Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2002, 21:30
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Zijn er hier mensen die (gaan) studeren in Zwolle? (bij voorkeur Journalistiek) Ik ga daar namelijk dit jaar heen en eigk stond die opleiding daar me altijd een beetje tegen omdat ik niks met die stad heb. Ik ben er 1x geweest en in mijn ogen was het er saai, dorp-achtig en in de middle of nowhere.. Uiteindelijk heb ik besloten om tóch voor de studie te kiezen en niet voor de stad, maar wat ik nou wou weten is.. Valt dat nou mee, of klopt dat beeld? En hoe is het studentenleven daar?

En dan voor diegenen die er journalistiek studeren (of die journalistiek studeren in Tilburg, Utrecht of Ede), ik ben wel naar de open dag geweest en alles, maar hoe bevalt de studie nou écht? Op Open Dagen hoor je alleen maar positieve dingen, dat is altijd en overal zo. Maar ik wil dus ervaringen weten. Valt het mee? Valt het tegen? En waaruit bestaat je lesweek nou? Hoeveel uur heb je les, zijn dat hoorcolleges of ben je echt actief bezig? Ik wil gewoon een beeld hebben van wat ik kan verwachten.

Alvast bedankt!!!!!
Oud 15-08-2002, 21:36
alpha
alpha is offline
Zwolle dorpachtig?!?! Waar kom jij zelf vandaan dan? Dat wil ik dan wel eens weten!
Ik ga misschien het jaar na komend jaar journalistiek studeren in, inderdaad, zwolle. Mij lijkt het hardstikke leuk en ik vind Zwolle overigens een hele leuke stad! Okay, ik ga liever naar Groningen winkelen ofzo maya.
Oud 15-08-2002, 21:38
Jules
Jules is offline
Ik ga dat doen!

Ga je naar de intro van Waltertje..?

Zwolle vind ik btw best een leuke stad, voor iedereen wel wat te vinden kwa winkels en cafeetjes enzo .. best leuk dus
Oud 15-08-2002, 22:22
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Sooz schreef:
Ik ga dat doen!

Ga je naar de intro van Waltertje..?

Zwolle vind ik btw best een leuke stad, voor iedereen wel wat te vinden kwa winkels en cafeetjes enzo .. best leuk dus
ga je dit jaar (dus over 2,5 week) beginnen met de studie? Ik heb me namelijk ook opgegeven voor die intro van Waltertje
Heb je toevallig MSN??
Oud 16-08-2002, 13:37
PV
PV is offline
Nou ik studeer dus journalistiek, maar in Tilburg.. ik had het eerste jaar vrij weinig les; de eerste 12 weken bijna elke week 2 dagen vrij, daarna werd het iets drukker. Mij viel het allemaal mee, ik heb zonder al te veel moeite mn propedeuse gehaald, maar bijna de helft van de eerstejaars is wel afgevallen nu.
Ik schat dat zo'n 25% van de lessen in het eerste jaar hoorcollege's waren, de rest zijn o.a. vergaderingen, actieve lessen waarin je in groepjes samenwerkt.. je moet buiten lessen veel opdrachten maken (interviews houden, informatie zoeken, naar een bijeenkomst gaan ergens en een verslag maken..)
Maar in Zwolle doe je het eerste jaar andere dingen als in Tilburg geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 19:56
Jules
Jules is offline
ja mn msn adres is pain_in_the_punkass@hotmail.com

ik heb me opgegeven via de Waltertje site, maar ik hoor steeds nix, dus ik ga ze maar ff mailen want die intro lijkt me wel erg leuk namelijk! Maar ik spreek je wel op msn dan
Oud 18-08-2002, 17:26
Thor
Thor is offline
Ik heb van een aantal mensen gehoord dat de opleiding nogal tegenvalt; dat wil zeggen dat met name het eerste jaar theoretisch van opzet is met weinig ruimte voor praktijk.
Oud 19-08-2002, 12:46
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Thor schreef:
Ik heb van een aantal mensen gehoord dat de opleiding nogal tegenvalt; dat wil zeggen dat met name het eerste jaar theoretisch van opzet is met weinig ruimte voor praktijk.
en gaat dit over de opleiding journalistiek in Zwolle, of in z'n algemeen????
Oud 19-08-2002, 18:14
Jules
Jules is offline
Citaat:
Thor schreef:
ja dat klopt wel, maar in de jaren daarna krijg je toch juist heel veel praktijk?
Oud 21-08-2002, 00:55
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Ik hoorde dat de opleiding journalistiek in Tilburg intern bekend staat als de slechtste. Weet iemand toevallig of dit waar is?
Oud 21-08-2002, 12:52
PV
PV is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
Ik hoorde dat de opleiding journalistiek in Tilburg intern bekend staat als de slechtste. Weet iemand toevallig of dit waar is?
Mja... dat schijnt zo te zijn, al verschilde het in een zo'n test maar 0.1 punt ofzo met Zwolle / Ede.. Utrecht was een paar tienden beter.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 15:40
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
PV schreef:

Mja... dat schijnt zo te zijn, al verschilde het in een zo'n test maar 0.1 punt ofzo met Zwolle / Ede.. Utrecht was een paar tienden beter.
Hee, heb jij toevallig MSN? Want in je profiel staat alleen een heel mooi rood kruisje..
Oud 21-08-2002, 15:41
Simon
Simon is offline
Ik heb niet alleen afgelopen jaar journalistiek in Zwolle gestudeerd (en mijn propedeuse gehaald), maar ook een hele lading boeken waar ik vanaf moet. (gewoon het hele pakketje)

Mail me even op simonAPENSTAARTJEscholieren.com als je interesse hebt in die boeken. Als je ze op komt halen (in Soest), wil ik ook wel onder het genot van een kopje thee je alle ins en outs over de opleiding verklappen. Hou je vragenlijstje maar gereed.
Oud 21-08-2002, 15:46
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Simon schreef:
Ik heb niet alleen afgelopen jaar journalistiek in Zwolle gestudeerd (en mijn propedeuse gehaald), maar ook een hele lading boeken waar ik vanaf moet. (gewoon het hele pakketje)

Mail me even op simonAPENSTAARTJEscholieren.com als je interesse hebt in die boeken. Als je ze op komt halen (in Soest), wil ik ook wel onder het genot van een kopje thee je alle ins en outs over de opleiding verklappen. Hou je vragenlijstje maar gereed.
Gheghe lijkt me gezellig.. maarrehm.. ik had juist alweer bijna besloten over te switchen naar Tilburg.. tenzij je me kan overtuigen dat Zwolle echt veel leuker is...
Oud 21-08-2002, 16:22
Simon
Simon is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
Gheghe lijkt me gezellig.. maarrehm.. ik had juist alweer bijna besloten over te switchen naar Tilburg.. tenzij je me kan overtuigen dat Zwolle echt veel leuker is...
Ik heb een half jaar in Zwolle gewoond en dat beviel wel, ook de studie vond ik leuk. Nu ga ik echter geschiedenis doen. Verder wil ik je niet overtuigen, maar als jij interesse hebt in mijn boeken en in een praatje over die opleiding (wat ik van harte afspeel) dan bied ik dat in aan. In Soest of Amersfoort.
Oud 21-08-2002, 16:40
PV
PV is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
Hee, heb jij toevallig MSN? Want in je profiel staat alleen een heel mooi rood kruisje..
Jup mailadres weggehaald op verzoek vn gebruiker

Laatst gewijzigd op 22-06-2009 om 09:26.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 19:02
Jules
Jules is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:

Noujáá, gaat ze ineens naar Tilburg!! kende ik je net bijna!
Heb je btw al bericht gehad van de intro..of ga je zeker weten niet naar Zwolle nu?
Oud 21-08-2002, 19:06
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Van de studie journalistiek in Zwolle weet ik verder niks, maar zwolle is geen dorp-achtig iets, tis wel echt een stad hoor! En af en toe is het er ook wel leuk maar er gaat natuurlijk niks boven Groningen!! *gaat daar binnenkort studeren *
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 21:06
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Sooz schreef:

Noujáá, gaat ze ineens naar Tilburg!! kende ik je net bijna!
Heb je btw al bericht gehad van de intro..of ga je zeker weten niet naar Zwolle nu?
ja, heb bericht van de intro... op de betaling na ga ik mee... tenzij ik natuurlijk naar Tilburg ga
Oud 22-08-2002, 18:08
Spoeleh
Spoeleh is offline
ik heb het verleden jaar in zwolle gedaan. studie was leuk maar ik heb het niet zo met zwolle. ik ga nu weer journalistiek doen maar dan in rotterdam, vind die stad een stuk leuker. als jullie opdrachten/werkstukken nodig hebben moet je maar mailen
Oud 22-08-2002, 18:16
PV
PV is offline
Citaat:
Spoeleh schreef:
ik heb het verleden jaar in zwolle gedaan. studie was leuk maar ik heb het niet zo met zwolle. ik ga nu weer journalistiek doen maar dan in rotterdam, vind die stad een stuk leuker. als jullie opdrachten/werkstukken nodig hebben moet je maar mailen
in Rotterdam
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 12:28
Spoeleh
Spoeleh is offline
Citaat:
PV schreef:

in Rotterdam
jup
KBK hogeschool (particuliere school, onderdeel van het ichthus)
duurt 3 jaar ipv 4 jaar en is net iets hoger niveau. het is trouwens het eerste jaar dat daar nu ook journalistiek komt.
Oud 23-08-2002, 14:13
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Spoeleh schreef:

jup
KBK hogeschool (particuliere school, onderdeel van het ichthus)
duurt 3 jaar ipv 4 jaar en is net iets hoger niveau. het is trouwens het eerste jaar dat daar nu ook journalistiek komt.
ik hoorde idd dat je ook zoiets kan doen in Amsterdam en Den Haag....
Oud 27-08-2002, 18:03
Alana
Alana is offline
Doet iemand hier toevallig journalistiek in Groningen? Ik heb gehoord dat er veel geschiedenis bij zou zitten, is dat waar? En hoe bevalt die opleiding? *is nog wup maar heeft nu al een decaan achter zich aan huppelen *
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 15:34
prulleke
prulleke is offline
hoi mensen,

ik wil volgend jaar journalistiek gaan studeren in Tilburg, ben nog niet naar een opendag geweest, maar de sfeer moet me wel heeeel erg tegenvallen, wil ik mijn keuze nog veranderen. Ik kan via via aan een kamer komen, maar moeders moet nog een beetje aan het idee wennen Maar nu vroeg ik me dus inderdaad ook af wat het eerste jaar precies inhoudt, of je het erg druk krijgt, hoe de mensen er zijn en ga zo maar door. Dus....iemand msn? Of reageer hier een keertje.

alvast bedankt, en misschien tot volgend jaar

kusje Maartje
Oud 28-08-2002, 17:53
PV
PV is offline
Citaat:
prulleke schreef:
hoi mensen,

ik wil volgend jaar journalistiek gaan studeren in Tilburg, ben nog niet naar een opendag geweest, maar de sfeer moet me wel heeeel erg tegenvallen, wil ik mijn keuze nog veranderen. Ik kan via via aan een kamer komen, maar moeders moet nog een beetje aan het idee wennen Maar nu vroeg ik me dus inderdaad ook af wat het eerste jaar precies inhoudt, of je het erg druk krijgt, hoe de mensen er zijn en ga zo maar door. Dus....iemand msn? Of reageer hier een keertje.

alvast bedankt, en misschien tot volgend jaar

kusje Maartje
je kan mij wel toevoegen; mailadres weggehaald op verzoek van gebruiker

Laatst gewijzigd op 22-06-2009 om 09:26.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 15:43
blacky
blacky is offline
Ik ga wel journalistiek studeren, alleen dan in Utrecht dus zijn er nog mensjes die daar heen gaan? Ennuh........veel plezier in Zwolle dan maar.
Oud 30-08-2002, 20:21
Jules
Jules is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
Ik zit in Zwolle, loop te ICTeren op het landstede
dit heeft er weer geen reet mee te maken, Menno
Oud 31-08-2002, 14:25
Darshan
Darshan is offline
Na komend jaar (6VWO) ga ik waarschijnlijk ook journalistiek studeren. En waarschijnlijk in Utrecht, omdat dat ten eerste heb ik gehoord heel goed aangeschreven staat en ten tweede dichterbij voor mij is dan bijvoorbeeld Zwolle of Tilburg. Zijn er hier mensen die journalistiek studeren in Utrecht of het gaan studeren in Utrecht??
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 12:08
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:

ja, heb bericht van de intro... op de betaling na ga ik mee... tenzij ik natuurlijk naar Tilburg ga
En ik gá dus naar Tilburg
Oud 01-09-2002, 20:09
Jules
Jules is offline
Citaat:
Mennuz schreef:

Jwel! kijk maar

Zijn er hier mensen die (gaan) studeren in Zwolle? (bij voorkeur Journalistiek)

Ik ben alleen geen voorkeur
hmm oke .. maar vind jij nou van jezelf dat je studeert dan .. JE BENT FUCKING ALTIJD ONLINE JA!

maargoedie ff ontopic, kheb dr zin in
Oud 02-09-2002, 09:56
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
Ik zit in Zwolle, loop te ICTeren op het landstede
En ik zit in Zwolle, als student-maritiem officier op het Deltion aan de Blaloweg.

Landstede, dat zit toch in 't verlengde van de Blaloweg, vlakbij dat winkelcentrum? Of heeft 't Landstede ook meerdere locaties?

Misschien zie ik je wel eens dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten