Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2002, 14:35
JJzD
JJzD is offline
heeej

ik hbe mijn opdrachtgeld binnen en dat wilde ik voor een deel investeren in kennis om steeds beter te worden.
je kan een hoop van internet halen maar dat vind je nooit meer terug en het is in het engels en voor de ingewikkeldere toepassingen is het niet altijd even duidelijk

ik was op zoek naar geavanceerde boeken (dus geen 15 pagina's over "hello world") over
  • PHP
  • PHP/MySQL
  • Flash (actionscript)
  • Javascript
  • Java

als je nog wat kan aanraden op het gebied van XML of webdesign in het algemeen hoor ik het ook graag

prijs moet redelijk zijn, ik hbe geen zin in 100 € maar alles wat eronder zit kan je noemen als ze maar echt goed zijn

alvast bedankt
Oud 01-09-2002, 14:38
Manuzhai
Manuzhai is offline
Check de boekjes van Wrox, daar hoor ik goede dingen over. Zijn ws wel vrij duur.
Oud 01-09-2002, 14:40
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Manuzhai schreef:
Check de boekjes van Wrox, daar hoor ik goede dingen over. Zijn ws wel vrij duur.
k dank je
Oud 01-09-2002, 17:03
Verwijderd
Academic Service is ook goed

Heb zelf het boek MySQL/PHP database applicaties, waarmee ik voor een groot deel mijn kennis van PHP opgebouwd heb

Het is in het Nederlands: ISBN 90.395.1814.9
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 09:16
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
******** schreef:
Academic Service is ook goed

Heb zelf het boek MySQL/PHP database applicaties, waarmee ik voor een groot deel mijn kennis van PHP opgebouwd heb

Het is in het Nederlands: ISBN 90.395.1814.9
ga nah de bieb en bewaar je geld voor een pilsje
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 10:06
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
tupac.netmenu.nl schreef:

ga nah de bieb en bewaar je geld voor een pilsje
de bieb moet je het na 3 weken weer inleveren

zo vervelend als je iets moet weten, moet je het weer gaan halen en hopen dat het er is
en op de tijden dat ik wakker ben is de bieb dicht
Oud 03-09-2002, 10:08
Beyoned
Beyoned is offline
haal je hem en zeg je ik wil hem gelijk graag 3x 8er elkaar verlengen
of je brnegt gewoon hiet terug
de boete die je dan krijgt voor die 1,2 mnd dat je nodig hebt is altijd nog minder.

als je dan slaapt leg dan een briefje snachts om 6uur neer als je thuiz komt of je mah hem ff wil halen
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 16:01
JJzD
JJzD is offline
ok ik heb ze besteld
grancru vond ik aantal goede boeken hebben (heb ik Java2 en XML van besteld) omdat ze aangaven de ingewikkelde problemen niet uit de weg te gaan
Daarnaast 1x van het handboek Over javascript ook een erg dik en uitgebreid boek met goede voorbeelden
dan heb ik nog 2x php (1 standaard over php en 1 over samenwerking PHP en flash)
1x flash actionscript van patricia bosselaar (veel en duidelijke uitleg over actionscript en geen lange uitleggen over hoe je een 3hoekje tekent)
en als laatste MySQL van P.DuBois.
Ook dit boek gaat diep in op alle mogelijkheden van MySQL en alle ins en outs

totaal ben ik waarschijnlijk tegen de 400 € kwijt maar op deze manier kom je wel aan de top en blijf je dat ook een tijdje
(als ik erinslaag Java, php/MySQL en flash goed onder de knie te krijgen zijn de mogelijkheden voor webprogramming eindeloos)
Met XML is de integratie desktop en internet niet ver meer (mijn persoonlijke voorkeur)
Javascript is natuurlijk de standaard onder dynamische pagina's en is bij goed gebruik erg sterk en moeilijk te vervangen (ook weer mooie samenwerking met PHP)

T draait om integratie ==> met 1 taal die je perfect beheerst red je het niet meer.
Oud 03-09-2002, 16:08
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
JJzD schreef:
T draait om integratie ==> met 1 taal die je perfect beheerst red je het niet meer.
maar 5 talen waar je 10 functies van kent ben je ook bagger.
Ik vind het wat aan de overdreven kan dat je meteen met 5 verschillende talen begint boeken te kopen. Ik zou eerst 1 of 2 boeken gekocht hebben en als ik dat beheers verder kijken.

Ik kan nooit 5 verschillende talen tegelijk leren, dan word ik gek denk ik. Knap als jij dat wel kan.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 16:28
MaakUt
MaakUt is offline
nee man.. amazon!

amazon is de site

ik heb het allemaal daar vandaan

PHP: Developers Cookbook
Web Application Development with PHP 4.0
Design Patterns
Professional PHP Programming
Javascript: The Definitive Guide
Java Programming
MySQL
Dynamic HTML: Definitive Reference
Programming Perl

grootse plannen

maar atm gaat de zelfstudie vrij (lees: heel erg) langzaam
allemaal tegelijk besteld
Oud 03-09-2002, 18:32
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Harrie schreef:

maar 5 talen waar je 10 functies van kent ben je ook bagger.
Ik vind het wat aan de overdreven kan dat je meteen met 5 verschillende talen begint boeken te kopen. Ik zou eerst 1 of 2 boeken gekocht hebben en als ik dat beheers verder kijken.

Ik kan nooit 5 verschillende talen tegelijk leren, dan word ik gek denk ik. Knap als jij dat wel kan.
ik kan al php/MySQL, html, flash en CSS

het is vooral verdieping en naslag

en ik doe het ook niet allemaal tegelijk nee
gewoon eerst het ene en dan het andere
als je weet hoe het is opgebouwd en welke functies er mogelijk zijn kan je de rest wel vinden
Oud 03-09-2002, 21:24
Verwijderd
Boeken leggen de techniek uit .. praktijk leert je hoe je een project ontwerpt. Je komt niet aan de top door boeken, maar door ervaring. Boeken dienen voornamelijk als naslagwerk voor als je iets wilt doen wat geen gewoonte is
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 22:21
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
******** schreef:
Boeken leggen de techniek uit .. praktijk leert je hoe je een project ontwerpt. Je komt niet aan de top door boeken, maar door ervaring. Boeken dienen voornamelijk als naslagwerk voor als je iets wilt doen wat geen gewoonte is
Precies. Boeken kun je gebruiken om het eerste begin van de dingen te leren, maar als je al een beetje bekend raakt met een taal zijn ze echt nutteloos (zeker als er, zoals in sommige gevallen, een erg goede online referentie beschikbaar is; in die gevallen is het gewoon weggegooid geld). Dan heb je meer aan ervaring.

Ik verbaas me trouwens ook nog steeds over het feit dat er hele boeken zijn volgeluld over XML. Kijk, je kan het natuurlijk hebben over XSLT, XPath, XQuery, XLink en XML Schema's, maar over XML zelf is geen kut te vertellen, dat is simpel als wat.
Oud 03-09-2002, 22:42
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
******** schreef:
jah ok hbe je gelijk in

maar je moet eerst kennis hebben voor je hem toe kan passen
en idd het zijn vooral naslagwerken alles op een rrijtje want je vind het niet zo makkelijk terug op internet
Reageren

Regels voor berichten