Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2002, 20:34
Verwijderd
ik heb nu half jaar een vriendje en als ik bij hem ben dan praat ie best veel. tog is hij best verlegen en als ie bij ons thuis is dan zegt ie niet zoveel. mijn moeder zit me daarom egt gewoon uit te lachen da ik iets met hem heb. ze zegt bijvoorbeeld als ik naar bed ga: ga maar lekker van je ozo gezellige praatzame M. dromen... en even later: vin je hem niet saai? wil je het nie uitmaken ofzo? zo is er toch niks aan?
vandaag gebeurde er iets wa voor mij egt de druppel deed overlopen: we waren op bezoek bij kennissen en mijn zusje was er ook. mijn zusje is nog best jong en die heeft nu een vriendje. ze zaten pas aan de telefoon samen en toen ging het de hele tijd van: ja schat... nee schat. en dat was ik aan het vertellen tege mijn vriendin die ook bij die kennissen hoorde.. ons mam hoorde dat en zei: nee die relatie van jou is helemaal niks... jullie zeggen hoi en dat was het... (terwijl dat langernabij nie zo is!) dus toen stond ik kei voor lul bij die kennissen! zo flauw is ze bezig... en ik ben egt gewoon boos op haar.... ze gaat als maar zo door... terwijl ze eigenlijk niet eens weet wie mijn vriend werkelijk is omdat hij zich heel verlegen voordoet bij ons thuis... als ik zeg dat hij anders wel veel praat dan zegt ons mam: hmm dan mag ie da hier ook welles doen! maar ja wa doe ik eraan... praten met mun vriend wil ik wel maar dat vind ik zo kwetsend voor hem en dan denk ik dat hij zich nog minder op zun gemak gaat voele bij ons thuis.. en tegen mijn moeder uitvallen heb ik ook al een paar keer gedaan...

wat moet ik doen?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2002, 20:42
PardonMe
PardonMe is offline
Vertel tegen je moeder wat je van haar gedrag vindt en vertel haar ook over jouw vriendje en jou en leg haar uit dat jullie wel met elkaar praten..
Ik vind dat je je moeder zeker goed mag laten merken dat je het niet leuk vindt zoals ze omgaat met jouw vriendje en de manier waarop ze over hem praat...!
Het is immers jouw vriendje en jij wilt met hem zijn en niet zij..

Praat ook eens met je vriendje.. misschien voelt hij zich onzeker als hij bij jullie thuis is, probeer erachter te komen waardoor hij zo stil is altijd..
Zorg ervoor dat hij zich op zn gemak kan voelen bij jullie thuis..

Probeer zelf af en toe eens een gesprek te creeeren thuis waarin je hem en je moeder allebei betrekt.. of vraag je moeder om eens wat interesse in hem te tonen, door hem wat vragen te stellen ofzo....

Hoelang ga je met je vriendje trouwens..?
Oud 08-07-2002, 20:47
Verwijderd
bedankt voor je tip! zeker praten met hun allebei lijkt me slim... want het komt daluk egt zo ver da ik hem gewoon niet meer thuis laat komen...
ik ga nu een half jaar met hem.. en hij komt ook heel vaak bij ons... daarom begint mijn moeder er nou pas mee (nu ongeveer zoon maand met dat gezever over dat hij zo stil is) mijn moeder zei het de eerste keer al.... alleen toen zei ze... het is natuurlik ook de eerste keer dat hij hier is.. maaar nu is er nog geen verbetering...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 20:48
Angeles
Angeles is offline
Je moeder gedraagt zich wel heel onvolwassen, zeg maar gerust kinderachtig en respectloos, zeg. Begrijpt ze dan niet dat er mensen zijn die verlegen zijn of die wat minder praten dan anderen? Eerlijk gezegd dacht ik tijdens het lezen van jouw verhaal: praatte zij maar wat minder.

Ik zou gewoon een keer zeggen dat ze echt niks bereikt met haar gezeur over jouw vriend, hooguit het tegenovergestelde, namelijk dat je over een tijdje helemaal geen zin meer hebt om met háár te praten. Als dat niet helpt zou ik het gewoon negeren verder.

Overigens zet je moeder meer zichzelf voor gek bij die kennissen dan jou, hoor.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 21:17
stout!
stout! is offline
Ik vind je moeder nogal kinderachtig bezig om eerlijk te zijn.
Vraag haar eens waarom ze eigenlijk zo flauw over hem doet als jij haar al meerdere malen hebt duidelijk gemaakt dat je dat niet leuk vind en dat ze het mis heeft.
Maak haar duidelijk dat je haar gedrag echt niet leuk vind en laat haar beloven je vriendje met rust te laten. Hij is jouw keuze, en daar heeft zij verder niks mee te maken.
Oud 08-07-2002, 21:18
Verwijderd
eh.. ja vink opzich ook wel.. alleen eh.. ik baal er gewoon verschrikkelijk van... ik kan het nie hebbe... ik ben zo boos op haar.... en ons moeder maar schijnheilig doen... maar ik geloof da ze me nie egt snapt.. ondanks da ik me toch wel uit... alleen telkes als ze weer een kutopmerking maakt.. dan begin ik egt bijna te huilen... en kan ik bijna niks meer terug zegge omda er dan zoon brok in mun keel zit.. en ik wil alles behalve huilen waar zij bij is! da gun ik haar gewoon niej..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 21:45
Piccola
Piccola is offline
Pfff, mijn hele familie ziet mijn vriend liever gaan Ik weet dus precies wat je bedoeld! Bij mijn vriend is het niet zo dat ie weinig zegt ofzo. Mijn ouders zien mij alleen liever bij mijn ex. En dat laten ze mij en mijn vriend erg duidelijk merken.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 16:10
[^#ComeClose#'}
[^#ComeClose#'} is offline
Ga je oma en opa verwijten dat ze hun dochter niet fatsoenlijk hebben opgevoed, gvd, wat een klein kind seg! Als moeder mag je je toch wel wat volwassener gedragen hoor, volgens mij ben jij een pak volwassener dan die moeder van je. Ik vind het echt erg voor je vriend en jou. Je vriend is verlegen en kan zichzelf enkel volledig uiten bij mensen waarbij hij op z'n gemak is. Logisch dat hij dan niet veel zegt met je moeder erbij... Iedereen is anders en bepaalde mensen zijn nu eenmaal stiller dan anderen, daar kan je moeder toch rekening mee houden (ook al is dan zo'n tetterwijf).
Wat zegt je vader hiervan?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 16:21
Verwijderd
ik vind t een kinderachtige reactie van je moeder hoor!

ze moet toch weten dat voor veel mensen "schoonouders" vaak iets engs is en je daarom wat verlegener bent en niet veel praat!

zeg tegen je moeder dat ie heel veel praat alleen niet met haar erbij,misschiend at dat helpt, ik zou t anders ook niet weten.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 17:50
AtHell
AtHell is offline
wat een kutmens ik zou dr echt schoppen als ik jou was wat denkt ze wel niet.. kom nou zij kan toch ook best wel ruiken dat hij normaal wel heel spraakzaam is

wat dacht je van het er eens met je moeder over hebben of je vriend zeggen zn bek eens open te trekken als je mams in de buurt is en niet net te doen alsof hij zn tong heeft ingeslikt, hoe kan zij dat nou weten als hij altijd zn mond maar houd. nutteloze vraag imo.
Oud 09-07-2002, 18:23
Verwijderd
jaartje wachten..dan vind ze het inmiddels wel leuk enzo voor je...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 13:29
Q
Q is offline
Dan kan je als vriendje je spullen pakken. Want dat schiet dus niet op he.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 16:07
girl18
girl18 is offline
IK VERLIES LIEVER ME VRIENDJE DAN ME MOEDER. JA SORRY HOOR MAAR MIJN FAMILIE IS ME FAMILIE...

maar goedz ik heb dat ook wel eens gehad dat me moeder tegen me vriendjes was.. en ze had eigelijk altijd gelijk het waren meestal kwallen.. gelukkkig heeft ze met me houdige vriend wel leuke eigenschappen gemeen.. en me vriendje kan altijd goed slijmen..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 17:14
Verwijderd
euhj!
mun vriendje was net aan de telefoon en ons moeder begon zelfs aardig te doen!!!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 17:25
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
girl18 schreef:
IK VERLIES LIEVER ME VRIENDJE DAN ME MOEDER. JA SORRY HOOR MAAR MIJN FAMILIE IS ME FAMILIE...

maar goedz ik heb dat ook wel eens gehad dat me moeder tegen me vriendjes was.. en ze had eigelijk altijd gelijk het waren meestal kwallen.. gelukkkig heeft ze met me houdige vriend wel leuke eigenschappen gemeen.. en me vriendje kan altijd goed slijmen..
Hallo, je verliest toch niet meteen iemand als je het niet met het gedrag van diegene eens bent! Mensen denken vaak meteen zo gruwelijk zwart wit! Moet je dan alles maar goedkeuren wat je moeder doet omdat je liever je vriendje dan je moeder verliest! Als mijn moeder zich zo onbeschoft zou gedragen tegen mijn vriend als de moeder zou ik dat echt niet pikken.

En als je je moeder verliest omdat je haar op haar gedrag aanspreekt dan kun je wel eens gaan nadenken over wat je moeder dan onder een moeder/dochter-band verstaat: die gaat dan niet erg diep, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 17:46
kirsten
kirsten is offline
Is jouw moeder nou zo vroeg zwanger geworden???? Omdat ze nu doet alsof ze een meisje van 15 is...

Sorry dat ik het zeg, maar ze is echt kinderachtiger dan kinderachtig. Zeg gewoon tegen haar dat je niet geinteresseerd in domme commentaar. (sorry dat ik zo cru ben, maar het is wel op zijn plaats, denk ik) en als ze nog eens zoiets in publiek zegt, zeg dan gewoon zoiets als: "als je niet iets zinnigs kan zeggen, zeg dan liever niks" of "goh, het niveau van de volwassenen is toch echt wel laag tegenwoordig, vind je niet?"
Jij kan het misschien erg vinden zoiets te zeggen tegen/over je moeder, maar ik denk dat het wel nodig is om haar een keer op haar plaats te zetten.
Oud 10-07-2002, 17:57
kirsten
kirsten is offline
Citaat:
girl18 schreef:

En kan ik nog eens iets zeggen? Ben jij gehersenspoeld door haar of zo??? Ok, de vorigen kunnen misschien inderdaad fouten geweest zijn, maar zij is niet op de plaats om tegen jou te zeggen dat jou vriend een kwal is of niet. Dat kan jij alleen zeggen.
En die eiegenschappen die ze gemeen heeft... Hopelijk niet haar gevoel voor humor, want dan ga jij een heel gezellig leven tegemoed, denk ik.

En dat over je familie: familie gaat toch nooit weg, dus of je er nu ruzie mee maakt of niet, je raakt ze toch nooit kwijt. En het is duideijk eens de hoogste tijd dat je moeder eem de les gelezen wordt.
Oud 30-08-2002, 14:00
girl18
girl18 is offline
Citaat:
kirsten schreef:

En kan ik nog eens iets zeggen? Ben jij gehersenspoeld door haar of zo??? Ok, de vorigen kunnen misschien inderdaad fouten geweest zijn, maar zij is niet op de plaats om tegen jou te zeggen dat jou vriend een kwal is of niet. Dat kan jij alleen zeggen.
En die eiegenschappen die ze gemeen heeft... Hopelijk niet haar gevoel voor humor, want dan ga jij een heel gezellig leven tegemoed, denk ik.

En dat over je familie: familie gaat toch nooit weg, dus of je er nu ruzie mee maakt of niet, je raakt ze toch nooit kwijt. En het is duideijk eens de hoogste tijd dat je moeder eem de les gelezen wordt.
mijn ma heeft nooit gezegd van babet dat joch is een kwal of whatever.. ze heeft me niet gehersenspoeld of whatever.. maar elke keer als ik vroeger een vriendje had.zes jongens heb ik gehad..en de personen die ze dacht die niet te vertrouwen waren waren ook niet te vertrouwen.... .. en natuurlijk ga ik niet meteen afstand nemen als zij dat wilt van dat joch... maar ze had meestal gelijk.. en loop niet te lullen dat me moeder geen gevoel voor humor hebt want je kent er niet eens..
Oud 30-08-2002, 14:04
Severus
Severus is offline
Gewoon niet naar je ma luisteren, dat wijf is gewoon hartstikke jaloers. Wat kan het jou nou boeien wat haar mening over je vriend is?! Moet je schijt aan hebben!

Ripper
Oud 30-08-2002, 15:24
June bug
June bug is offline
behoorlijk lullig van je ma zeg... Ik denk ook dat zij zichzelf meer voor lul heeft gezet tegenover die kennissen, als dat jij voor lul stond... Zij maakte een rare opmerking, en jij niet... Dus maak je daar geen zorgen over... En ik kan me een beetje indenken uit wat ik opmaak uit je posts, dat je moeder een praatgraag iemand is, en soms een beetje overheersend denk ik, en dan kan ik me heel goed voorstellen van je vriend dat ie z'n mond dichthoud. Ik zou me daar ook niet bij op m'n gemak voelen. Misschien moet je eens navragen aan je vriend of het daar idd door komt, en sowieso tegen je mam zeggen dat ze op moet houden met d'r kinderachtige opmerkingen, en maak anders een opmerking over je pa ofzo...(tegen haar dan he) noem een rare eigenschap van hem, en irriteer haar daarmee...
Leg je mam uit dat het haar eigen schuld is (als dat zo is) dat je vriend zo weinig zegt...
suc6 ermee
Oud 30-08-2002, 16:28
*lune*
*lune* is offline
Als je moeder niet kan accepteren dat je vriendje verlegen is.. is ze wel erg flauw bezig.. want als iemand verlegen is hoeft dat toch niet perse vervelend te zijn.. niet iedereen kan zo vlot en spontaan overkomen en als ie zich misschien beter op z'n gemak voelt dan issie vast wel minder verlegen. ik denk dat je dat gewoon tegen je moeder moet zeggen
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 16:30
girl18
girl18 is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Gewoon niet naar je ma luisteren, dat wijf is gewoon hartstikke jaloers. Wat kan het jou nou boeien wat haar mening over je vriend is?! Moet je schijt aan hebben!

Ripper
waar slaat dat ze is jaloers op..
Oud 30-08-2002, 16:37
Signy
Signy is offline
Citaat:
girl18 schreef:

waar slaat dat ze is jaloers op..
Offtopic: Jij bent toch Stipje?
Oud 30-08-2002, 16:40
girl18
girl18 is offline
Citaat:
Signy schreef:
Offtopic: Jij bent toch Stipje?
wat heeft dat met deze fucking topic te maken..???? ik ben niet stipje ik ben girl18 stipje je was ooit me nick maar ik ben het niet.. me ma heeft me toch niet stipje genoemd bij de geboorte of wel soms nou dan.
Oud 30-08-2002, 16:44
Signy
Signy is offline
Citaat:
girl18 schreef:

wat heeft dat met deze fucking topic te maken..???? ik ben niet stipje ik ben girl18 stipje je was ooit me nick maar ik ben het niet.. me ma heeft me toch niet stipje genoemd bij de geboorte of wel soms nou dan.
Relax zeg.. Was gewoon een vraagje. Of is dat ook al verboden..?
Oh, en sorry, mn vraag had moeten zijn: jouw nickname was toch stipje?

Zo tevreden mevrouw..?
Oud 31-08-2002, 06:35
sweetangel19
sweetangel19 is offline
goh...we zitten precies met hetzelfde probleem...ik heb ook zo'n moeder die zo doet en helaas is mijn vriend ook heel erg verlegen tegen over mijn ouders terwijl als we alleen zijn hij honderd uit klets, we hebben ook een half jaar wat met elkaar alleen omdat hij zo verlegen is tegenover mijn ouders durft hij niet goed bij ons thuis te komen omdat hij bang is in een vragenvuur te belanden, en hij daar niet zo goed mee weet om te gaan.
mijn moeder vind het ook geweldig om me daarmee voor schut te zetten bij kennissen en bij familie.
erg lullig...
ik heb haar hier al een aantal keer op aangesproken maar er veranderd ook vrij weinig.
nu gebruik ik haar manier maar..als zij mij voor lul zet, zet ik haar voor lul.
tis niet erg leuk want daarop volgt weer zo'n leuke ruzie maar zo merkt zij wel dat ik het niet pik en hoe het is om voor schut gezet te worden in gezelschap.
verder heb ik ook vrij weinig tips voor je want ik weet dus zelf ook niet zo goed wat ik ermee aan moet.
maare...laat je niet gek maken en laat het je gevoelens voor je vriend niet beinvloeden!

suc6!!!
Oud 31-08-2002, 11:28
girl18
girl18 is offline
Citaat:
Signy schreef:
Relax zeg.. Was gewoon een vraagje. Of is dat ook al verboden..?
Oh, en sorry, mn vraag had moeten zijn: jouw nickname was toch stipje?

Zo tevreden mevrouw..?
ik ben niet boos hoor.. duz ik weet niet waar dat relax om moet slaan..
Oud 31-08-2002, 12:58
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
girl18 schreef:

ik ben niet boos hoor.. duz ik weet niet waar dat relax om moet slaan..
je reactie kwam nogal boos over door de roloogjes en de vele uitroeptekens ed..
Oud 02-09-2002, 15:21
mood indigow
mood indigow is offline
jezus.. girl18 is nogal snel aangebrand zeg..

hmmz
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 15:36
bracelance
bracelance is offline
misschien is het een goed idee voor als je moeder er toevallig bij is een gesprek met hem te beginnen en dan lekker lang kletsen, een onderwerp waarbij hij zich op zijn gemak voelt, dan zal ie makkelijker praten en zal je moeder het merken.

Je kunt ook tegen je moeder zeggen dat het jouw beslissing is en dat ze best haar mening mag geven. Maar dat je het ook niet onprettig zou vinden als ze wat vriendelijker tegen hem zou doen.

Ten derde kun je misschien aan je moeder vragen hoe je kunt verhelpen dat hij zo verlegen is, dan sla je twee vliegen in 1 klap.
Oud 02-09-2002, 18:41
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Ik weet wat je bedoeld. Ik had t in t begin ook heel erg met mn mams. Ze wist niet hoe ze moest reageren op mn vriendje en mij. Vooral als ik met m wegging deed ze heel raar. Ik denk gwoon dat je moeder het eng vind dat jij een vriendje hebt. En ze niet weet hoe ze moet reageren. Je moet haar gwoon vertellen dat jij voor hem gekozen hebt omdat jij m leuk vind, simpel toch. Niet iedereen valt op dezelfde, toch? Nou het komt vast goed!

Kuzzje Ik
Oud 03-09-2002, 12:27
moedergans
moedergans is offline
Praten met je moeder! Misschien eens goed tegen haar uitvallen?! Tegen je vriendje zeggen heeft geen zin denk ik, durft hij dadelijk niet meer bij jullie te komen en wat kan hij eraan veranderen? Je kan hem niet dwingen te praten
Reageren

Regels voor berichten