Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2002, 11:45
de doornvogel
de doornvogel is offline
Opeen besefte ik waarom ik me zo kut voelde. Ik heb me lange tijd lelijker als iedereen gevoelt. En ik hat er zo onder te lijden dat ik niet normaal meer kon functioneren. Maar toen wist ik hoe het kwam.
Ik heb mezelf ook opengesnden, heel vaak. Om verschilldende redenen. Maar vooral als noodkreet. Maar toen wist ik waarom.
Ik heb altijd gedacht dat niemand me begreep. En het is waar, zelfs al mijn vrienden wisten niet wie ik echt was. En toen wist ik waarom.

Waarom? Om een hele domme maar superbelangrijke reden, Ik heb mezelf nooit laten zien.
Ik heb mijn lichaam nooit durven te laten zien, ik heb mijn negatieve gevoelens nooit laten zien. Niets negatiefs van mezelf. Ik hield al het negatieve bij me. En zodoende werd het een groot geheim. Werd ik een groot geheim. Ik heb tijden geleefd met dat 'geheim', mezelf dus. Dus als mensen in korte kleren liepen, of zeiden waar het op stond dacht ik: ze moesten eens weten hoe dat bij mij zit! En daardoor verborg ik mezelf steeds meer voor anderen. Fysiek en emotioneel. Ik werd het geheim dat niemand mocht weten.
Toen dacht ik opeens: huplatee, dit ben ik toch? Waarom zou ik mezelf verstoppen? Waarom zou ik niet in bikini kunnen? Waarom zou ik niet mogen zeggen wat ik er van vind?
Nu ben ik bezig mezelf te laten zien. Mensen zien nu de echte mij. Het maakt het leven zoveel makkelijker. Ze weten nu hoe ik ben, ik heb geen geheim meer. En het wordt nu geaccepteerd. Dit ben ik gewoon. En nooit zal ik weer iets van mezelf verstoppen want uiteindelijk komt alles in je hart terecht en leef je niet op een mooie manier.

Ik raad het jullie echt aan. Begin met iets kleins. Doe maar eens geen make-up op. Loop maar eens in een badpak, laat je buik hangen. Zeg maar wat je ergens van vind. Van zowel mensen als muziek. Gooi jezelf maar naar buiten!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2002, 15:29
moucie
moucie is offline
hartstikke goed van je dat je je zelf nu wel durft te tonen.
steek maar een grote veer in je kont want die heb je verdiend
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 15:33
~*DeathlyDiva*~
~*DeathlyDiva*~ is offline
*applaus*
goed zo wijffie!! je hebt helemaal gelijk! en ik kan me voorstllen hoe goed je je voelt. en inderdaad, dat ben jij, en als het ze niet bevalt rotten ze lekker op, ze weten dan niet wat ze missen! take it or leave it! what you see is what you get en daar mag je trots op wezen dat je zo aan het denken bent, ook al is het een begin. ze hoeven je niet allemaal lief te vinden en het met je eens te zijn.
en mensen die jou laten vallen, of niet willen kennen omdat je bijvoorbeeld een scheel oog hebt (ik zeg maar wat) dan zijn ze het niet eens waard jou te leren kennen en zijn ze het niet waard om JOU energie aan te verspillen, je hebt wel wat beters te doen.
ik vind het heel goed van je en ik hoop dat je vol houd en door groeit!

liefs en succes
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 17:32
de doornvogel
de doornvogel is offline
thnxx

Al jullie er ook zo over denken, zijn jullie dan ook geslaagd? (zo zal ik het maar even zeggen)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 22:11
kleine wicca
kleine wicca is offline
goed zow!!

ben dr ook meej bezig en jah, et voelt best goed om van jezelf te merken dat je zo een ontwikkeling doormaakt en ook eens boos e kunnen zijn op anderen omdat zji JOUW niet accepteren en niet meteen boos te worden op jezle fomdat jij wel anders zal zij, nee dat ben jij gewoon, en bevalt dat anderen niet.....tssss hebben zij ff een probleem!
Oud 27-08-2002, 14:11
Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
de doornvogel schreef:
Nu ben ik bezig mezelf te laten zien. Mensen zien nu de echte mij. Het maakt het leven zoveel makkelijker. Ze weten nu hoe ik ben, ik heb geen geheim meer. En het wordt nu geaccepteerd. Dit ben ik gewoon. En nooit zal ik weer iets van mezelf verstoppen want uiteindelijk komt alles in je hart terecht en leef je niet op een mooie manier.

Dat is heel knap van je!! heel goed!

ik wou dat ik kon laten zien wie ik werkelijk ben dat zou het idd een heel stuk makkelijker maken, maar ik durf dat niet omdat ik bang ben dat ik dan helemaal geen vrienden overhoud want dan gaan mensen me toch alleen maar lastig vinden enzo, en willen ze niks meer met me te maken hebben.....
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 15:16
DarkCat
DarkCat is offline
Ik sta net op het punt om zonder make up de stad in te gaan, lees ik: "Begin met iets kleins. Doe maar eens geen make-up op. Loop maar eens in een badpak, laat je buik hangen. "

..en ik bedenk me opeens dat er velen zijn die niet zonder make up de deur uit willen, al helemaal niet ergens waar veel mensen rondlopen.
Oud 27-08-2002, 15:47
Verwijderd
Het is wel bevrijdend als je gewoon jezelf bent.

We zijn deze week druk bezig het huis te renoveren en ik moest ff boodschappen doen. Toen wandelde ik vrolijk in een versleten jeans, mijn oude kisten, een wit onderhemd, ongekamd en ongeschoren door de supermarkt.

Ik vond het wel cool

Niet dat ik dit nu altijd ga doen maar voor een enkele keer is het wel grappig jezelf niet zo serieus te nemen en te doen waar je maar zin in hebt, zonder enige beperkingen en hoofdzorgen
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 19:15
Verwijderd
Citaat:
moucie schreef:
hartstikke goed van je dat je je zelf nu wel durft te tonen.
steek maar een grote veer in je kont want die heb je verdiend

Al jullie er ook zo over denken, zijn jullie dan ook geslaagd? half om half. de ene keer schaam ik me rot en de andere keer doe ik mijn versie van het zwanenmeer midden in het winkelcentrum. ach ja.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 21:58
REIE
REIE is offline
Goedzo!!! Als je alles opkropt zul je vroeg of laat enorme problemen krijgen. Dat zal bij jou niet meer gebeuren!

REIE
Oud 30-08-2002, 10:59
de doornvogel
de doornvogel is offline
er zijn dus best veel mensen die het als een bevrijding (zouden) zien. En ik hoop echt dat iedereen op een punt bean waarbij dat lukt!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 11:37
vixen
vixen is offline
ik vind het echt heel goed van je dat je dat kan!

Ik zit ook met het probleem dat ik mezelf niet laat zien. Iedereen denkt dat ik een blij en gelukkig meisje ben, maar ik zit nu echt heel dicht bij het punt dat k dat niet langer vol kan houden, dat ik daar zelfs kapot aan kan gaan, aan mn toneelstukje. En dat begrijp ik nu pas. Mensen vertellen over hoe ik me voel vind ik moeilijk, en aanstellerig, maar toch probeer ik het. Ik hoop dat het gaat lukken, dat mensen me dan begrijpen, en dat ze zien hoe ik ben.
Oud 30-08-2002, 17:27
de doornvogel
de doornvogel is offline
Citaat:
otherside schreef:
ik vind het echt heel goed van je dat je dat kan!

Ik zit ook met het probleem dat ik mezelf niet laat zien. Iedereen denkt dat ik een blij en gelukkig meisje ben, maar ik zit nu echt heel dicht bij het punt dat k dat niet langer vol kan houden, dat ik daar zelfs kapot aan kan gaan, aan mn toneelstukje. En dat begrijp ik nu pas. Mensen vertellen over hoe ik me voel vind ik moeilijk, en aanstellerig, maar toch probeer ik het. Ik hoop dat het gaat lukken, dat mensen me dan begrijpen, en dat ze zien hoe ik ben.
heel veel succes meid
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 18:43
Winner
Winner is offline
Sorry als ik met dit je gelukkige bui verknal, maar ik ben bang dat je er met alleen je buik laten hangen en zelfvertrouwen nog niet veel verder richting geluk bent. In mijn geval duurde het 3 maanden na de 'buikhangfase' 'mening-geven-fase' dat ik merkte dat ik nog geen drol verder was.
Oud 31-08-2002, 11:46
de doornvogel
de doornvogel is offline
Citaat:
Winner schreef:
Sorry als ik met dit je gelukkige bui verknal, maar ik ben bang dat je er met alleen je buik laten hangen en zelfvertrouwen nog niet veel verder richting geluk bent. In mijn geval duurde het 3 maanden na de 'buikhangfase' 'mening-geven-fase' dat ik merkte dat ik nog geen drol verder was.
dat is heel jammer. Vooral als je zeker weet dat je jezelf helemaal laat zien. Als mensen het dan niet accepteren heb je er weer een probleem bij. I'm sorry
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 11:52
Winner
Winner is offline
Citaat:
de doornvogel schreef:

dat is heel jammer. Vooral als je zeker weet dat je jezelf helemaal laat zien. Als mensen het dan niet accepteren heb je er weer een probleem bij. I'm sorry
Huh? Wanneer heb ik gezegd dat mensen me niet accepteren? Ik heb gezegd dat ik meer nodig heb (en ik denk dat het voor veel mensen opgaat) dan alleen maar veel van mezelf laten zien enzo om over de dingen in mijn hoofd te komen. Ik ben benieuwd hoe ver dat buikhangen en mening geven jou nou ECHT heeft geholpen. Ja, tuurlijk hoop ik dat dat je grote obstakel was en dat je nou helemaal verlost bent van alles waar je mee zat, maar het lijkt me sterk, maar ik ben jou niet, dus als het voor jou werkt, gefeliciteerd
Oud 31-08-2002, 18:56
feline
feline is offline
Goed joh !
Misschien is dat de reden dat ik me meestal erg gelukkig voel..
Oud 01-09-2002, 12:43
de doornvogel
de doornvogel is offline
Citaat:
Winner schreef:

Huh? Wanneer heb ik gezegd dat mensen me niet accepteren? Ik heb gezegd dat ik meer nodig heb (en ik denk dat het voor veel mensen opgaat) dan alleen maar veel van mezelf laten zien enzo om over de dingen in mijn hoofd te komen. Ik ben benieuwd hoe ver dat buikhangen en mening geven jou nou ECHT heeft geholpen. Ja, tuurlijk hoop ik dat dat je grote obstakel was en dat je nou helemaal verlost bent van alles waar je mee zat, maar het lijkt me sterk, maar ik ben jou niet, dus als het voor jou werkt, gefeliciteerd
jij kunt het alleen sarcastisch over 'buikhangen' hebben. Nou ja, never mind. En ik heb volgens mij nooit gezegd dat de nieuwe denkwijze mij het ultieme geluk brengt! Als je goed leest zie je welke problemen ik er wel door opgelost heb. En ik denk dat deze oplossing er voor veel mensen is. Behalve als ze er zo tegenover staan als jou
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten