Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() als je dat zelf gelooft ,ben je echt rijp voor het gesticht....
||
Citaat:
|
![]() |
het lijkt mij niet dat iedereen in zijn eigen wereldje leeft zeg maar..
anders zou je toch ook niet al die dingen zien/horen gebeuren, dan zou je toch in principe zelf verzinnen wat er gebeurd enzow... dan zou je volgens mij ook niet van mensen houden of ze haten naja ik weet eigenlijk niet eens hoe ik moet zeggen wat ik bedoel dus lama zitte ik denk trouwens wel dat iedereen zeg maar met andere ogen naar de wereld/zijn leven/omgeving/whatever kijkt. misschien dat je daarom zulke ideeen krijgt ofzow.
|
![]() |
alles wat jij meemaakt,ervaart, voelt ,ruikt, ziet kan allemaal nagebootst worden in een kamertje met wat elektro zooi op je hoofd die wat stroompjes geven, dus hoe kun je nou zeker weten dat alles wat jij nu ziet ruikt ervaar etc etc écht is, ja ok misschien is het echt voor jou omdta jij het zo ervaart maar is het wel de wáárheid, ik vind de mensen die antwoorden geven zoals "jij heb de matrix te vaak gekeken" sorry, maar die vind ik nogal onnozel, je wéét niks, je dénkt dat je dingen weet...
ook al ben je zó ontzettend 100% overtuigd van jouwn mening, en dat jij gelijk heb, dat dénk je maar...ik weet niet eens zeker of ik wel echt op deze bureaustoel zit, ja ok alle symptonen zijn er, en mijn ogen zeggen dat het een stoel is, maar als ik droom kan ik ook op een stoel zitten, en kunnen mijn ogen mij ook vertellen dta ik op een stoel zit, maar dat is helemaal niet zo, waarom zou er zo'n groot vershcil zijn tussen droomwereld en de zogenaamnde échte wereld, dat kan je niet weten, dat dénk je alleen maar...
||
Citaat:
denk je nou echt dat alles wat je meemaakt en waarneemt een illusie is? dat weiger is dus echt te geloven.. maarja ik sta nogal nuchter tegenover dat soort zaken...
||
Citaat:
||
Citaat:
ff een andere vraag ; als alles wat me meemaken e.d een illusie is, wat doen we dan 'echt'
||
Citaat:
|
Realiteit is een collectieve droom.
We leven in een fragmentele waarheid. Materie ontstaat door een gebrekkige waarneming. Er zijn alleen grenzen, beperkingen, waar je zelf blokkades op legt. We nemen elkaar als losstaand waar, door de eenheid op te splitsen, maar eigelijk zijn we nog steeds een eenheid. Eigelijk zijn we niets. |
![]() |
|
![]() |
Dat vind ik een hele nihilistische visie... hoop niet dat t echt allemaal zo somber is...
Maar ik denk niet dat er zoiest bestaat als een objectieve realiteit...in ieder geval niet een die wij kunnen waarnemen. Hoe zou je het anders kunnen verklaren dat twee mensen die hetzelfde misdrijf gezien hebben tegengestelde getuigenverklaringen afleggen en allebei slagen voor een leukgendetectortest? (was een psychologisch experiment, en nee voor zover ik weet was re niet met de leugendetector geknoeid...) Ik bedoel maar te zeggen...alles wat wij waarnemen is subjectief...door onze eigen hersenen bepaald. Het is een ander verhaal of een objectieve realitiet uberhaupt BESTAAT, buiten onze waarneming...
|
ik denk dat we allemaal in een boek leven en dat een schrijver ons schrijft; net zoals sophie
![]() nee, dat denk ik niet echt. ik weet niet of het leven echt is, ik denk alleen dat je het moet ervaren alsof het echt is. zolang jij gelooft dat het leven echt is, is het ook echt. alles wat je gelooft is echt, het geloven in een god maakt dat die god bestaat. zo werkt het ook met het leven denk ik. of het nou een illusie is of niet, zolang je het als echt blijft ervaren, is het ook echt. |
![]() |
|
Toen ik nog op de basisschool zat heb ik zo'n soort gelijke vraag wel eens aan mijn vriendinnetjes gesteld.. Ik zei altijd: Wie zegt dat we niet dromen?
Want.. Dromen wij nu niet allemaal? is dit geen illusie.. Naja.. bijna niemand vond het een normale vraag.. Maar ik denk dat dit allemaal wel echt is.. Maarja.. kweet dus niet of dit echt is.. Ik neem maar aan van wel.. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|