Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2002, 13:11
skatefamke
skatefamke is offline
ik zat laatst aan het water en toen was er een vreemd insect in het water. een sort keverachtig beest van iets kleiner dan 1 cm... hij zwom ahw, maar maakte heel snel allemaal hoeken en bochten achter elkaar. de hoeken waren kleiner dan 90 graden en het was daardoor een heel maf gezicht. vroeg me af of iemand weet wat voor insect ik bedoel....

alvast bedankt.
Oud 02-09-2002, 12:14
Boogie
Boogie is offline
Een waterjuffer (of waterspin?) of hoe dat ook heet. Een soort spin die over het water vliegt.
Oud 02-09-2002, 17:55
skatefamke
skatefamke is offline
maar t was juist meer een keverachtig wezen en niet spinachtig... maar goed.. nog mensen met andere suggesties?
Oud 04-09-2002, 06:11
Frida
Frida is offline
Misschien deze???

De geel gerande waterkever

Het zijn echte rovers, die veel schade onder de vijver bewoners kunnen aanrichten. Ze eten jonge vis, salamanders, dikkopjes, en zelfs kleine volwassen visjes. De larven zijn nog vraatzuchtiger. Het is beter dat je het beest er uitvangt en uitzet in een sloot. Ze kunnen in je vijver komen, omdat ze grote afstanden kunnen vliegen. En als er niet te veel van in je vijver zitten, kan het allemaal niet zo veel kwaad. De larven worden weer gegeten door de vissen en andere water insecten, en zo houd het elkaar in evenwicht. ( Dit geld voor alle water insecten )

Spinnende watertor.

Dit soort is volkomen ongevaarlijk voor het dieren leven in de vijver. Ze eten waterplanten.De larven leven in het water en zijn, in tegenstelling tot hun ouders, vraatzuchtige rovers.

bron
Oud 04-09-2002, 17:11
Built to last
Built to last is offline
Gyrinus natator - schrijvertje of draaikevertje.

Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 16:15
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
Built to last schreef:
Gyrinus natator - schrijvertje of draaikevertje.

dat zei iemand anders mij ook toen ik ernaar vroeg.. maar hij zei dat schrijvertjes in groepen op het water dansen en dit insect was in zijn eentje... en echt heel apart was het.. heb nog nooit zoiets gezien (maar misschien nooit eerder op gelet).
Oud 09-09-2002, 10:20
autodropje
autodropje is offline
zo'n geel gerande waterkever hebben wij ooit in het zwembadje gehad. advies: vang zo'n beest nooit met je blote handen, jezus wat bijten die krengen hard.
Oud 13-09-2002, 12:26
miss_virus
miss_virus is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
ik zat laatst aan het water en toen was er een vreemd insect in het water. een sort keverachtig beest van iets kleiner dan 1 cm... hij zwom ahw, maar maakte heel snel allemaal hoeken en bochten achter elkaar. de hoeken waren kleiner dan 90 graden en het was daardoor een heel maf gezicht. vroeg me af of iemand weet wat voor insect ik bedoel....

alvast bedankt.
een schrijver?

teminste zo worden ze hier genoemd, die beesten schuiven zegmaar over het water schuiven/lopen whatever

zitten er miljoenen van
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 20:05
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
miss_virus schreef:

een schrijver?

teminste zo worden ze hier genoemd, die beesten schuiven zegmaar over het water schuiven/lopen whatever

zitten er miljoenen van
nee die was het niet...
Reageren

Regels voor berichten