Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2002, 21:32
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Binnekort wil ik ook tai chi gaan beoefenen en daarom een vraagje: Je moet dus zo min mogelijk spierkracht gebruiken en je lichaam laten sturen door de energie, maar nu mijn vraag hoe doe je dat ongeveer? IK doe wel es ooit heel rustig bewegen en de energie voelen, alleen ik weet niet of het goed is. Kan iemand me verder helpen met tai chi? Alvast bedankt.
Oud 01-10-2002, 21:43
barkrukkie
barkrukkie is offline
ehm, kweet niet of 't klopt, maar bij jiu-jitsu noemt onze leraar het Tai Chi als je met gebogen knieën staat, een soort gevechtshouding, hierdoor ben je soepeler in 't ontwijken en aanvallen... maar ik kan het mishebben
Oud 01-10-2002, 22:05
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
barkrukkie schreef:
ehm, kweet niet of 't klopt, maar bij jiu-jitsu noemt onze leraar het Tai Chi als je met gebogen knieën staat, een soort gevechtshouding, hierdoor ben je soepeler in 't ontwijken en aanvallen... maar ik kan het mishebben
Tai Chi heeft vele betekenissen, maar met gebogen knieen staan geeft je alleen maar evenwicht en je kunt beter wegspringen. Maar het ik het over Tai Chi, een bewegingsleer.
Oud 02-10-2002, 14:50
JediJoel
JediJoel is offline
Ik praat met iemand uit mijn klas over het paranormale en zo, (diegene die ook zei dat met een primaire chakra beginnen net zoiets was als het gewichtheffen beginnen met 50 kilo) en die zei dat het best moeilijk was om verschillende dingen te beoefenen.

Site over het paranormale:

www.psipog.net (bij mij werkt ie niet, maar dat kan liggen aan de computer, want een paar andere sites lukken ook niet)

Verder heeft diegene in mn klas een boek over tai chi, hij neemt het morgen mee. Ik zal kijken of ik daar wat links zie.

(ik verwarde Tai Chi met iets anders, sorry )

Laatst gewijzigd op 03-10-2002 om 12:16.
Oud 02-10-2002, 15:15
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
Tai chi heeft heel veel soorten, dus het is een beetje lastig om te zeggen hoe je alles precies aan moet pakken, maar je kunt het zien als een soort meditatie, je moet gewoon helemaal rustig zijn vanbinnen en dan ga je vanzelf minder spierkracht gebruiken en
meer je innerlijke energie, waar je (volgens de tai chi leer dan)
meer kracht uit kan halen dan uit je spierkracht.
Oud 02-10-2002, 16:40
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ja ik heb al tientallen site's over Tai Chi gelezen, ik weet ook dat er heel veel verschillende stijlen zijn en dat je energie gebruikt. Ik weet dat allemaal al, het enige wat ik nog niet kon vinden en hier hoop te vinden is hoe, hoe ik dan m'n energie moet laten stromen en wat ik met mijn geest moet doen om door alleen energie iets op te tillen. Dat is mijn vraag.
Oud 06-10-2002, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ja ik heb al tientallen site's over Tai Chi gelezen, ik weet ook dat er heel veel verschillende stijlen zijn en dat je energie gebruikt. Ik weet dat allemaal al, het enige wat ik nog niet kon vinden en hier hoop te vinden is hoe, hoe ik dan m'n energie moet laten stromen en wat ik met mijn geest moet doen om door alleen energie iets op te tillen. Dat is mijn vraag.

waarschijnlijk kan die vraag alleeen maar beantwoord worden als je het zelf ondervind.. tai chi moet je namelijk niet al kunnen voordat je eraan begint.. je mag ook normaal zijn en het leren... zoals iedereen meestal doet als ze aan iets nieuws beginnen
Oud 06-10-2002, 15:24
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ja ik heb al een manier gevonden, eigelijk is het heel simpel.

Regels voor berichten