Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2002, 13:12
wilco984
wilco984 is offline
Wie heefte r een goede boekentip,
ik zoek:
- Spannend/eng verhaal
- Veel plotwendingen
- Goede schrijfstijl
- Tussen 100 en 300 pagina's in, niet te dik dus
- Niet detective / geen Baantjer ofzo
- Niet superingewikkeld
Wie weet er wat ?

Dan kan ik hem halen bij de bieb
Oud 13-09-2002, 13:22
bumblebee
bumblebee is offline
De Hobbit van Tolkien (?)
Oud 13-09-2002, 13:23
wilco984
wilco984 is offline
OK die ken ik al
Oud 13-09-2002, 16:46
Verwijderd
Iets van W. F. Hermans. Zijn boeken zijn doorgaans vlot te lezen, niet al te dik en ze zitten aardig vol met actie. De dieperliggende gedachten zijn heel goed te traceren als je in je hoofd houdt dat de twee Wetten van Hermans zijn:
1) Elke ambitie is onbereikbaar en dus zinloos, en als het dan toch lukt, dan heb je er niets aan. En;
2) De werkelijkheid is onkenbaar.

LUH-3417 - Ik ben fan van hem.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 17:59
Vlooienband
Vlooienband is offline
Bezeten van mij / deel Midprice
French, N.
Het geordende leven van Alice wordt ruw verstoord door de overweldigende ontmoeting met Adam Tallis.

Titel Engelen der duisternis
Auteur Connolly, J.
Genre Literatuur: vertaalde literaire roman/ novelle

Titelinformatie/Flaptekst
Niemand gelooft dat Grace Peltier zelfmoord heeft gepleegd: haar vader niet, maar evenmin Charlie 'Bird' Parker, die is ingehuurd om de omstandigheden rond haar dood te onderzoeken. Als Bird de laatste rustplaats van de Aroostook- baptisten ontdekt - een godsdienstige gemeenschap die bijna veertig jaar geleden verdween - beseft hij dat de dood van de baptisten en die van Grace deel uitmaken van hetzelfde mysterie. Een mysterie dat is geworteld in haar familiegeschiedenis en in de oorsprong van de schimmige organisatie die bekendstaat als de Broederschap. Tijdens zijn zoektocht naar de waarheid moet Parker afdalen in de diepte van een schemerwereld die bevolkt wordt door duistere engelen en verloren zielen.

Biblion recensie
Een privé-detective krijgt op de opdracht de vermeende zelfmoord van een jonge vrouw te onderzoeken. Deze was bezig aan een proefschrift over een religieuze splintergroepering die meer dan dertig jaar geleden spoorloos is verdwenen, en had contact opgenomen met een andere religieuze sekte om inlichtingen te krijgen. De detective komt er achter dat deze sekte de dekmantel is van een uiterst rechtse organisatie, waardoor zijn eigen leven en dat van zijn vrienden in gevaar komen. Ook blijkt de familie van de dode vrouw banden te hebben met zowel de verdwenen sekte als met de huidige. De roman is weliswaar een pure thriller (en een heel spannende), maar het verhaal heeft ook licht bovennatuurlijke trekken doordat de detective soms een soort visioenen lijkt te hebben. 'Gothic crime' is de Amerikaanse term voor dit soort boeken. De auteur heeft nog twee romans over dezelfde speurder geschreven en gebeurtenissen daaruit komen af en toe weer in dit boek voor. Hinderlijk is dat niet, maar kennis van de twee eerdere delen* maakt het lezen van dit derde deel nóg aantrekkelijker. Kleine druk.

John Connolly hoort tot de top van de literaire thrillerschrijvers. Engelen der duisternis sluit de trilogie die begon met Dode ziel en Oud kwaad af.

Die laatste lijkt me wel wat voor je
Oud 13-09-2002, 21:24
wilco984
wilco984 is offline
O.k. ik zal beide boeken een keer uitzoeken, alleen is er bij dat 2e boek misschien een probleem, ik houd niet van boeken die rechtstreeks over HET KWAAD oftewel de Satan gaan, ik weet niet of het daar het geval is....

Voor de rest zoek ik idd thrillers, ik vind Stephen King ook wel mooi, mooiste boek de GREEN MILE (schitterende film ook).

Maar kom maar op met ideeen.

TROUWENS scimmia en LUH-3417

Bedankt alvast
Oud 13-09-2002, 22:42
NERD
NERD is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Iets van W. F. Hermans. Zijn boeken zijn doorgaans vlot te lezen, niet al te dik en ze zitten aardig vol met actie. De dieperliggende gedachten zijn heel goed te traceren als je in je hoofd houdt dat de twee Wetten van Hermans zijn:
1) Elke ambitie is onbereikbaar en dus zinloos, en als het dan toch lukt, dan heb je er niets aan. En;
2) De werkelijkheid is onkenbaar.

LUH-3417 - Ik ben fan van hem.

Hoera!!!! Nog een Hermans fan. En vergeet ook zijn 3e en 4e wet niet:

3) Alles om ons heen hangt van toeval en misverstand aan elkaar.
4) In een goed literair boek kan er nog geen mus dood van het dak vallen zonder diepere betekenis.

En om toch nog een beetje on-topic te blijven raad ik een van de beste boeken aller tijden aan: Honderd Jaar Eenzaamheid van Gabriel Garcia Marquez .
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 11:32
Verwijderd
Ja! Die wetten was ik zowaar vergeten. Wat dom van me. Ik las pas Nooit Meer Slapen van hem, en ik heb er echt van genoten. Daar komen die wetten echt heel duidelijk naar voren. Prachtig.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 19:40
wilco984
wilco984 is offline
Shit man, ik ga echt een boek van Hermans halen, ben nu vet nieuwsgierig geworden. Met welke kan ik het best beginnen ?
Oud 15-09-2002, 11:17
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
NERD schreef:

En om toch nog een beetje on-topic te blijven raad ik een van de beste boeken aller tijden aan: Honderd Jaar Eenzaamheid van Gabriel Garcia Marquez .
Toeval
Die ga ik trouwens lezen voor mijn CKV-1 eindpresentatie
Oud 15-09-2002, 12:21
NERD
NERD is offline
Citaat:
wilco984 schreef:
Shit man, ik ga echt een boek van Hermans halen, ben nu vet nieuwsgierig geworden. Met welke kan ik het best beginnen ?
Om mee te beginnen is "Uit talloos veel miljoenen" een goede optie. Meest humoristische boek dat ik van hem gelezen heb, als je cynisme tenminste als een vorm van humor beschouwt.
Als je meer zin hebt in een "spannend avontuur" is "Nooit meer slapen" de beste optie (vind ik tevens zijn beste boek, al heb ik ze nog niet allemaal gelezen).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten