Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2002, 12:50
Verwijderd
Ik heb bij wijze van proef een word-bestand beveiligd met een wachtwoord. Nu heb ik dat bestandje weer even nodig en ja hoor, ik ben het wachtwoord compleet vergeten
Is er een manier om dat wachtwoord te omzeilen of om erachter te komen wat het wachtwoord was?

Oja, nogmaals
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2002, 14:43
WolterB
WolterB is offline
open exploreren/mijn doc/deze computer/whatsoever en ga naar de map waar het desbetreffeende bestand in staat

klik dan met je rechter muisknop en het bestandje, dan staat er een optie 'openen met...'
klik deze aan, open met kladblok (als het gied is opent hij dan het bestand, kopieer dan alle inhoud naar een nieuw document van word, sla het op.

tip: gebruik voor je pc-beheer overal t zelfde wachtwoord, gebruik alleen op internet andere passes
Oud 31-08-2002, 15:41
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef:
open exploreren/mijn doc/deze computer/whatsoever en ga naar de map waar het desbetreffeende bestand in staat

klik dan met je rechter muisknop en het bestandje, dan staat er een optie 'openen met...'
klik deze aan, open met kladblok (als het gied is opent hij dan het bestand, kopieer dan alle inhoud naar een nieuw document van word, sla het op.

tip: gebruik voor je pc-beheer overal t zelfde wachtwoord, gebruik alleen op internet andere passes
Openen met staat er niet bij
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 15:43
Cool_D
Cool_D is offline
Citaat:
DutchECK schreef:

Openen met staat er niet bij
shift inhouden en dan rechtsklikken op bestandje
Oud 31-08-2002, 15:59
Verwijderd
Ik krijg een hoop vreemde tekens...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 21:37
Verwijderd
Vanaf Word 97 zul je met brute-force moeten werken. Hiervoor bestaan aardig wat programma's. Het probleem is alleen dat ze meestal op wachtwoordlengte beperkt zijn en volledige functionaliteit met een prijskaartje komt.

Bedenk betere passwords
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 11:55
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Vanaf Word 97 zul je met brute-force moeten werken. Hiervoor bestaan aardig wat programma's. Het probleem is alleen dat ze meestal op wachtwoordlengte beperkt zijn en volledige functionaliteit met een prijskaartje komt.

Bedenk betere passwords
Die programma'tjes zijn inderdaad meestal beperkt tot vier tekens per wachtwoord en ik heb toch echt een groter wachtwoord gemaakt. Er is trouwens ook een dienst waar je je document naar op kunt sturen en zij kraken hem dan voor je. Kost wel $250...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 15:10
MmmaartennN
MmmaartennN is offline
Daarvoor heb ik nog een progje van passware, bruteforce dus je moet wel even geduld hebben. Mail me als je het nog nodig hebt
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 16:46
Verwijderd
Citaat:
MmmaartennN schreef:
Daarvoor heb ik nog een progje van passware, bruteforce dus je moet wel even geduld hebben. Mail me als je het nog nodig hebt
'ns denken...
Ik gebruik letters&cijfers=36 mogelijkheden per teken. Reken op 7 tekens. 36^7=7.8364^10 mogelijkheden (erg veel dus)
Dat duurt volgens mij een behoorlijk lange periode (4 tekens=1679616 mogelijkheden duurde anderhalf uur). Ik heb eigenlijk liever iets wat dat wachtwoord verwijderd ofzo. Toch erg bedankt voor je hulp
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 23:10
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
'ns denken...
Ik gebruik letters&cijfers=36 mogelijkheden per teken. Reken op 7 tekens. 36^7=7.8364^10 mogelijkheden (erg veel dus)
Dat duurt volgens mij een behoorlijk lange periode (4 tekens=1679616 mogelijkheden duurde anderhalf uur). Ik heb eigenlijk liever iets wat dat wachtwoord verwijderd ofzo. Toch erg bedankt voor je hulp
Zou het wachtwoord niet nodig zijn om de boel te kunnen decoderen?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 06:14
MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:
MmmaartennN schreef:
na ja valt best mee
meestal maak je zo'n 5 miljoen combinatie's per seconde ongeveer.. iig toen ik zip crackte wel
Oud 03-09-2002, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

Zou het wachtwoord niet nodig zijn om de boel te kunnen decoderen?
Geen flauw idee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten