Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2003, 08:02
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Ik denk dat dit hier het beste past.

Ik zit net 7 weken op een nieuwe opleiding, met nieuwe klasgenoten die ik geen van alle kende.
Nu wel enzow hoor.

Nu kwam gisteren 1 van de meisjes uit mijn 'vriendinnengroep' naar me toe, ze vroeg of ik ff tijd voor d'r had want ze zat ergens mee.
Ik dacht dat het over d'r vriend ging want die woont in Londen.
Dat was niet zo.
Ze vertelde me (naar aanleiding van een discussie die we in de pauze hadden gehad over aanrandingen en verkrachtgingen) dat ze op haar 12e verkracht is op vakantie.
Ze zei dat ze het eigenlijk helemaal niet op school wilde vertellen omdat ze dat moeilijk vind en niet zielig wil doen omdat ze op haar vorige school het aan haar beste vriendin had vertelt en die had alles doorgelult.
Ze heeft mij ook uitdrukkelijk gevraagt het aan niemand te vertellen, maar ze wilde het graag kwijt en ook de mogelijkheid om er met iemand over te praten als ze er mee zit.
Dat vind ik heel goed dat ze dat heeft gedaan, en ik zal het ook echt aan niemand vertellen.

MAar het moeilijke waar ik nu mee zit is dat er veel te makkelijk over gepraat wordt bij ons in de klas opmerkingen als "gisteren zat een jongen aan me kont, het voelde net of ik verkracht werd" slingeren makkelijk rond bij ons in de klas

Hoe kan ik of dat meisje dan, een beetje subtiel aangeven dat.. uuh ja hoe zeg je dan.. dat neit prettig is om er zo makkelijk over te praten ofzow?

Groetjes, Amneshia
Oud 15-10-2003, 08:05
Verwijderd
Citaat:
Denyse schreef op 15-10-2003 @ 09:02:
Hoe kan ik of dat meisje dan, een beetje subtiel aangeven dat.. uuh ja hoe zeg je dan.. dat neit prettig is om er zo makkelijk over te praten ofzow?
Misschien eerst aan dat andere meisje vragen of zij het storend vindt.
Als ze dat vindt (en anders ook) dan zou ik gewoon zeggen dat je het niet leuk vindt dat ze er zo over praten, omdat het toch wel iets erger is als het echt gebeurd. oid 'k weet het ook niet, ik zou er denk ik gewoon een opmerking over maken...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 08:12
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-10-2003 @ 09:05:
Misschien eerst aan dat andere meisje vragen of zij het storend vindt.
Als ze dat vindt (en anders ook) dan zou ik gewoon zeggen dat je het niet leuk vindt dat ze er zo over praten, omdat het toch wel iets erger is als het echt gebeurd. oid 'k weet het ook niet, ik zou er denk ik gewoon een opmerking over maken...
Ja ze vind het heel vervelend.
Oud 15-10-2003, 08:19
Verwijderd
Citaat:
Denyse schreef op 15-10-2003 @ 09:12:
Ja ze vind het heel vervelend.
Misschien aan de persoon die het zegt vragen of ze weet hoe het werkelijk is om verkracht te worden oid? En dat dat niet iets is om grapjes over te maken oid...?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 08:32
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ja, precies, zeg gewoon tegen de persoon die zoiets zegt dat dat niet iets is om ''grapjes'' over te maken...
Misschien krijg je dan een rare blik terug, mar ze zullen vast inzien dat ze niet goed bezig zijn op die manier...
Oud 15-10-2003, 11:02
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
Denyse schreef op 15-10-2003 @ 09:02:
Ze zei dat ze het eigenlijk helemaal niet op school wilde vertellen omdat ze dat moeilijk vind en niet zielig wil doen omdat ze op haar vorige school het aan haar beste vriendin had vertelt en die had alles doorgelult.
Ze heeft mij ook uitdrukkelijk gevraagt het aan niemand te vertellen, maar ze wilde het graag kwijt en ook de mogelijkheid om er met iemand over te praten als ze er mee zit.
Dat vind ik heel goed dat ze dat heeft gedaan, en ik zal het ook echt aan niemand vertellen.
FOOIJDONK zegt: pleur het verhaal op internet
Oud 15-10-2003, 12:07
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 15-10-2003 @ 12:02:
FOOIJDONK zegt: pleur het verhaal op internet
Fooijdonk moet gewoon z'n domme hoofd eens houden.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:02
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
Chimera schreef op 15-10-2003 @ 13:07:
dat is niet lief!!

als jij het niet eens bent met mijn opmerking heb ik liever dat je onderbouwde kritiek geeft.

in plaats van een beetje te gaan ""flamen""
Oud 15-10-2003, 13:13
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Citaat:
Chimera schreef op 15-10-2003 @ 13:07:
ik moet heel eerlijk zeggen dat ik "ik zal het aan niemand doorvertellen" en op een forum posten dat dit meisje verkracht is ook een aparte combinatie vind, vooral aangezien denyse niet helemaal anoniem hier is (info in profiel) en als ik denyse zou kennen en ook nog wel misschien achter zou kunnen komen welke vriendin van haar verkracht is...maar goed, ik zou het in iedergeval niet zo leuk vinden als ik dit meisje was en erachter kwam dat deze post op het internet staat

ontopic:
Tja, eigenlijk wat Leonoor zei; aan dat meisje vragen wat zij ervan vindt en eventueel een opmerking maken in de trant van dat je het niet leuk vindt dat mensen er zo over praten, omdat een echte verkrachting veel erger is dan wat zij blijkbaar onder 'verkrachting' verstaan.
Ik ben alleen bang dat het weinig nut heeft er iets van te zeggen, want vaak gaan mensen daar toch gewoon mee door.
Oud 15-10-2003, 13:57
alpha
alpha is offline
Duidelijk maken dat er meer mensen zijn die in een dergelijke situatie zitten dan je misschien zal denken. Dat het niet in deze groep mensen zo hoeft te zijn, maar dat de mogelijkheid er wel bestaat. En of men er daarom met wat meer voorzichtigheid over wil praten.
Gewoon in het algemeen spreken, niet in detail treden.
Reageren

Regels voor berichten