Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2002, 00:19
Verwijderd
de titel is omdat ik hem eigenlijk heel snel wil geven

Hee mensen hier is de brief die ik aan mijn vriendin ga geven, willen jullie hem even beoordelen, dan kan ik hem nog een beetje veranderen jullie mogen nee moeten dus kritisch zijn!!!
Ook natuurlijk spel fouten maar wat belangrijk is de brief zelf, bedankt al vast, nemo/rob

Lieve Eline

Hoe is het ermee?
Je zal nu wel denken, wat is dit voor een brief?
Hierbij verklaar ik je de liefde haha grapje
Vind het gewoon leuk om je te verrassen.
Waar zal ik is mee beginnen, hmmmm.
Mijn leven is momenteel echt top, dat was het voor jou ook al maar er ontbrak alleen iets, een relatie. Had natuurlijk wel relaties met mijn ouders, vrienden, leraren of mijn baas maar niet een relatie die mijn hart sneller deed kloppen. En jij bent het meisje dat dat laat doen, ben pas een keer verliefd geweest, dus bijzonder ben je.
Het zoenen voor een avond vond ik al een lange tijd inhoudloos, want zeg nou zelf, dit is toch zoveel leuker. Ja ben echt blij met je ELINE!!!! Nu even over de relatie zelf. Het is echt uitstekend, leid mijn eigen leven, de spanning is er, genoeg vrijheid, over alles kunnen praten. Het echte leven is ook weer begonnen, denk trouwens niet dat het invloed heeft op de relatie. We hebben bijna ons record van een maand verbroken dat voelt erg goed. Vind het ook fijn dat je nog maagd bent. Niet dat ik super veel ervaring heb. Ik wil trouwens niks forceren op seks-gebied, gewoon rustig aan, neem de tijd. We moeten er allebei van willen/kunnen genieten. Luister momenteel het liedje van direct - free, ja zo voel ik mezelf nu ook. Zeg trouwens eens eerlijk hoe je denkt over dat ik mijn haar ga verven?
Ik zelf vind het gewoon mooi, wil niet opvallen of iets dergelijks, en al helemaal geen gothic worden. Ja je leest het goed, veel mensen denken dat. Ik wil nu wel nog even wachten met die wenkbrouw piercing, want vind de combo dan te ver gaan. Weet ook wel dat ik dezelfde persoon blijf, en ook niet van mening verander met onderwerpen of ergens van smaak verander, dus blijf die gestreepte broek nog dragen hoor meisje. Maar het haar is al een grote verandering opzich. hmm heb je trouwens gelezen dat je van rock houd, zeg is welke, misschien vind ik er eentje leuk? Want mijn smaak voor muziek is best breed, ben benieuwd.

Hoop dat je het leuk vond de brief

liefs je vriendje rob
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2002, 00:20
Verwijderd
als ik zo lees is de brief wel erg kort moet hem dus uitbreiding maar hoe
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 02:19
maar
maar is offline
euhm..wat is de reden en het doel van deze brief? Ik denk wel dat ze er blij mee zal zijn hoor, leuk om te lezen; maar het stuk over je haar is langer dan het stuk over jullie relatie. Beetje raar vond ik ook het 'hierbij verklaar ik je de liefde'-grapje, ik zie de humor niet echt

'Waar zal ik is mee beginnen' > waar zal ik eens mee beginnen. 'wenkbrouw' > wenkbrauw
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 02:37
Verwijderd
Als ik heel eerlijk bent vind ik die hele brief nogal ruk. Ik snap sowieso niet waarom je een brief moet schrijven in plaats van het haar gewon te vertellen. Maja, daar heb je natuurlijk niet zoveel aan, vandaar wat tips die je misschien kunt gebruiken:

1: Wat is het doel van deze tekst? Er is geen echt onderwerp, maar ik geloof dat je wil laten zien dat echt blij met haar bent.
2: Er is niets mis met lange brieven, maar je hoeft ook geen 17 zinnen te gebruiken om te zeggen dat je weet wat een relatie is.
3: Verder zou ik in de echte brief alle leestekens plaatsen en grammaticaal correcte zinnen gebruiken.
4: Wat maakt het uit wat zij ervan vindt dat je je haar verft? Zou je het niet doen als zij het niet zou willen? Sta jij wie dan ook toe om jouw leven op zo'n manier te beïnvloeden?
5: Wat wil je zeggen met dat je niets wil forceren op seks-gebied? Zulke dingen zet je niet in een brief.
Het lijkt er in deze brief een beetje op dat je je nog eens lekker omhoog wilt likken, hoewel dat wel smooth gebeurt. Als jij een brief wilt maken waarmee zij zich ook daadwerkelijk bijzonder gevonden voelt zullen deze dingen er toch echt uit. Behalve als je dus echt de randdebiele Neanderthaler wilt uithangen. Ik ben beetje pissig vandaag dus neem de kritiek niet te persoonlijk op, maar haal er uit wat je kunt gebruiken ok? Ik zeg dit dus niet om je de grond in te drukken ofzo. Maar ik geef je wel een voorbeeld van wat er ongeveer in die brief zou kunnen staan. Ik zal een aantal punten die jij haar volgens jouw brief kwijt wilde ook in zetten in andere woorden, maar je kan het er gerust uitlaten. Let op:

Lieve Eline,

Hierbij stuur ik jou een brief,
rechstreeks uit mijn hart.
Omdat ik je wil vertellen, wat je met mij hebt gedaan.
Ik voel mij nu zoveel beter, elke dag vrolijker,
levendig, een geheel nieuwe soort energie,
het voelt apart, maar zeker niet verkeerd.
De reden, dat ben jij!
Door jou voel ik mij eindelijk compleet.
De aanblik van jouw ogen doet mijn hart sneller kloppen.
Je liet mij weer voelen wat ik dacht kwijt te zijn,
of wellicht nooit rijk te zijn geweest.
Echte, pure liefde, want Eline, ik ben verliefd
op jou.
En in de maand dat je mijn vriendin bent,
is dat alleen maar meer geworden.
Want weet je... je bent perfect!
Alles aan jou is volmaakt.
Van je haar tot aan je tenen,
je bent voluptueus, maar onschuldig
zoals de Heilige Maagd Maria
Als ik naar je kijk, of aan je denk...
soms kan ik nog steeds niet geloven dat je van mij bent.
Ondanks mijn gebondenheid aan jou,
voel ik me zo vrij
als een kind dat een weiland heeft gekregen.
Opeens zulk een grote vlakte,
met allerlei verassingen, speeltuinen en mooie bloemen,
ongerepte stukken gras, en wetend
dat hij overal heen kan, en toch
zal hij niet het weiland gebruiken, maar het dienen,
een gelijkwaardige relatie.
Net als wij.
Ik wilde je langs deze weg laten weten dat ik van je houd.
Ik beloof je dat ik dat voor altijd zal doen, onvoorwaardelijk, en ik hoop dat we samen heel erg veel leuke dingen gaan beleven samen. Want ik zal er altijd voor je zijn, door dik en dun, in goede en slechte tijden.

Heel veel liefde, kusjes en groetjes,

robbie

ok, dit klinkt al iets anders denk ik. Nu ik het zo lees zou ik het eigenlijk ook wel naar me eigen vriendin kunnen sturen, maar ik prefereer lifecontact. Slechts 7% van de communicatie gaat via woorden, en je moet bedenken dat zelfs met 100%, dus met stem en lichaamstaal erbij, nog steeds misverstanden bestaan. Desalniettemin denk ik dat je vriendin met zo'n brief erg blij zal zijn. Graag hoor ik je reactie op Pr0tagon1st@hotmail.com en anders zie ik het wel... succes ermee!

P.S. ff ge-edit, want zag taalfoutjes

Laatst gewijzigd op 04-09-2002 om 10:32.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 07:09
miro
miro is offline
Ben t er wel een btje mee eens dat de brief niet echt een bepaalde inhoud heeft. Ik bedoel, wat wil je hier mee zeggen. Dat je gelukkig met haar bent? Dan mag het slijmgehalte wel wat hoger zijn denk ik. De rest van de brief is heel normaal ik vind t eigenlijk meer een email die je "zomaar" even naar je vriendin stuurt.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 07:53
Herrie
Herrie is offline
Ik zou deze brief zelf niet sturen, niet dat ik zelf een schrijfwonder ben, maar er staan teveel dingen in die je gewoon beter face-to-face kan bespreken.

Het opschrijven hoe blij je met haar bent is vaak overbodig, dit moet ze gewoon aanvoelen als je bij haar bent!

Eigenlijk heb ik een hekel aan brieven schrijven, omdat ik later altijd iets anders had willen schrijven of anders had willen verwoorden

Schriftelijke communicatie is gewoon al heel lastig, omdat het maar ongeveer 10% van je totale communicatie bevat Ik zou er dus gewoon voor kiezen deze dingen gewoon face-to-face aan haar duidelijk te maken, omdat je dan je non-verbale communicatie kan gebruiken en dat is vaak echt een stuk duidelijker.

Zelfs over de telefoon is al heel lastig, omdat je dan nog de non-verbale communicatie mist, maar dan heb je wel de intonatie die toch ook een aardig steentje bijdraagt.

Schrijven kan altijd verkeerd opgevat worden, doordat de ander er een verkeerde interpretatie aan geeft. Dit kan aan de manier van jouw schrijven liggen of aan haar interpretatie

Ik verkies dus gewone verbale communicatie d.m.v. telefoon maar het liefst face-2-face. (Face-2-face is voor mij erg lastig, omdat ze ruim 1150 km hiervaandaan woont )

Ik zou haar per post gewoon een klain cadeautje sturen, dat zal ze waarschijnlijk veel leuker vinden dan die brief.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 10:02
Verwijderd
Thnx voor de reactie, weet ook wel dat ik dit kan zeggen tegen haar maar het gebaar lijkt mij zo leuk.

En james bedankt, ik zei toch zelf dat je kritisch mag zijn dus
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 10:18
moenbase
moenbase is offline
hmm, waarom met een brief eigenlijk?

Zoiets zou je toch gewoon kunnen zeggen.

[edit]ow, dat is al gezegd he...[/edit]
Oud 04-09-2002, 10:22
Verwijderd
Dat weet ik ook maar ik vind dit een leuk gebaar vandaar
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef:
En james bedankt, ik zei toch zelf dat je kritisch mag zijn dus [/B]
You're welcome, en Herrie? Misschien moet je mijn stukkie ook ff lezen? Ik wil hierbij ook weten wat jullie van mijn briefje vinden (met spoed reageren)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 10:50
Verwijderd
Vind hem echt goed hoor jou brief, maar zo goed kan ik niet alles verwoorden hoor, dit is mijn nieuwe brief

Hee mensen,

k heb het een beetje veranderd, dit is denk ik iets beter maar de damens moeten nog inhoudelijk reageren, de heren natuurlijk ook.

Lieve Eline,

Hoe gaat het ermee?

Hierbij verklaar ik je de liefde! haha grapje
Ik vind het gewoon leuk om je te verrassen.
Maar waar zal ik is mee beginnen..? Hmmmm...

Mijn leven is momenteel echt top, dat was het voor jou ook al maar er ontbrak alleen iets, een relatie.
Ik had natuurlijk wel relaties met mijn ouders, vrienden, leraren of mijn baas maar niet de soort van relatie die mijn hart sneller deed kloppen.
Jij bent het meisje waarbij dat gebeurd, dit is echt zo leuk, ik zal proberen om het te verwoorden.
Bij iedere lach in je gezicht, iedere lichaamstaal alles wat je uitstraald voel ik mij weer 1000 x gelukkiger dan ik al was.
Het intense gevoel heb ik niet vaak maar met jou beleef ik het her en her en her. Ja heb nu echt een compleet gevoel in mijn leven.
Zou niet weten wat anders moet of wat beter moet. Het is ook heel raar maar toen ephraim belde had ik al een gevoel dat het goed ging komen.
Jij zelf toch zei je al, als 2 mensen dat denken en ze weten nog niks over elkaar dan zegt dat toch wel iets.

Het zoenen voor een avond vond ik al een lange tijd inhoudloos, de volgende morgen denk je ook van is dit het nou.
Ben echt heel blij dat ik een relatie ben begonnen
Ja ben echt blij met je ELINE!!!! Nu even over de relatie zelf.
Het is echt uitstekend, ik leid mijn eigen leven, de spanning is er, ik heb genoeg vrijheid en we kunnen over alles praten.
Het echte leven is ook weer begonnen, ik denk trouwens niet dat het invloed heeft op de relatie.
We hebben bijna ons record van een maand verbroken dat voelt erg goed.

Ik vind het ook fijn dat je nog maagd bent. Niet dat ik super veel ervaring heb.
Ik wil trouwens niks forceren op seks-gebied, het gewoon rustig aan doen, we nemen de tijd voor.
We moeten er allebei van willen/kunnen genieten.
Momenteel beluister ik het liedje van Direct - "free". En "free", dat is hoe ik me op dit moment voel.

Ik hoop dat ik zo mijn gevoel een beetje hebben kunnen beschrijven.

'k Hoop dat je de brief leuk vond!
liefs je vriendje rob
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 10:55
Herrie
Herrie is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef:

You're welcome, en Herrie? Misschien moet je mijn stukkie ook ff lezen? Ik wil hierbij ook weten wat jullie van mijn briefje vinden (met spoed reageren)
Ik vind deze te slijmerig.... Sorry en hij klinkt een beetje ouderwets..
Misschien door het taalgebruik..... Iets te verheven denk ik, maar toch een stukje beter dan die van de topicstarter. Je moet het idd nooit over sex hebben in een brief....

Tevens is volgens mij ", en" niet correct.... het is of een "," of "en", maar niet beiden.....

Tevens zag ik dit stukje nog:

Ik zou "zo een grote vlakte" of "zo'n grote vlakte" gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 14:31
Verwijderd
Okee nu een reactie van een meisje....

Ik vind die brief van James totaal nix.... Als ik dit zou krijgen zou ik helemaal dubbel liggen van het lachen... Veeeeeel te slijmerig en het zou mij zelfs een beetje te erg afschrikken... Nobody is perfect!!!!!!!!!!
Dus zelfs je vriendin zal niet volkomen aan je wensen voldoen, zeg dit dan ook niet...!!!! Verder dingen als ik zal onvoorwaardelijk van je houden vind ik minder.....je weet niet hoe het loopt

Nu over het briefje van de topicstarter! Dus over het eerste briefje
Ik vind het een leuk briefje! Het is tenminste niet te standaard. Het is een leuke opbouw alleen het eindigt iets minder.
Achter dat van dat rockmuziek zou nog kunnen staan zoiets als.. nou ik hoor het nog wel van je..dat sluit de brief beter af...
En dat je het niet over sex kan hebben in een brief is bullshit! Sex is geen tabu! en ik zou er nix achter zoeken als en staat van we doen het rustig aan... dat zou mij juist meer vertrouwen geven. Je mag ook best haar mening over je haar vragen en dat het in een brief staat maakt toch niet uit?? Ik vind van zulk soort brieven juist leuk om te krijgen!

Nu over die verbeterde brief van de topicstarter.
Ik vind die eerste toch echt leuker..Dat van die lach vind ik wel leuk, die zou je ergens in je eerste brief kunnen zetten .

Dit was het ongeveer wel.. Succes!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 14:51
Verwijderd
Vrouwen zijn de kenners haha, ja die was ook iets te van james, misschien later maar hij is bijna klaar mijn brief maar erg bedankt voor het reageren meid!!!!!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 16:50
Ingrid3
Ingrid3 is offline
Dan komt hier nog een reactie van een meisje:

De eerste brief vond ik goed. Hij was ook niet te kort ofzo. Vooral het begin en het middestuk waren top! maar naar het einde toe werd ut wel wat minder.. Ut was beetje rommelig einde, in het begin over ongeveer utzelfde onderwerp en laatste alinea is opeens wa dinge doormekaar.. Je kunt di oplosse door iets weg te late of het wat uit te breide ofzo.. Ligt aan jou, wa jij wil dat er nog in komt en wat niet.. Ik zou denk ik dan dat van rockmuziek weg laten maar dat van je haar wel late staan met dat je verder nie veranderd enzo.

Die tweede brief vind ik ook wel goe maar wel minder dan die eerste. Het is denk ik wat te overdreve ofzo, te slijmerig.. kweet nie precies wat ut is.. Die zou ik iig nie aan der geve. Misschien omschrijft het wel je gevoeles maar toch.. en da over sex kan der zeker wel in! Is helemaal nix om der achter te denke, geeft idd vertrouwe.

Conclusie:
As je nu je eerste brief pakt en der wa dinge indoet van de 2e is ie helemaal perfect! Je moet ut natuurlijk helemaal op je eige gevoel doen omdat het anders niet meer je eige brief is.
Suc6 der verder nog mee!!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:19
Verwijderd
Leuke brief..

Ik begrijp dat je gewoon als een leuk gebaar een brief aan haar wil schrijven? Nou, dan vind ik zowel je eerste brief als je tweede brief daar geschikt voor hoor. Dat je in die eerste ook over wat onzinnige dingetjes lult maakt toch helemala niet uit? Moet het meteen perse een liefdesbrief zijn? Het krijgen van een brief is gewoon al leuk, en bepaalde dingen die er in staan kun je toch naar aanleiding van de brief in real life bespreken lijkt me.. ??

Ik vind hem gewoon okee!

En dan over die van James.. ik zou het ontzettend leuk vinden es zo'n brief te krijgen maar dan als grapje, want serieus zou ik em toch echt TE vinden.. Te slijmerig, ik zou me idd rot lachen (niet beledigend bedoeld, ik kan me best voorstellen dat je het zo voelt, maar je kunt het ook overdrijven in woordgebruik en alles) maar voor de grap zou ik het een leuke brief vinden
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Herrie schreef:

Misschien door het taalgebruik..... Iets te verheven denk ik, maar toch een stukje beter dan die van de topicstarter. Je moet het idd nooit over sex hebben in een brief....

Tevens is volgens mij ", en" niet correct.... het is of een "," of "en", maar niet beiden.....

Tevens zag ik dit stukje nog:

Ik zou "zo een grote vlakte" of "zo'n grote vlakte" gebruiken.
Tevens moet in jouw stukje eerder 'verder' zijn, maar verder klopt het wel. En zulk een grote vlakte kan wel, maar is inderdaad 'verheven'. Ik noem het liever officiieus.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 18:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
hm tja, k zelf vond de brief een beetje apart geschreven... er zat nou niet echt gevoel voor taal in ofzo tja sorry, daar let ik dan weer op. het was niet mooi geschreven, maar gewoon simpel. en dat maakt het minder speciaal.

ik weet het niet, ik denk niet dat ik zo'n brief wil van mijn vriend. ik heb het liever dat hij het gewoon tegen me zegt of in een smsje. van een brief zou ik toch wat vreemd opkijken. wel lief natuurlijk, maar het hoeft niet.

en ja, dat grapje van de liefde verklaren vind ik ook niks, sorry
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 19:05
Signy
Signy is offline
Heey Syphon. Ik vind je brief leuk hoor, ik neem aan dat het niet perse als liefdesbrief bedoeld was maar gewoon een normale brief. Goed gedaan hoor, ze zal er heus happy mee zijn. Het is toch altijd leuk om dingetjes van je geliefde te krijgen. En dat er wat onbelangrijke stukjes in staan ... ach, ik vind het helemaal niet storend.
Stuur maar gewoon op.
Oh, dit zou ik er alleen wel uitlaten:

Gewoon niet grappig
Kweenieh, staat me niet zo aan.

Die brief van James-nog-wat-cm... tsjah, als ik zo'n brief kreeg zou ik er echt moeten lachen. Het is over-the-top, te slijmerig.

Dit schrijf je toch niet?!!? =D Geen geslaagde poging.
Oud 04-09-2002, 20:08
PardonMe
PardonMe is offline
uhmzz vind het maar een vage brief.. Ik zou hem zo niet geven in ieder geval..
Dat grapje aan het begin zou ik eruit halen, het is gewoon niet grappig..
Dat "waar zal ik eens mee beginnen" zou ik ook maar weglaten, dat staat gewoon niet..
Dit vind ik wel erg lief trouwens;
Citaat:
Mijn leven is momenteel echt top, dat was het voor jou ook al maar er ontbrak alleen iets, een relatie. Had natuurlijk wel relaties met mijn ouders, vrienden, leraren of mijn baas maar niet een relatie die mijn hart sneller deed kloppen. En jij bent het meisje dat dat laat doen, ben pas een keer verliefd geweest, dus bijzonder ben je.
Maareuhmz, daarna begin je over dat zoenen en seks, dat zou ik gewoon niet zo in een brief zetten..
"Ik ben blij dat je nog maagd bent" nee, niet doen, zou ik er niet in zetten.. Het komt gewoon stom over vind ik.. Want ookal zeg je dat je geen haast hebt enzo, toch merkt ze dan dat je erover denkt en gaat ze het bij zichzelf ook forceren ofzo (dat ik zou ik dan hebben althans!)

En dan ga je best wel veel schrijven over je uiterlijk en dan ineens over muziek.. Ik zou dat er ook niet in zetten eigenlijk, dat zijn dingen waar je gewoon over praat, vind ik dan.. Dus zou ik er uit halen, of hoogstens als een PSje ofzo..

De bedoeling van je brief is dat je haar wilt verrassen en haar wilt laten weten dat je blij met haar bent enzo.. SCHRIJF HAAR DAT DAN JOH!! Vertel wat je zo leuk aan haar vindt, hoe ze lacht, hoe haar ogen glimmen, hoe haar oren wapperen enz.... Dat ze je vlinders in je buik bezorgt, dat je blij van haar wordt.. zulke dingen, dat vindt een meisje leuk om te lezen (ik althans ) gewoon dat je haar leuk vindt om wie ze is....

Mijn advies; weggooien deze brief en opnieuw beginnen

PS. nou niet meteen teleurgesteld zijn, maar ik vind deze brief gewoon niet echt tactvol ofzo.. Dus probeer het gewoon eens opnieuw.. Verder vind ik het idee van je, om haar een brief te schrijven om haar gewoon te verrassen best een leuk idee hoor!!
Oud 04-09-2002, 20:17
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef:

ik vind het eerlijk gezegd beter dan die van Syphon.. maareuhmz bij sommige stukjes vind ik het slijmgehalte weer net iets te hoog dan zou ik het weer net niet serieus nemen als ik die brief zou krijgen..
Citaat:
Want weet je... je bent perfect!
Alles aan jou is volmaakt.
Van je haar tot aan je tenen,
Dat vind ik gewoon weer iets te overdreven..

Citaat:
zal hij niet het weiland gebruiken, maar het dienen,
een gelijkwaardige relatie.
Net als wij.
zou ik er dan ook niet in zetten..
Is mij iets te zoetsappig zeg maar...

Behalve dat vind ik m verder ok, leuke complimentjes en dergelijke er in, en over wat jij voor haar voelt.. Op een aantal dingen na dus zou ik het wel leuk vinden als ik die brief zou krijgen
Oud 04-09-2002, 21:02
HeerVanHasselt
HeerVanHasselt is offline
Syphon schreef:
Vind hem echt goed hoor jou brief, maar zo goed kan ik niet alles verwoorden hoor, dit is mijn nieuwe brief

Hee mensen,

k heb het een beetje veranderd, dit is denk ik iets beter maar de damens moeten nog inhoudelijk reageren, de heren natuurlijk ook.

Lieve Eline,

Hoe gaat het ermee?

OK vaak genoeg gezegd, dat grapje moet eruit

Ik vind het gewoon leuk om je te verrassen.
Maar waar zal ik is mee beginnen..? Hmmmm...
Ook deze zin moet echt weg

Mijn leven is momenteel echt top, dat was het voor jou ook al maar er ontbrak alleen iets, een relatie.
Ik had natuurlijk wel relaties met mijn ouders, vrienden, leraren of mijn baas maar niet de soort van relatie die mijn hart sneller deed kloppen.
Jij bent het meisje waarbij dat gebeurd, dit is echt zo leuk, ik zal proberen om het te verwoorden.
Bij iedere lach in je gezicht, iedere lichaamstaal alles wat je uitstraald voel ik mij weer 1000 x gelukkiger dan ik al was.
Het intense gevoel heb ik niet vaak maar met jou beleef ik het her en her en her. Ja heb nu echt een compleet gevoel in mijn leven.
Zou niet weten wat anders moet of wat beter moet. Het is ook heel raar maar toen ephraim belde had ik al een gevoel dat het goed ging komen.
Jij zelf toch zei je al, als 2 mensen dat denken en ze weten nog niks over elkaar dan zegt dat toch wel iets.
Dit is heel goed naar mijn mening al had ik het zelf anders geschreven

Het zoenen voor een avond vond ik al een lange tijd inhoudloos, de volgende morgen denk je ook van is dit het nou.
Ben echt heel blij dat ik een relatie ben begonnen
Ja ben echt blij met je ELINE!!!!
Het begint hier wat matig met dat zoenen maar komt uiteindelijk weer helemaal goed

Nu even over de relatie zelf.
Deze zin is om te huilen, je kunt ook gewoon op een nieuwe alinea verder gaan over je relatie zonder een inleidende, opsommende zin als deze

Het is echt uitstekend, ik leid mijn eigen leven, de spanning is er, ik heb genoeg vrijheid en we kunnen over alles praten.
Het echte leven is ook weer begonnen, ik denk trouwens niet dat het invloed heeft op de relatie.
We hebben bijna ons record van een maand verbroken dat voelt erg goed.
Dit is dan wel weer leuk

Ik vind het ook fijn dat je nog maagd bent. Niet dat ik super veel ervaring heb.
Ik wil trouwens niks forceren op seks-gebied, het gewoon rustig aan doen, we nemen de tijd voor.
We moeten er allebei van willen/kunnen genieten.
Moet eruit, hierover moet je een keer face to face met haar praten

Momenteel beluister ik het liedje van Direct - "free". En "free", dat is hoe ik me op dit moment voel.
Iets meer uitleg erbij had gekund (stukjes tekst?) maar zo is het ook al goed

Ik hoop dat ik zo mijn gevoel een beetje hebben kunnen beschrijven.
Mwoa

Deze zin moet er echt heel erg uit

liefs je vriendje rob
Perfect

Nou misschien heb ik je hier een beetje mee geholpen.

Die brief van James was natuurlijk niet grappig bedoelt ofzo maar ik heb echt gelachen, gewoon schitterend zoals hij die dingen uit de originele brief erin heeft verwerkt!
De brief zelf vond ik erg goed. Moeilijke, doordachte zinnen waaruit blijkt dat hij er zijn best op heeft gedaan. Maar ik vind de brief soms iets te slijmerig. Niet omdat je vriendin (want het zal ongetwijfeld met je vriendin in gedachte zijn geschreven) erin ontzettend verheerlijkt wordt (dat lijkt me ook nou juist het idee van zo'n brief) maar de manier waarop dat gebeurt. Het gaat soms meer om de taal, het poëtische, de stijl dan om haar.

Misschien moet ik hier een eigen versie van de Eline-brief posten maar daar heb ik nu geen zin in. Misschien dat ik jullie er morgen mee verblijdt.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 23:15
Verwijderd
Hee mensen de brief is zo geworden als de laaste, dat grapje is eruit en dat laaste gedeelte ook thnx voor het reageren
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 23:43
Verwijderd
hey allemaal! how's life? En Syphon? Welke brief heb je nou gestuurd? In ieder geval moet ik ff wat ophelderen. Het was nogal diep in de nacht dus ik was vet melig, vandaat dat de brief zo geworden is. Ik zou deze brief zelf ook niet sturen, tenzij mensen iets poëtisch willen, hoewel ik heb zelfs dan anders had gedaan... In ieder geval vink de reacties op mijn stukjes ook wel leuk, maar in tegenstelling tot wat sommige dachten heb ik dit niet met mijn vriendin in gedachten gedaan. Die stuur ik ook heel andere dingen. Volgens mij gaat dit stukje nergens over. Is er misschien iemand die mij kan helpen om effectieve doch leuke posts te schrijven?

Laatst gewijzigd op 04-09-2002 om 23:45.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 00:32
maar
maar is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef:
Is er misschien iemand die mij kan helpen om effectieve doch leuke posts te schrijven?
zoiets kun je of kun je niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2002, 20:04
Gwenniej
Gwenniej is offline
Mijn mening als meisje zijnde... komt wel ongeveer het zelfde neer als die van PardonMe, dat ene stukje wat zij oowk beschrifjt is goed, en dat grapje, dat haar gedeelt,e en dat deel dat ze nog maagd is vind ik nie goed, maar het idee om haar te schrijven is leuk!

het moet niet echt een liefdesbrief worden,maar je moet er oowk geen dingen in zetten die je irl oowk tegen dr kan zeggen, als je dat goed onthoud wordt t wel een leuek brief

Citaat:
PardonMe schreef:
uhmzz vind het maar een vage brief.. Ik zou hem zo niet geven in ieder geval..
Dat grapje aan het begin zou ik eruit halen, het is gewoon niet grappig..
Dat "waar zal ik eens mee beginnen" zou ik ook maar weglaten, dat staat gewoon niet..
Dit vind ik wel erg lief trouwens;
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Maareuhmz, daarna begin je over dat zoenen en seks, dat zou ik gewoon niet zo in een brief zetten..
"Ik ben blij dat je nog maagd bent" nee, niet doen, zou ik er niet in zetten.. Het komt gewoon stom over vind ik.. Want ookal zeg je dat je geen haast hebt enzo, toch merkt ze dan dat je erover denkt en gaat ze het bij zichzelf ook forceren ofzo (dat ik zou ik dan hebben althans!)

En dan ga je best wel veel schrijven over je uiterlijk en dan ineens over muziek.. Ik zou dat er ook niet in zetten eigenlijk, dat zijn dingen waar je gewoon over praat, vind ik dan.. Dus zou ik er uit halen, of hoogstens als een PSje ofzo..

De bedoeling van je brief is dat je haar wilt verrassen en haar wilt laten weten dat je blij met haar bent enzo.. SCHRIJF HAAR DAT DAN JOH!! Vertel wat je zo leuk aan haar vindt, hoe ze lacht, hoe haar ogen glimmen, hoe haar oren wapperen enz.... Dat ze je vlinders in je buik bezorgt, dat je blij van haar wordt.. zulke dingen, dat vindt een meisje leuk om te lezen (ik althans ) gewoon dat je haar leuk vindt om wie ze is....

Mijn advies; weggooien deze brief en opnieuw beginnen

PS. nou niet meteen teleurgesteld zijn, maar ik vind deze brief gewoon niet echt tactvol ofzo.. Dus probeer het gewoon eens opnieuw.. Verder vind ik het idee van je, om haar een brief te schrijven om haar gewoon te verrassen best een leuk idee hoor!!
Oud 05-09-2002, 22:18
Cassidy
Cassidy is offline
Ik heb misschien wel een iets beter ideetje voor je, want in brieven gaat t je kennelijk nie zo super goed af... (tipje: als je een brief schrijft laat dan dat sex-gedoe dr uit.. beetje fout als je het mij vraagt, dat zijn van die dingen die je moet zeggen als je er 'toevallig' een serieus gesprek over hebt!)

Waarom geef je haar de volgende keer dat je naar haar toegaat geen Roos @}-,-'-- met een klein kaartje eraan waarop gewoon kort maar krachtig iets in de richting staat van "omdat ik van je hou"ofzo?? Ik weet zeker dat iedereen dat superlief zou vinden om te krijgen!! (ik iniedergeval wel!!!) ow ik heb trouwens laatst een roos en zo'n me-too-you beertje (met I love you erop) van de Expo gekregen, echt SUPERLIEF!!!! wel onwijs duur trouwens zo'n knuffeltje, maar je moet dr wat voor over hebben af en toe he!

Nouja, ik weet niet of je t wat vind, maar in iedergeval zo'n roos ofzo zou ze denk ik gewoon al superlief vinden, en als je er gewoon t gedeelte uit je brief, waarin je zegt dat je super veel om haar geeft, er bij verteld dan smelt ze denk ik nog wel verder weg voor je!!

Lots of Love,

Cassy
Oud 06-09-2002, 11:15
Verwijderd
Ik ga zo naar haar toe, leg de brief en een roos op haar bed en ga dan snel weer. Dan komt ze thuis en dan ziet ze dat liggen
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 01:34
emperor crono
emperor crono is offline
Hee! Da's nou net die meesterlijke actie die de brief extra speciaal gaat maken.

Je schrijft hem trouwens toch wel uit he? Printen is zo onpersoonlijk.

ps2. ik ga zo slapen, ben vrij moe en had dus ook geen zin om de hele threat door te lezen. Maar ik zag dit in een beta-versie van jou brief staan:
Citaat:
Ja ben echt blij met je ELINE!!!! Nu even over de relatie zelf.
IMHO niet doen. Niet na de clou van de brief op dezelfde regel van onderwerp wisselen, maar ga daar mee door! Vertel haar waarom je zo veel om haar geeft.
Sowieso vind ik 'nu even over de relatie zelf' erg zakelijk klinken, maar dat kan aan mij liggen.
En anders wat dan nog... als je schrijft wat je denkt is die brief een afspiegeling van je karakter en dat is (hoop ik voor je) de reden dat je op je valt.
*wishes you luck*
Oud 07-09-2002, 08:35
moenbase
moenbase is offline
Lieve Eline,

De dag waarop mijn leven totaal veranderde was de dag waarop ik jou heb leren kennen. Samen met jou is het leven zoveel simpeler. Het is alsof de dagen en nachten verdragelijker zijn omdat ik weet dat jij er bent voor mij.
Je woorden vallen altijd goed, als een blaadje in de herfst die een plaats zoekt tussen de andere blaadjes die op de aarde neerstreken. Precies zo forumleer jij de woorden in een mooie zin die je lievlijk uitspreekt en voortplant in m'n gedachten.

etc. etc.

Oud 07-09-2002, 11:33
emperor crono
emperor crono is offline
moenbase,
zo'n brief is niet compleet zonder dat je er meteen een aanzoek in zet. en gaat dat niet wat ver als je iemand met 'een leuke brief' wil verrassen?
Oud 07-09-2002, 11:47
Palmboompje
Palmboompje is offline
Hmmm.... ik zie niet in waarom je die brief niet zou sturen.. (heb niet alle reacties gelezen hoor, maar de eerste paar waren niet zo positief)

Blijkkbaar wil jij haar iets liefs sturen, dat is toch alleen maar heel schattig?! Ik denk dat je vriendin het alleen mara leuk zou vinden. Tis net als een cadeautje, het gaat om het gebaar, niet om de inhoud (alhoewel.. )
Dat de brief niet echt ergens heen gaat, doet er eigk niet zo toe, blijkbara heb je de behoefte om dat naar je vriendin te sturen, nou, dat lijkt me iets van jullie tweeën, dus gewoon sturen!
Oud 07-09-2002, 11:56
Verwijderd
Jaa heb het gestuurd + de roos natuurlijk, ik had even gevraagd wanneer ze vrij was. Ik belde aan, en mijn vriendin deed open, grrr weg verrassing maar ze vond het wel heel lief en heel leuk.

ps:emperor crono ik had die zin er ook uitgehaald!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 13:48
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
emperor crono schreef:
moenbase,
zo'n brief is niet compleet zonder dat je er meteen een aanzoek in zet. en gaat dat niet wat ver als je iemand met 'een leuke brief' wil verrassen?
Iedere dat ik bij jou ben is een nieuwe belevenis, het maakt mij steeds sterker, deel jij dit zelfde gevoel met mij?
Elke keer wanneer je mij aanraakt is het alsof ik het mooie moment steeds maar weer beleef. Elk moment met jou is een unieke belevenis.
Hoe je in mijn leven bent gekomen is één grote vraag voor mij, ik kan het niet in een paar regels uitdrukken hoeveel ik van je hou. Als je het weergeeft in een getal, tel dan elke ster die wij samen boven ons aanschouwen, druk je het uit in schoonheid, dan is het een diamant, nee, een kristal, die altijd straalt in de zon.

Het is alsof ik je al heel m'n leven ken, en al m'n vorrige levens ook met jou gedeeld hebt, we hebben elkaar nu weer teruggevonden. En ik weet zeker dat we dat in een volgend leven ook weer zullen doen, wij horen bijelkaar. Jij bent mijn laatste puzzelstukje, van een puzzel die ik nooit eerder compleet heb kunnen maken.
Jij bent de hemel en de aarde, en alles dat daar tussenligt. Je bent een engel gestuurd door God om jou mijn liefde te tonen. Jij bent alles waar ik voor gebeden hebt, je bent meer, veel meer.
Onze liefde is oneindig, en, is dat niet de kracht van Ware Liefde, waar wij beiden op hebben gewacht.
Lieve Eline, wil jij mijn vrouw zijn?

zoiets?
Oud 07-09-2002, 13:55
Verwijderd
Als je alles had gelezen, wis je dat de brief al is gegeven
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 14:00
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Syphon schreef:
Als je alles had gelezen, wis je dat de brief al is gegeven
Daar hoeft men alleen je vorrige reply voor te lezen hoor.
Reageren

Regels voor berichten