Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2002, 16:52
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Dit is een brief dat ik ga sturen aan het meisje waar ik al eerder topics over heb geopenmd. Graag hoor ik jullie op- en aanmerkingen, en hoe jullie zouden reageren als jullie zo'n brieg kregen.

‘Chiel, je kan alles tegen me zeggen, dat weet je toch.’ Dit heb je meerdere keren tegen me gezegd, en ik was er ook van overtuigd. Ik vind het pijnlijk dat je aan mijn oprechtheid twijfelt. Ik schreef dat ik me nog nooit zo rijk heb gevoeld als op vakantie, maar dat naarmate we in Nederland veel ondernamen, het gevoel alleen maar sterker werd. ‘Je houdt je vast aan een beeld uit angst en verveling.’ Ik denk niet dat je weet hoeveel pijn ik hiervan heb gehad. Verliefdheid is ergens op gebaseerd, en dat wilde ik demonstreren.Je hebt duidelijk laten merken mijn gevoelens totaal niet op prijs te stellen. Je gevoel uiten betekent dat je je uiterst kwetsbaar opstelt. Ik verwachtte ook niet dat je me uit blijdschap om de hals zou vliegen, dat begrijp ik ook wel, maar zo een reactie zonder enige argumentatie heeft me echt heel erg gekwetst. Het geeft immers weer hoe je over mij denkt. Nu is mijn gedrag bestempeld als ‘vasthouden aan een beeld’ en ‘verongelijkt’, maar hoe moet ik zo’n reactie dan noemen?

‘Je bent mijn beste vriendje, en echte vrienden zijn er maar weinig.’ Dit zei je tegen me in november, sindsdien heb ik je nog maar 2 keer gezien. Nu weet ik ook wel dat mensen uit elkaar groeien, maar dat is volgens mij hier niet het geval. Uit elkaar groeien is een geleidelijk proces waarin je elkaar steeds minder gaat zien. Nadat ik je van mijn verliefdheid heb laten weten, hebben we elkaar niet meer gezien of gesproken. Dat is niet uit elkaar groeien, maar eerder een radicale omslag. Je vindt er niks ergs aan, ik ben er kapot van. Nu wil ik nog wel even zeggen dat ik zo graag met je omging, niet alleen vanwege mijn verliefdheid, maar ook omdat je gewoon zo’n fijn persoon bent. En dat vind ik nog steeds. Des te meer doet het pijn dat als ik laat merken dat ik het graag wil uitpraten, omdat het voor mij duidelijk heel belangrijk is, of ik de vragen die ik heb niet wil mailen, omdat dat makkelijker is.

Je schreef dat je je ongemakkelijk voelde in mijn bijzijn. Blijkbaar stelde ik jouw aanwezigheid meer op prijs dan andersom. Sorry als ik mijn aanwezigheid aan je heb opgedrongen. Maar je moet weten dat ik het simpelweg heerlijk vond om met jou om te gaan, iets te ondernemen. Op alledaagse dingen zoals naar de stad gaan, kon ik me al echt een week van te voren verheugen. Want ik wist dat als het met jou zou zijn, dat het toch wel heel leuk zou worden. Althans nu blijkt, dat ik het heel leuk zou vinden.

Tot slot een liedje dat je Zonder Twijfel kent, het tweede deel van het ons welbekende refrein van Don’t Speak:

I really feel
That I’m losing
My best friend
I can’t believe
This could be
The end

Cynisch, het cirkeltje is rond.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2002, 17:09
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik heb un gedeelte gelezen, jij bent gek van d'r he? mooie brief!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 17:31
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
J-tjuh schreef:
ik heb un gedeelte gelezen, jij bent gek van d'r he? mooie brief!
Maar hoe zou jij reageren op zo'n brief?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 17:34
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Chiel Vermerg schreef:

Maar hoe zou jij reageren op zo'n brief?
ik zou me wel gevleid voelen! En met je gaan praten...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 17:43
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
J-tjuh schreef:

ik zou me wel gevleid voelen! En met je gaan praten...
hmz, het was eigenlijk de bedoeling dat ze zich rot gaan voelen. Althans, dat ze zich zou realiseren wat ze gedaan heeft.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 17:45
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Chiel Vermerg schreef:

hmz, het was eigenlijk de bedoeling dat ze zich rot gaan voelen. Althans, dat ze zich zou realiseren wat ze gedaan heeft.
ow! nou jah, ik ben ook raar hoor, dusse...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 18:06
the_conquer
the_conquer is offline
Ehhm als je der terugwilt, maak je in het begin nogal een paar verwijten die je beter kan schrappen. Het gaat er immers om dat je haar terugkrijgt, niet wiens schuld het is dat jullie elkaar zelden meer zagen. Maar het is een goede brief maar ik vind het een tikkeltje aan de formele kant eerlijk gezegt. Maar je moet haar geen verwijten in de brief stellen zoals je nu hebt, als je der terugwilt heb je veel meer kans over je gevoelens voor haar alleen te schrijven, niet hoe en wat en waardoor het uitging en hoe het haar schuld was.

Maar goed veel succes met de brief

the conquer
Oud 01-09-2002, 18:23
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
jah, suc6!

Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 18:33
Piccola
Piccola is offline
Een hele mooie en duidelijke brief. Dit opent haar ogen wel, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 18:58
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
the_conquer schreef:
Ehhm als je der terugwilt, maak je in het begin nogal een paar verwijten die je beter kan schrappen. Het gaat er immers om dat je haar terugkrijgt, niet wiens schuld het is dat jullie elkaar zelden meer zagen.
Ik denk het tegenovergestelde. Haar wijzen op haar fouten, door haar dingen te verwijten, zal haar ogen doen openen.

Zij laat niks van haar horen, ze wil niet met je praten terwijl ze heel goed weet dat jij geraakt bent door haar vreemd gedrag. En persoonlijk vind ik dat je woorden als deze "Maar je moet weten dat ik het simpelweg heerlijk vond om met jou om te gaan, iets te ondernemen " achterwege moet laten (aangezien ze dat toch al moet vermoeden).
Die brief zou mij, moest ik in deze situatie zitten, alleszins eens goed doen nadenken.
Maar is de kans er nog dat je ze terug krijgt??
Oud 01-09-2002, 19:38
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
lady_x schreef:

Maar is de kans er nog dat je ze terug krijgt??
Nee, die kans bestaat niet. Zij heeft er wel vrede mee dat we elkaar niet meer zien.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 19:48
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Heel duidelijk en zo weet ze wat ze volgende x niet moet doen!Een leerzame brief, vind ik en mooi dat je ze open over je gevoelens bent, dat zouden meer jongens moeten zijn

Kuzzje Ik
Oud 01-09-2002, 19:48
Verwijderd
Ik herken mezelf meer in jou dan in haar denk ik.
Ik heb me ook altijd afgevraagd of dit soort brieven mensen de ogen opent.
Ik heb bijv. tegen m'n ex aan de telefoon ook soortgelijke dingen gezegd, echt dingen waarvan ik dacht: "Nu moet hij wel begrijpen waar hij mee bezig is..."
Maar het enige antwoord wat ik na zo'n heel verhaal kreeg was "Ja sorry, ik ga nu weer verder, ik moet ophangen. Doei."

Ik vraag me af, als zij zo ongevoelig is om jou zo'n tijd niet te willen zien, zo te reageren, etc. Of ze dan na zo'n brief anders wordt...
Ze weet echt wel wat ze heeft gedaan en die brief zal haar daar inderdaad weer aan herinneren. Maar daarna zal ze -denk ik- weer gewoon verder gaan met haar leven. Ik denk dat ze ich wel een beetje schuldig zal voelen, misschien zal ze zelfs wel contact opnemen. Maar ze is wie ze is en dat verandert niet door zo'n brief...
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, ik leg het weer warrig uit
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 20:25
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
Chiel Vermerg schreef:

Ik denk dat ze dat wel degelijk gaat realiseren wat ze heeft gedaan... Anders weet ik niet hoe zij in elkaar zit, maar ik bedoel ik zou me wel heel schuldig gaan voelen en zo.
En dan uiteindelijk met je gaan praten... Zeker weten...
Misschien dat jullie nog vrienden kunnen/willen worden...
Mooi Brief iig
Oud 01-09-2002, 20:45
PardonMe
PardonMe is offline
Hoe ik zou reageren als ik die brief zou krijgen..;

Ik zou echt geschokt zijn dat de gevoelens bij jou zó diep zitten, en ik zou eens na gaan denken over hoeveel pijn ik jou nou eigenlijk gedaan heb..
Ik zou me schamen voor mijn gedrag, dat ik gelijk niet (nauwelijks) meer met je ben omgegaan en dat ik je niet meer wilde zien..
Ik zou iets met je af willen spreken en het op een juiste manier uit willen praten..

Maar goed, hoe dat meisje erop reageert weet ik natuurlijk niet.. Ieder persoon kan er weer anders op reageren natuurlijk..
maar ik vind het een aangrijpende brief en je hebt goed laten merken dat je er erg mee zit
Oud 01-09-2002, 20:54
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Eej kvin et wel 'n hele mooie brief. Maar tgaat wel erg diep en ver vind ik.. Ik zou er van schrikken, en niet op de manier die jij bedoelt denk. Meer op de manier van "Jezus wat zit hij moeilijk te doen!!" Kzou je wel bellen, of 'n brief terug sturen.. (sorry als ik het te hard zeg ofzo.. )
Oud 01-09-2002, 21:02
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Chiel Vermerg schreef:

Nee, die kans bestaat niet. Zij heeft er wel vrede mee dat we elkaar niet meer zien.
Daar kan je natuurlijk niet zo zeker van zijn maar als het zo is dan begrijp ik niet goed waarom je zoveel moeite doet, terwijl zij het misschien wel leuk vindt of het haar misschien helemaal niks kan schelen.. (je kan niemand verplichten verliefd te worden). Dus enerzijds hoop je nog.
Maar ik zou deze brief zeker opsturen, de verwijten die je geeft moet je zo laten, maar moest ik jou zijn, ik zou haar niet teveel laten blijken dat je nog hoop koestert.
Anyway, ik na zo'n brief zou toch wel spijt hebben van mijn gedrag en zou er wel iets aan willen doen, ik hoop voor jou dat zij ook zo reageert.
Succes.
Oud 02-09-2002, 16:47
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Daar kan je natuurlijk niet zo zeker van zijn maar als het zo is dan begrijp ik niet goed waarom je zoveel moeite doet, terwijl zij het misschien wel leuk vindt of het haar misschien helemaal niks kan schelen.. (je kan niemand verplichten verliefd te worden). Dus enerzijds hoop je nog.
Maar ik zou deze brief zeker opsturen, de verwijten die je geeft moet je zo laten, maar moest ik jou zijn, ik zou haar niet teveel laten blijken dat je nog hoop koestert.
Anyway, ik na zo'n brief zou toch wel spijt hebben van mijn gedrag en zou er wel iets aan willen doen, ik hoop voor jou dat zij ook zo reageert.
Succes.
Nee, ik koester geen hoop meer. Niet in de zin van een relatie, ik wil wel mijn beste vriendinnetje terug, zelfs nog nadat ze mij zo bot heeft behandeld.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 17:18
moedergans
moedergans is offline
Ik ken het verhaal verder niet van wat je met dat meisje had, maar als ik zo'n brief zo krijgen zo ik toch wel even ergens bij stil staan. (over hoe ik tegen je geweest zou zijn) maar of ik zou reageren weet ik niet

Het is een hele mooie brief, maar misschien ziet zij het wel weer als opdringen.....
Oud 02-09-2002, 17:28
bracelance
bracelance is offline
Allereerst vind ik het een prachtige brief. Het is bijna te mooi, en ze zal zich erg vereerd moeten voelen om zoiets te krijgen. Als dit zou gebeuren tussen mij en mijn vriendin. En mijn vriendin zou mij dit sturen, dan zou ik echt in tranen uitbarsten en gelijk naar haar toegaan om te smeken of ze terug komt?
Oud 02-09-2002, 18:53
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
moedergans schreef:

Het is een hele mooie brief, maar misschien ziet zij het wel weer als opdringen.....
ik hoop van niet. Ze wilde niet met me afspreken, maar mailde of ik het misschien op wilde schrijven.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 19:17
lieve
lieve is offline
Waarom schrijven ze mij nooit zo'n brief?
Ik krijg alleen schattige SMS'kes? Niet dat dat niet leuk is zulle! Maar zo'n briefke is toch ook plezant zulle!
Oud 02-09-2002, 19:20
moedergans
moedergans is offline
Citaat:
Chiel Vermerg schreef:

ik hoop van niet. Ze wilde niet met me afspreken, maar mailde of ik het misschien op wilde schrijven.
Dan zou ik het zekers mailen, het is echt een mooie brief..
suc-6
Oud 02-09-2002, 20:37
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
moedergans schreef:

Dan zou ik het zekers mailen, het is echt een mooie brief..
suc-6
het is eigenlijk de bedoeling dat ze nadenkt over haar woorden. Daarom begrijp ik ook niet echt dat mensen het een mooie brief vinden, want er zitten best wel wat woordne in waardoor ze hopelijk nadenkt.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 20:41
stout!
stout! is offline
Het is een goede brief, je verwoordt je gevoelens goed.
Toch vraag ik me af wat je met deze brief wil bereiken. Je wil haar de ogen openen? Misschien kan dat niet, omdat ze dat niet wil. Je hebt haar volgens mij al vaker dingen duidelijk geprobeerd te maken, en dat liep steeds op een teleurstelling uit.
Toch denk ik dat het goed is dat je deze brief geschreven hebt. Misschien helpt het 'van je af schrijven' ook om haar los te kunnen laten (want ik denk eerlijk gezegd dat dat het beste is dat je voor jezelf kunt doen).
Vestig niet teveel hoop op haar reactie, want de kans is groot dat je dan weer gekwetst wordt. Verstuur de brief als een afsluiting, wetende dat je gezegd hebt wat er gezegd moest worden, gedaan hebt wat je goed leek, en er vrede mee kunt hebben.

Heel veel succes en ik begrijp echt hoe moeilijk het is maar ik weet uit ervaring dat het soms -hoe pijnlijk ook- uiteindelijk beter is om iemand los te laten en je zelf toe te laten verder te gaan.
Oud 03-09-2002, 08:57
moedergans
moedergans is offline
Citaat:
Chiel Vermerg schreef:

het is eigenlijk de bedoeling dat ze nadenkt over haar woorden. Daarom begrijp ik ook niet echt dat mensen het een mooie brief vinden, want er zitten best wel wat woordne in waardoor ze hopelijk nadenkt.
Ze zal waarschijnelijk ook wel nadenken over haar worden. Met mooi bedoel ik ook eigenlijk dat je het op een mooie manier gebracht hebt. Niet bot, maar gewoon mooi
Oud 03-09-2002, 19:31
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
bracelance schreef:
Allereerst vind ik het een prachtige brief. Het is bijna te mooi, en ze zal zich erg vereerd moeten voelen om zoiets te krijgen. Als dit zou gebeuren tussen mij en mijn vriendin. En mijn vriendin zou mij dit sturen, dan zou ik echt in tranen uitbarsten en gelijk naar haar toegaan om te smeken of ze terug komt?

Nou, daar reken ik niet op. ik ben banger dat ik weer iets heel erg kwetesend terug krijg.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 19:50
moenbase
moenbase is offline
Jeetje, ik herken echt veel dingen...zoals het verheugen op een dagje met haar...
Ik hoop dat ik nooit zo'n brief hoef te schrijven...

Nou..wel...'k heb er weleens 1 geschreven, zoiets dan...later heb ik dat meisje nog wel gesproken, ze vatte het goed op, ze wou me zelfs terugschrijven, alleen kon ze niet de juiste woorden vinden... Spijtig genoeg heb ik haar niet meer gezien noch gesproken, misschien is het ook maar beter zo. Ik voel me immers weer prima. Dankzij een heel speciaal persoon.

Niet echt een nuttige reactie...al betuigd het wel dat de brief heel goed is verwoord.

Laatst gewijzigd op 03-09-2002 om 19:58.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 20:40
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Jeetje, ik herken echt veel dingen...zoals het verheugen op een dagje met haar...
Ik hoop dat ik nooit zo'n brief hoef te schrijven...

maar hoe zou je reageren als je zo een brief kreeg?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 21:01
lady_x
lady_x is offline
Volgens mij ben je gewoon te onzeker en zit je er veel te veel mee in, meningen verschillen omtrent deze brief en zij zal het anders opvatten dan ik of iemand anders.
Stuur deze brief gewoon, het zijn jouw gevoelens op dit moment, zo denk jij erover en wat kan het jou schelen wat wij erover denken.
Is niet grof bedoeld maar wat stout! zegt klopt:
ik begrijp echt hoe moeilijk het is maar ik weet uit ervaring dat het soms -hoe pijnlijk ook- uiteindelijk beter is om iemand los te laten en je zelf toe te laten verder te gaan.
Oud 03-09-2002, 21:08
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Chiel Vermerg schreef:

maar hoe zou je reageren als je zo een brief kreeg?
Ja...jeetje, ik heb geen idee, het ligt eraan wat diegene voor mij heeft betekend...
Betekende ze veel voor me dan zou ik positief reageren.
Betekende ze weinig tot niets voor me dan zou ik misschien niet eens reageren...dan zou ik haar wel aanspreken op straat ofzo...maar ook weer niet zo negatief dat ze meteen huilend wegloopt...
Oud 03-09-2002, 21:11
moenbase
moenbase is offline
Trouwens...toen ik een brief schreef naar dat meisje...
Het maakte me eigenlijk weinig uit of ik nou antwoord zou krijgen ja of de nee...
Ik voelde me na het schrijven, en versturen van de brief gewoon beter eigenlijk, het luchtte op dat ik het van me afschreef.
Had het nooit gedacht, inmiddels weet ik wel beter

Succes!
Oud 04-09-2002, 02:43
Verwijderd
Ja, het is best goed, alleen is deze brief hooguit voldoende om haar te overtuigen. Niet om haar over te halen tot actie. Maar ik ken haar niet, het is zeker het proberen waard!
Ik heb een paar weken geleden ook een soortgelijks iets naar een meisje gestuurd dat ook ontzettend veel voor mij betekend. Na een stukje van mij aan haar heb ik haar 5 bladzijden gegeven vol met sms'jes van haar aan mij, mailtjes van haar aan mij, en gesprekken op msn van haar en mij. Ik had nog dingen van meer dan een jaar oud bewaard. Het werkte perfect, precies op het moment dat zelfs ik het wilde opgeven. Nu is het contact weer als vanouds, zoniet beter. Anywayz, ik wens je heel veel succes!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 18:58
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Volgens mij ben je gewoon te onzeker en zit je er veel te veel mee in, meningen verschillen omtrent deze brief en zij zal het anders opvatten dan ik of iemand anders.
[/I]

Deze hele situatie met haar heeft mijn zelfvertrouwen weggevreten.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 13:23
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
moenbase schreef:

Ja...jeetje, ik heb geen idee, het ligt eraan wat diegene voor mij heeft betekend...
Betekende ze veel voor me dan zou ik positief reageren.
Betekende ze weinig tot niets voor me dan zou ik misschien niet eens reageren...dan zou ik haar wel aanspreken op straat ofzo...maar ook weer niet zo negatief dat ze meteen huilend wegloopt...
Waarschijnlijk ben ik degene die huilend wegloopt
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 15:59
PardonMe
PardonMe is offline
hey Chiel Vermeeg, heb je de brief eigenlijk al verstuurd en er een reactie op gekregen??
Oud 05-09-2002, 17:03
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Citaat:
PardonMe schreef:
hey Chiel Vermeeg, heb je de brief eigenlijk al verstuurd en er een reactie op gekregen??
Nee, ik ben nog aan het denken voor een extra alinea, heb al wel mooi blauw papier gekocht en een zilveren pen voor al het gecursiveerde...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten