Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2002, 11:52
20marianne12
20marianne12 is offline
Ik heb heel bewust geen vriendje, ik vind het wel lekker zo beetje van je vrijheid genieten, doen en laten waar je zin in hebt en met niemand (nou ja...) rekening hoeven te houden. Ik heb een aantal vriendinnen die er precies zo over denken, lekker makkelijk om geen vriendje te hebben... toen ik het er laatst met 2 jongens overhad dat ik echt niet per see een vriendje hoef vonden ze dat nogal raar... wat was er nou leuker dan een relatie (rotwoord) met iemand hebben... en of het ooit nog wel goed kwam met me? nah... zo raar is het toch niet? Ik snap al die mensen die persee een vriendje willen ook niet echt. Er zitten hele leuke kanten aan vast hoor dat weet ik ook wel, maar er zitten ook hele vervelende kanten aanvast volgens mij... Tuurlijk als ik echt iemand heel erg super leuk vind en hij mij ook ga ik niet zeggen nee dank je ik vind het wel lekker zonder vriendje, maar ik ben niet echt (wanhopig) op vriendjes hebben uit... Wat is jullie mening over wel of geen vriend (vriendin) hebben en hoe wanhopig ben jij ernaar opzoek??
Oud 03-09-2002, 11:58
PardonMe
PardonMe is offline
Ik kan jou standpunt wel begrijpen enigzins.. Ik zelf geef nu iig de voorkeur aan wel een vriendje.. Gewoon het samenzijn, leuke dingen doen, in elkaars armen liggen, knuffelen enz enz...

Ik kan me ook voorstellen dat mensen liever geen vriendje hebben, de vrijheid, niet met hem rekening hoeven houden enz.

Gelukkig heb ik een beetje een balans zeg maar.. Ik kan de dingen doen die ik leuk vindt, en ik besteedt tijd met mn vriendje, doordat we elkaar niet dagelijks zien..
Zo heeft ieder toch de ruimte voor eigen dingen, de vrijheid en ben je ook samen
Oud 03-09-2002, 11:59
tacidvs
tacidvs is offline
Iedereen moet het zelf weten, ik word af en toe alleen een beetje moe van die wanhopige tiepen. Maarja, soms kan je iemand niet weerstaan hè?
Oud 03-09-2002, 12:02
lady_x
lady_x is offline
Ik denk er ook wel zo over.. Enerzijds is het leuk zo zonder verplichtingen maar ik denk dat dit na een tijd wel begint te wegen. Dat kan leuk zijn met momenten maar dan plots bij het uitgaan zie je koppeltjes met elkaar dansen en dat is minder leuk. Ik heb nu sinds kort een vriend en ik voel me niet meer vrij, dat weegt wel eenbeetje maar ik denk dat beide, vrijgezel of niet, zijn voor- en nadelen heeft. Mis je dan niet dat samenzijn, dat knuffelen en kussen of misschien wel de sex?
Enkele tijd geleden dacht ik erover om vrijgezel te blijven omdat ik enkele teleurstellingen achter de rug heb, maar ik denk dat als je eens een jongen tegenkomt die veel voor je betekent en die je kan vertrouwen, je er misschien anders zult over denken..
Oud 04-09-2002, 08:38
phoebe4000
phoebe4000 is offline
Ik geef de voorkeur aan een relatie, ik heb nu 2 jaar een vriend. Ik vind het gewoon fijn om iemand te hebben waar ik lol mee kan trappen, me op mijn gemak kan voelen, lekker tegenaan te kruipen.
Mijn vrijheid mis ik eigenlijk niet echt (hij ook niet), ik weet eigenlijk niet eens wat ik dan zou moeten doen!!
We hebben allebei dezelfde vrienden, heel toevallig allemaal stelletjes . Het is verschrikkelijk leuk om te double daten...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 13:53
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Het heeft allebei z'n voordelen. Ik kan meestal wel genieten van m'n vrijheid als ik vrijgezel ben, maar nu ik weer een relatie heb wil ik echt niet meer anders.
Oud 04-09-2002, 14:18
Verwijderd
Eigenlijk heeft de ideale vriendin een aan/uit knop. Als je je alleen voelt en liefde wilt, zet je haar aan .. en wanneer je ff je vrijheid wil, zet je haar uit.

Alleen zo werkt het niet irl

Het is dus een keuze die je maakt. Als je een relatie met iemand aangaat, zul je een stuk vrijheid moeten opgeven. Dat hoort er gewoon bij. Als je dat niet opbrengen kan, kun je idd beter alleen blijven.

Zelf denk ik dat ik inmiddels wel liever een vriendin heb. Ik was nog niet zo geleden ook van mening dat ik er niet zoveel tijd voor kon maken in verband met de persoonlijke vrijheid die ik gewoonlijk graag heb, maar op het moment dat ik iemand leuk vind, lijkt dat gewoon weggevaagd te zijn. Dan wil ik ineens samen met haar zijn en lijken al mijn andere plannetjes en ideetjes - waar ik me normaal gesproken mee bezighou - onbelangrijk te worden.

Eigenlijk draait alles om liefde. Ik heb een bepaalde behoefte aan liefde die zich uit in bepaalde activiteiten.

Zo heb ik een liefde voor het ontwikkelen en ontwerpen van programma's, dus als ik me rot voel, kom ik binnen de kortste keren weer met plannetjes voor nieuwe programmatuur, zodat ik me beter voel .. weer kan genieten. Op het moment dat die behoefte door een meisje wordt gestild, zoek ik niet meer verder. Met als gevolg dat ik ineens meer tijd heb

Klinkt misschien cru, maar volgens mij heb ik een vriendin nodig om weer enigzins 'normaal' te worden :/

Laatst gewijzigd op 04-09-2002 om 14:20.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:43
Verwijderd
Ik dnek precies zoals jij.. Ik heb net een relatie van 20 maanden achter de rug en geniet nu heerlijk van mn vrijheid..

Tuurlijk zijn er dingen die ik mis, maar ik wil nu juist even vrij zijn om me lekker op mn eigen dingen te kunnen concentreren.. ik heb nog een heel leven voor jongens, nu ben ik in een fase waarin ik mezelf heel erg ontwikkel en mn toekomst een beetje vastleg.. dan wil ik dat lekker in mn eentje doen zodat ik daar uitgebreid de tijd voor heb zeg maar..

Dus niks raars aan!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 18:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
tja, k wil juist graag een vriend, maar niet dat ik altijd wanhopig op zoek ben ofzo. ik laat het altijd maar op me af komen.

ik heb vriendinnen die het ook wel leuk zouden vinden om een vriend te hebben, maar die ook niet op zoek zijn...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 22:34
Verwijderd
Ik ben voorlopig genezen van jongens. Maar als ik een leuke jongen tegenkom waarom niet?
Ik heb meiden gezien die wanhopig op zoek waren en dat was gewoon zielig.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 07:48
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Jadie schreef:
Ik heb meiden gezien die wanhopig op zoek waren en dat was gewoon zielig.
ja dat is best triest, mensen die wanhopig op zoek zijn naar iemand.. maarja dan doe je het ook niet echt omdat je verliefd bent op de ander, maar puur om het "een-vriendje-hebben-gevoel" Denk ik dan.. Zo van 'oh, die vind mij leuk, nou waarom niet??' tje beetje zielig
Oud 05-09-2002, 09:05
Verwijderd
ah, jij valt onder de 'hoeren' dus [vrouwlijke vorm van player dus]
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 09:27
Tom
Tom is offline
Ook geen vriendin.. al bijna een jaar geloof ik.. kan doen wat ik wil en voel me prima zo. Had t er laatst ook met iemand over, die snapte het ook niet echt.. mja had gezegt dat ik t allemaal wel prima vond zo.
Oud 05-09-2002, 09:48
gizmo
gizmo is offline
ik vind het triest als je er wanhopig op zoek naar bent... ik heb zo van.. het komt je wel een keer tegemoet gewaaid.
Zelf geef ik nu de voorkeur aan het wel hebben van een vriendje... het gevoel vind ik gewoon ech kewl enzo en tja het knuffleen bij elkaar zijn enz .... en ik heb gewoon nog de vrijheid die ik eerst had zeg maar... dus ja
Mensen die zeggen dat ze geen vrijheid hebben als ze met iemand gaan.. ik weet niet hoor.. maar dan zit er toch iets fout ?!
Oud 05-09-2002, 11:06
miekmuis
miekmuis is offline
Ik wil van mijn vriendje af
Oud 05-09-2002, 13:08
ABrules
ABrules is offline
Ik hoef niet per sé een vriendin, maar ook niet per sé niet...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 13:10
Tactic
Tactic is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
Ik wil van mijn vriendje af
Dan moet je dat eerlijk tegen hem vertellen en niet vreemdgaan ofzo!

Waarom wil je van hem af?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 15:37
king112
king112 is offline
ik kan geen vriendin krijgen met mijn kutkop
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 15:41
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Tactic schreef:

Dan moet je dat eerlijk tegen hem vertellen en niet vreemdgaan ofzo!

Waarom wil je van hem af?
geloof niet dat het erg serieus was, gezien de rolleyes..

(tja of wèl serieus, maar dan wel erg triest, dus ik denk het eerste)
Oud 05-09-2002, 17:03
desteny's
desteny's is offline
ik ben ook niet wanhopig op zoek naar een vriend
ik ben nu ong. een jaar vrijgezel en dat was ook leuk maar een vriend hebben zou ook leuk zijn maar kom alleen de verkeerde types tegen lijjkt het
groetjes
Oud 05-09-2002, 17:57
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
ABrules schreef:
Ik hoef niet per sé een vriendin, maar ook niet per sé niet...
Nee het is bij mij ook niet zo dat ik per see GEEN vriendje wil hoor... als het zo loopt en ik word echt super verliefd o peen jongen en die liefde is wederzijds, tuurlijk! Maar ik ben niet (heftig) op zoek, ik kan ook de voordelen van het leven zonder vriend inzien... tuurlijk heb ik ook wel eens van die dagen dat ik denk... nu wil ik een levende knuffelbeer ...
Oud 05-09-2002, 18:41
girl4you
girl4you is offline
ik heb een vriendje ..maar als het ooit uitgaat ...dan ga ik oo kniet wanhopig op zoek ... je komt vanzelf wel iemand tege ...dan ga je toch niet zoeke ? gewoon lekker je eigen gang gaan en als je iemand tegenkomt die jou leuk vindt en jij hem dan zie je vanzelf wel wat er van komt ..
is nix raars aan dat je gewoon niet op zoek bent
Oud 05-09-2002, 19:42
Tha White Eagle
Tha White Eagle is offline
ik zou best wel een vriendin willen hebben. Ik wil ook wel een keer weten hoe het is om iemand te hebben die echt om je geeft. En vrijheid? Mjah....... als je het goed doet heb je er iets voor over. Maar ik ga niet jagen..... dan wordt het toch nix.
Oud 05-09-2002, 19:56
Gothic
Gothic is offline
Ik stond er absoluut open voor toen ik geen vriend had, maar ja wanhopig, niet persé naar een vriend, misschien wel naar liefde en warmte... ach het is soms wel lekker dat heerlijk over te zeuren met iemand die in het zelfde schuitje zit
Reageren

Regels voor berichten