Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2002, 19:07
Secreet
Secreet is offline
Het is een kleikje hier.

Persoonlijk vind ik dat niet zo erg, ik heb het hier best naar mijn zin, maar wat wel opvalt is dat gedichten van de "onbekende" mensen het eerst zakken.

Dat is niet echt leuk voor die mensne natuurlijk, en daarom vraag ik jullie (wees eerlijk). Reageren jullie op een titel van een gedicht of op de naam?

En kunnen we een beetje rekening houden met de nieuwelingetjes?

En dan nog 1 dingetje: Het is hier een stuk verbeterd sinds mensen zich niet meer dood posten ied're dag, maar kunnen we zo en zo iets meer op elkaar proberen te reageren?

that's all I had to say
Oud 10-01-2002, 19:53
Me and You
Me and You is offline
Dit is al vaker geweest, topics als deze worden helaas verbannen naar feedback.

Maarja, ze zeggen dat het gesnapt word...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 19:58
Angelleyes
Angelleyes is offline
Ik lees over het algemeen, als ik weinig tijd heb alleen de gedichten van mensen waarvan ik weet dat ze me aanspreken en de mensen die ik nog niet ken. Na een paar van hun gedichten gelezen te hebben zal ik ze misschien minder snel openen, als ze me niet aanspreken, anders wel...

maar das tog logisch?

ps. als ik wel meer tijd heb probeer ik zoveel mogenlijk te lezen en waar ik kan kritiek te geven, positief of opbouwend...
Oud 10-01-2002, 20:31
Mars ILL
Mars ILL is offline
groot gelijk
Oud 10-01-2002, 20:33
misspretty
misspretty is offline
ik lees al bijna altij alle gedichten als ik de tijd er voor heb ,maar dan ga ik op de titels af

maar mylene het haalt niks uit ,want mensen blijven het toch altijd doen
erger je er niet aan
doe ik ook niet meer
is beter denk
want het lost uit eindelijk toch niks op
het blijft gewoon hetzelfde

xxx
sylvana
Oud 10-01-2002, 20:52
Verwijderd
Tuurlijk let ik op namen. Want ik weet gewoon wanneer gedichten me aanspreken (als je eenmaal weet HOE die persoon schrijft). Dan open je gewoon minder snel een topic, als die persoon een stijl heeft die je niet bevalt. En ik denk dat iedereen dat heeft! Zoals de meesten wel weten vind ik Engels fantastisch en dan ook niet de standaard engelse gedichten en jammergenoeg zijn er maar weinigen (waaronder Antarctica en ASB) die zo schrijven dus is het logisch dat ik het niet doe. De laatste tijd probeer ik echter wel de nieuwe mensen er in te laten stromen door goed en serieus (en eerlijk, vergeet niet dat eerlijk soms lullig kan zijn en mierenneukerig maar wel eerlijk) te replyen.
Nouja, ik weet wel dat hier vriendjespolitiek heerst, maar er zijn hier maar 4 mensen waar ik echt mee praat en hun stijl vind ik niet mooi. En daarom reply ik haast niet op ze. Ik ga dat niet alleen doen omdat ik een goede band met iemand heb. Ik weet wel dat het veel gebeurt, zelf doe ik het niet.

Voor de rest, ik hoop dat iedereen begrijpt wat Secreet wil zeggen want ze heeft gelijk!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 22:00
Genesis
Genesis is offline
Moet eerlijk bekennen dat ik in eerste instantie op de namen let, omdat ik graag op hoogte blijf van zijn of haar gedachtenspinsels.. als ik daarbuiten nog tijd over hou, dan kijk ik ook bij de anderen

Genesis
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 22:23
ratsja
ratsja is offline
ik kan niet de energie opbrengen om alles meer te lezen.
heeft niks met de persoon te maken
maanden terug las ik alles.
nu niet
alleen van de bekenden....en soms pik ik er een keer wat uit.

ik ben eerst met mijn leven bezig en dan dat van een ander.
maar ik heb hier enkele favorieten die ik gewoon lees, omdat ik ze ken

groeten
Oud 11-01-2002, 00:17
soulless
soulless is offline
Maak niet echt uit toch? Ik bedoel (ja dat is mijn stopwoord, ik bedoel, ik begin er altijd een zin mee zie je?), ik denk dat veel mensen hier meer posten om iets kwijt te kunnen dan om commentaar (wat wel altijd leuk is natuurlijk)...

Het mag dan onaangeraakt in de bodemsoep van cyberspace verdrinken maar je bent het toch even kwijt
Oud 11-01-2002, 00:34
Genesis
Genesis is offline
ik zeg hierop maar weer eesn wat ik altijd al zeg:

een poetisch verantwoord forum is niet het streven en zal nooit het streven zijn omdat er simpelweg geen vraag naar is

ik heb gezegd

Genesis
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 13:10
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
Hmm, zit wat in. Ik denk dat bepaalde personen minder raecties zouden krijgen als ze een andere nick hadden. Alleen is dat wel een probleem?

Als jij op een nieuwe school komt heb je ook minder vrienden dan de meesten daar. Het is misschien een typische vergelijking, maar het gaat wel op. Dit forum is helemaal niet bedoeld als poetisch politiek verantwoorde rommel.

Als je de reacties leest merk je ook dat het gros reacties zijn waarin alleen een waardeoordeel zit met een beetje gevoel. (somber, maar heel knap gedaan; vrolijk en mooi, hou dat vast! etc.)

Het woord metrum en andere poëzie termen kom je hier niet tegen. Dit is dan ook geen forum om je werk op kwaliteit te laten schatten, dit is gewoon gedichies laten lezen en daar meningen over vragen.

Maar ik zou het idd wel leuker vinden als de kliek vorming wat minder zou zijn, maar dat heeft iedereen zelf in de hand. Zolang de kliek er is is daar klaarblijkelijk behoefte aan

jij begrijpt het jongen.. ik ben het voor de volle 100% met je eens!

Jongens.. het blijven SCHOLIEREN he!! En dat zegt genoeg

Genesis
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 13:15
misspretty
misspretty is offline

Citaat:
Genesis schreef:
jij begrijpt het jongen.. ik ben het voor de volle 100% met je eens!

Jongens.. het blijven SCHOLIEREN he!! En dat zegt genoeg

Genesis

dat kun je wel zeggen ja

hihih

xxx
sylvana

Oud 11-01-2002, 13:33
Secreet
Secreet is offline
ik ben het gedeeltelijk wel met je eens internationalist, maar als je op een nieuwe school komt word je ook niet zomaar genegeerd.
Dat we hier geen geweldige kritiek krijgen en geven ok, maar het enige wat ik nu een beetje vraag is om rekening met elkaar te houden, dat moet zelfs voor scholieren niet zo moeilijk zijn.
Het is toch niet zo heel erg om af en toe eens iemand eruit te pikken die je niet kent en op dat persoontje te reageren?
Oud 11-01-2002, 13:51
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Secreet schreef:
Het is toch niet zo heel erg om af en toe eens iemand eruit te pikken die je niet kent en op dat persoontje te reageren?
zullen we daar voor ons allemaal een goed voornemen van maken voor het komende jaar? beter laat dan nooit zullen we maar zeggen
het lijkt mij wel goed inderdaad, als we allemaal zo af en toe even ons oog werpen op de frisse wind die het forum in brobeert te blazen..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 14:01
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Genesis schreef:
zullen we daar voor ons allemaal een goed voornemen van maken voor het komende jaar? beter laat dan nooit zullen we maar zeggen
het lijkt mij wel goed inderdaad, als we allemaal zo af en toe even ons oog werpen op de frisse wind die het forum in brobeert te blazen..

Genesis

tenk joe veriie mutsj

Oud 11-01-2002, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Me and You schreef:
Dit is al vaker geweest, topics als deze worden helaas verbannen naar feedback.
Niet altijd.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 14:17
Doc
Doc is offline
Is het niet een goed idee om hier een soort van DoP Etiquette in te stellen, dat als je iemands gedicht hebt gelezen, je dan ook een reactie geeft, al is 't maar iets als: "ik heb 'm gelezen"?!
Oud 11-01-2002, 15:20
Caatje
Caatje is offline
Ik let in eerste instantie op de namen, zeker daar ik nu niet zo heel veel online ben (ben op reis).

Maar daarnaast lees ik ook altijd over de titels heen en als er eentje is die me aanspreekt lees ik die ook en meestal reageer ik ook.

Citaat:
Doc schreef:
Is het niet een goed idee om hier een soort van DoP Etiquette in te stellen, dat als je iemands gedicht hebt gelezen, je dan ook een reactie geeft, al is 't maar iets als: "ik heb 'm gelezen"?!
Persoonlijk heb ik liever dat ze niets zeggen, dan alleen maar zo´n loze opmerking.

Misschien is het wel leuk om behalve het aantal reply´s ook het aantal te vermelden van de keren dat het gedicht gelezen is...

Liefs,
Caroline
Oud 11-01-2002, 23:12
Mees
Mees is offline
Van de mensen die je kent, begrijp je de dichtsels beter, en zij de jouwe, dusja dan rreply je der vaker op. De meeste gedichten zijn ook persoonlijk, en gaan vooral om het ordenen of verwerken blabla van een gevoel. idd zijn de meeste dichtsels dichtkundig gezien niet altijd zo geweldig (de mijne incluis), en dan ga ik er ook niet altijd op replyen. Maare ik zal der eens op letten, de laatste tijd lees ik andere gedichten niet zo vaak meeer, maja dat komt ook om dak er nie zo vaak ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten