Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2002, 16:54
michieldewit
michieldewit is offline
Sinds vandaag volg ik Mensendieck oefentherapie ivm nekklachten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 19:02
20marianne12
20marianne12 is offline
Ja heeeeel lang geleden toen ik nog een klein meisje was , voor mijn houding, ikliep nogal in elkaar ofzo. Vond het altijd wel gezellig, kon goed met die mevrouw opschieten...
Oud 13-09-2002, 19:42
guesst
guesst is offline
Haiz!

Ik heb het zelf ook gevolgd .. iets van 5 jaar ofzo volgens mij. Maar is al een hele poos geleden! Toendertijd hielp het geloof ik wel..om een btere houding te krijgen (en dus gelijk minder last van je nek te hebben). Heb nu nog een schrift vol met oefeningen die ik eigenlijk nooit meer doe..

Maar ik denk dat het je wel zal helpen, als je de oefeningen goed uitvoert en er serieus mee omgaat (en dus ook thuis op je houding e.d. let!)

Suc6 drmee iig!

Greetz guesst
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 20:13
Verwijderd
ja,voor ene betere houding, maar dat heeft niks geholpen helaas, nu moet ik na 22 jaar en wat meer lichamelijke groei wat meer belemmering heeft betekend naar een de ceasar therapie.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 20:51
Miracle
Miracle is offline
Ik ben er ook heen geweest toen ik een jaar of 11 was. goeie ervaringen mee. het heeft super geholpen. Net als 20marianne12 kon ik het ook altijd goed vinden met die mevrouw. k ga er weer es een keer heen. ze vraagt of ik nog es voor controle kom, das ongeveer 1x in de 2 jaar ofzow. nou succes ermee! kuzzzzz
Oud 13-09-2002, 20:58
michieldewit
michieldewit is offline
Nou, ik ben benieuwd. Was overigens vandaag al voor een intake gesprek bij haar (zijn het trouwens altijd vrouwen? ) Ze was erg vriendelijk en voorkomend.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 10:18
Yolcu
Yolcu is offline
Ik heb juist alleen maar negatieve ervaringen met Mensendieck. Ik kon sowieso niet met die vrouw opschieten, maar ik vond de oefeningen ook zwaar nutteloos. M'n moeder is er ook een tijdje geweest (ik zo'n 1,5 jaar denk ik) en we hebben eigenlijk allebei geen vooruitgang kunnen ontdekken.. Na mensendieck had ik nog steeds evenveel last van m'n rug en nek..
Oud 14-09-2002, 15:28
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik ben net een half jaar ervanaf ofzo..
ik kon ook heel goed met die vrouw opschieten, was altijd heel gezellig enzo
enja, je krijgt nou eenmaal onzinnige oefeningen, en die zijn ook zwaar saai, maar als je ze echt altijd uitvoert, moet het wel goedgaan. maar dan moet je wel de discipline hebben om ze altijd te doen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 14:08
makita
makita is offline
jaa voor mijn rug. kreeg ik een schrift met oefeningen en die deed ik nooit en dan kwam je daar weer. " o je hebt zeker veel geoefend want het gaat al veel beter " en de laatste keer (is al een paar jaartjes geleden hoor) zei ze " nou als je nu goed recht staat hoef je niet meer te komen" dus ik stond echt als een paal zo recht en marcheerde die hele kamer rond.

maar of het geholpen heeft?? moest van de schoolarts erheen maar heb nooit klachten gehad.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten