Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2002, 15:51
MrD
MrD is offline
Hallow mensen,

Vorige week ben ik begonnen aan de opleiding ICT in hardewijk.
Het leek me allemaal heel leuk enzo om met computers te werken, dus heb ik ook tegen me vader gezegt dat ik er vol voor ging om het 1e jaar te halen.. want in het eerste jaar valt omgeveer 40 50% af... Maar hoe meer de week vordere hoe minder zin ik er in kreeg. Onze mentor vertelde ook dat sommige er gewoon mee ophielden enzo... en ik weer de heletijd denken van dat ga ik ook doen enzo.

Eerst had ik me eigenlijk ingeschreven voor een andere opleiding, omdat dat me 1e keus was. Maar ik werd afkeurd ( vanwege astma ) en wat ik toen ook leuk vond is dus met computers werken.. daarom ICT.
Maar ik voel me er eigenlijk niet thuis en heb er heel weinig zin in... Maar hoe ga ik dit in GODSNAAM aan me vader enzo vertellen., want ook daarin is me vader heel streng, dus daar kan ik fikse preken enzo mee verwachten..
Heefu iemand ook dit soort dingen gehad ofzo.. Want HELP ME, ik weet echt niet wat ik er mee moet doen...

Maar wat moet ik dan dus doen, als ik echt er mee stop.. kan je werken ofzo?? of... ?!

Greetz MrD
Oud 08-09-2002, 15:59
Verwijderd
kijk, als ik jou was, zou ik het gewoon nog een tijdje proberen, het even aanzien enzo. in het begin is het namelijk misschien een vrij grote overgang, zo naar een andere opleiding. probeer er dus aan te wennen, en zie het even aan..

wanneer je na een tijdje denkt dat het nog steeds niets voor je is, en het je echt tegen staat... tja, dan voorzichtig je vader verwittigen ne... maar ja, hoe? hmm... probeer hem de komende tijd wat stille hints te geven, dat je het eigenlijk niet zo leuk vindt enzo... dan is de klap dat je ermee wil ophouden minder hard he...

maar ja, eerst dus nog even he aanzien ne..

(sorry trouwens dat is misschien raar typ -> gekneusde arm, ne)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 16:47
Verwijderd
Tja, kijk het idd even aan. Je kunt ook over een maand of 2 beslissen om op te stappen. Wie weet vind je het wel geweldig
Natuurlijk kun je gaan werken als de opleiding je niet bevalt, waarom zou dat niet kunnen?!?

PS: Andijvie: gekneusde arm? Hoe is dat zo gekomen???
[edit]Heb het al gelezen...[/edit]

Laatst gewijzigd op 08-09-2002 om 17:01.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 18:05
alpha
alpha is offline
Als je je niet fijn voelt in een opleiding moet je zeker niet blijven omdat je je vader vertelt hebt dat je het zal halen. Dan zal het alleen maar slechter met je gaan en nu kun je er nog mee stoppen zonder al te veel schade.

Daarnaast: je hebt het geprobeert, je kunt later niet zeggen, misschien had de ICT me wel heel leuk geleken.

Maar heb je nou al een beetje les gehad dan? Zo niet, zal ik nog wel even blijven totdat je zeker weet dat dit niet 'je roeping' is.
Oud 08-09-2002, 18:16
PV
PV is offline
Als je heel snel stopt kan je misschien nog overstappen naar een andere studie.. 'k dacht dat dat wel kon. Maar ik zou toch ook eerst even wachten, in een paar dagen krijg je nog niet echt een goed beeld van een studie
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 18:32
Fiesta Flash
Fiesta Flash is offline
HOI HOI

Ik had deze week dus precies hetzelfde en ik dnk niet dat ik een goede oplossing heb, maar ik wil ff laten weten dat je niet alleen bent
Ik was vorige week met goede hoop aan de studie rechten begonnen, ik wil het al jaren.
Maar mijn ouders zijn gescheiden dus studeren is voor mij een beetje duur, mijn moeder was zo lief om het collegegeld te betalen en mijn vader had mijn boeken totaal 250 euro voor alleen het eerste trimester betaald.

Enfin... de studie was vreselijk...saai, duf, veel stof, moeilijk, akelige mensen (is niet eens het ergste).. mar uiteindelijk heb ik het toch afegelopen woensdag tegen mijn ouders gezegd, nadat ik helemaal overstur was en het echt niet meer zag zitten.. op een een of andere manier vonden ze het ok en donderdag was het voor mij de laatste mogelijkheid om te wisselen van studie, nu begin ik met media en cultuur en ik vind het nu al hartstikke leuk, dus ik zou niet te lang wachten als ik jou was, ik kon nog zonder porblemen wisselen alleen deze boeken moest ik zlef betalen..das minder maar logisch natuurlijk...
veel succes en wacht niet te lang, of ga ervoor en haal in 1 jaar je propedeuse en stop dan ermee....
Oud 08-09-2002, 20:23
MrD
MrD is offline
maar hoe heb jij het tegen je ouders verteld? want dat vind ik ook heel moeilijk om te doen.
Bedankt in ieder geval!,

Daan
Reageren

Regels voor berichten