet geen prioriteit wat betreft netwerkverkeer...
Oud 29-08-2002, 23:32
Captain
Captain is offline
Op de client draaien de volgende programma's

- Gator
- WinMX
- Outlook Express
- MSN Messenger
- Internet Explorer
- Excel
- AVG AntiVirus

Op de Server draaien:

- MSN Messenger
- Outlook 2000
- Internet Explorer
- AVG AntiVirus
- Corel PhotoPaint
- DreamWeaver 4

Zouden hier nou problemen door kunnen komen? Ik snap het nog steeds niet... ik weet redelijk wat van computers, maar dit gaat mijn pet te boven
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 00:32
Verwijderd
Citaat:
Captain schreef:
Zouden hier nou problemen door kunnen komen? Ik snap het nog steeds niet... ik weet redelijk wat van computers, maar dit gaat mijn pet te boven
Nee. Kijk eens of je client ook crashed wanneer je 't LAN afkoppelt. En dan bedoel ik uitvoerig testen, niet 2 minuutjes in Excel knoeien.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 00:36
Captain
Captain is offline
Als de server niet actief is in de vorm van computergebruik (en dus alleen maar draait voor internetdoorgifte) dan zijn er nauwelijks problemen op de client.

Grt,
Captain
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 07:34
WolterB
WolterB is offline
probeer eerst Gator te deïnstalleren
Oud 30-08-2002, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Captain schreef:
Als de server niet actief is in de vorm van computergebruik (en dus alleen maar draait voor internetdoorgifte) dan zijn er nauwelijks problemen op de client.

Grt,
Captain
Dat is geen relevant iets. Ik zei dat je eens moest gaan testen met 't LAN afgekoppeld. En serieus testen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten